baiaz Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Heisann! Jeg har kjøpt nye komponenter til som jeg skal bygge inn i mitt kabinett Asus P5B-Plus Vista Edition, P965, ATX, Socket-775, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16 Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram VIFTE Thermaltake Golden Orb II CPU-Kjøler, Blått Lys, 17dBA, S 775/754/939/940 Trenger jeg flere vifter i mitt kabinett Jeg er ikke noe reser i å bygge pc - og håper at denne ikke blir for varm! Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Hei Baiaz! Hvor mange kabinett vifter har du og hvor er de plassert? Den kjøleren der er en bra kjøler og normalt vil du ikke trenge mere kjøling fks. visst du har en 80mm vifte som suger inn luft foran og en 80mm vifte som blåser ut luften bak. Strømforsyningen blåser også ut endel varmluft fra kabinettet... Endret 19. april 2007 av naits81 Lenke til kommentar
pstub Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Regner med at du også har en vifte i strømforsyningen din. Men har du INGEN kabinett-vifter som sørger for kald luft inn i kassa? Det vil jeg på det sterkeste anbefale! Det beste er å ha en stor vifte i fronten som blåser inn og en stor vifte bak som blåser ut. En vifte i sidedøren som sørger for kald luft til hovedkort og skjermkort er også en god investering. Jeg vil si at bare CPU vifte og vifta på strømforsyningen er for lite om du vil ha lang levetid på dine komponenter! Lenke til kommentar
baiaz Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Har bare den viften og viften på strømforsyningen..... hmmmm er det plass til å installere alle de andre viftene og hvor får de strøm fra? Jeg har dette kabinettet med strøm: In-Win C720 Midi Tower ATX Sort Kabinett m/350W Power kjøpt hos komplett Link her skjønner ikke hvor jeg skal plasser viftene... finnes det noen guide her på dette forumet? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Om du ser på dette bildet: Til venstre for den svarte plata helt bak er det plass til en vifte på baksiden, og til høyre og nedenfor den ut-tagbare harddisk rammen er det mulig å sette inn en vifte i fronten. Disse kobler du til på CHA_FAN kontaktene på hovedkortet. Da er bildet vedlagt! Endret 19. april 2007 av pstub Lenke til kommentar
baiaz Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Om du ser på dette bildet:http://www.in-win.com.tw/products/pc_case/...ies/C720T_B_O_m[1].jpg Til venstre for den svarte plata helt bak er det plass til en vifte på baksiden, og til høyre og nedenfor den ut-tagbare harddisk rammen er det mulig å sette inn en vifte i fronten. Disse kobler du til på CHA_FAN kontaktene på hovedkortet. 8419334[/snapback] Tror den linken til bildet var feil. kan du poste den igjen? Lenke til kommentar
baiaz Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Skal jeg bare ta et bilde med til en data butikk og si at jeg skal ha slike vifter og så vet de hvilke? (som sagt... ikke peiling på dette i det hele tatt) så takk for all hjelp! Tenkte jeg skulle ta en tur nedom DataSupply her på Grünerløkka og vise bilde og si... Jeg vil ha... og så får jeg vel kanskje noe som passer... eller hva tror dere? Må jeg hjem å måle hvor stor disse skal være? Endret 19. april 2007 av baiaz Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Skal jeg bare ta et bilde med til en data butikk og si at jeg skal ha slike vifter og så vet de hvilke? (som sagt... ikke peiling på dette i det hele tatt) så takk for all hjelp! Tenkte jeg skulle ta en tur nedom DataSupply her på Grünerløkka og vise bilde og si... Jeg vil ha... og så får jeg vel kanskje noe som passer... eller hva tror dere? Må jeg hjem å måle hvor stor disse skal være? 8419443[/snapback] De mest normale størrelsene på vifter er 80mm, 92mm, og 120mm. Bak ser det ut som om det er 120mm. Det er bare å måle fremme så finner du ut størrelse. Pass på at du får noen stillegående vifter. F.eks Papst på 19db. Lenke til kommentar
baiaz Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Takk skal dere ha alle sammen! Lenke til kommentar
baiaz Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Har ett spørsmål til jeg... Hvordan installerer jeg viften i fronten? Må jeg ta av fronten for å få dette til? Er det bare å dra den av eller vil jeg da ødlegge noe? Nå jeg går inn på siden for mitt kabinett så står det bare om REAR FAN 12 cm så da er det vel en 120 mm viften som skal der da... men det står ikke noe om vifte forran... Link til produsent av kabinett Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal installere frontviften.... noen som kan gi et tips? Endret 20. april 2007 av baiaz Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Har ett spørsmål til jeg... Hvordan installerer jeg viften i fronten? Må jeg ta av fronten for å få dette til? Er det bare å dra den av eller vil jeg da ødlegge noe? Nå jeg går inn på siden for mitt kabinett så står det bare om REAR FAN 12 cm så da er det vel en 120 mm viften som skal der da... men det står ikke noe om vifte forran... Link til produsent av kabinett Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal installere frontviften.... noen som kan gi et tips? 8427140[/snapback] Det kan se ut som om viften skal mellom grillen i front og fronten. Fronter bruker gjerne å være festet med pushpins. Da drar du bare fronten av og skrur vidten fast med skruene som følger med viften. Hvis det skal bak grillen i front ser det ut som om du må ta ut harddiskholderen og skru den fast fra den siden. Lenke til kommentar
baiaz Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Men tror du at det er 120 mm vifter begge steder? Eller pleier det å være forskjellig størrelse på disse ? det står nemmelig ikke noe på siden deres! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå