Gå til innhold

Hva kan jeg ta for dette?

LarZen

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å selge min X360 premium on Wii sammlet.

Er med følgende til X360:

Ekstra kontroller

DVD kontrolleren

Headsett

Advance Scart Kabel

6st spill

Er med følgende til Wii:

Ekstra kontroller(ikke ekstra nuchuc thingy)

Orginal advance scart kabel

2st spill

Tenkte på rundt 5000,- For lite eller for mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å regne ut cirka nypris da:

Xbox 360 Premium - 3.500kr + ekstra kontroll 350kr + 6 spill * 550kr (3300kr) = 7150kr.

Wii 2600 kr + ekstra håndkontroll 250kr + 2 spill * 500kr (1000kr) = 3850kr.

Til sammen 11.000kr ganske grovt regna. Priser hentet fra Deal.no (vet ikke hvor godt de ligger an sammenlignet med andre).

Lenke til kommentar
For å regne ut cirka nypris da:

Xbox 360 Premium - 3.500kr + ekstra kontroll 350kr + 6 spill * 550kr (3300kr) = 7150kr.

Til sammen 11.000kr ganske grovt regna. Priser hentet fra Deal.no (vet ikke hvor godt de ligger an sammenlignet med andre).

8419331[/snapback]

Xbox Premium + 3 spill = 3200kr - Ekstra håndkontroll 300kr + 3 spill * 450kr = 4850kr

8700 tilsammen.

- Julelys =)

Lenke til kommentar
Bruktpris er lik halv nypris.

8419436[/snapback]

Tull. Det er bare tull.

Bruktprisen bør gjenspeile i hvor god stand varen er kontra en ny.

Altså, en pent brukt X360 kan godt gå for 80% av nypris...

8419480[/snapback]

Skulle jeg kjøpt den for 20% avslag, skal kvittering på det meste også følge med. Risikerer ikke problemer uten garanti.

Endret av julelys
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg ville sagt rundt en 5-6 høvdinger, og tror det er en grei pris. Komplett tar jo 5995,- for Xbox 360 & Wii bundle med 1 spill til hver konsoll, så tror ikke du kan forvente stort mer, med tanke på at dette er brukt.

Alder på 360-en kan jo også ha litt å si, da de tidlige konsollene har rykte for seg å bråke litt mer enn de senere.

Lenke til kommentar
Tull. Det er bare tull.

Så du er villig til å ofre forbrukerkjøpsloven for 20%?

Jeg skjønner ikke at folk er villige til å risikere så mye for så lite, garantien gjelder bare i ett år eller sånn, og forbrukerkjøpsloven gjelder ikke for handel mellom uprofesjonelle parter.

Lenke til kommentar
Tull. Det er bare tull.

Så du er villig til å ofre forbrukerkjøpsloven for 20%?

Jeg skjønner ikke at folk er villige til å risikere så mye for så lite, garantien gjelder bare i ett år eller sånn, og forbrukerkjøpsloven gjelder ikke for handel mellom uprofesjonelle parter.

8419764[/snapback]

Eh...? Nei, du er på jordet nå.

Om kvitteringer og alt slikt følger med, som det skal, gjelder fortsatt forbrukerkjøpsloven, og man har fortsatt fem års reklamasjonsrett fra produktet ble kjøpt nytt.

Gå å spis ett eller annet.

Lenke til kommentar

Handel mellom uprofesjonelle parter dekkes av den tidligere kjøpslov, og ikke den nye forbrukerkjøpslov.

I tillegg så vet du når du betaler 20% mer at du har fått en helt ny maskin som ikke har vært utsatt for utilbørlig adferd. En støtskade trengs ikke å vises fra utsiden, men kan ha forårsaket svakheter i lodding eller lignende. Det dekkes ikke av tidligere utsalgssted, og det må du da ta opp med den du kjøpte maskinen av.

Så nei, jeg betaler ikke mer enn 50 % av nypris for en brukt elektronisk duppeditt.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Handel mellom uprofesjonelle parter dekkes av den tidligere kjøpslov, og ikke den nye forbrukerkjøpslov.

I tillegg så vet du når du betaler 20% mer at du har fått en helt ny maskin som ikke har vært utsatt for utilbørlig adferd. En støtskade trengs ikke å vises fra utsiden, men kan ha forårsaket svakheter i lodding  eller lignende. Det dekkes ikke av tidligere utsalgssted, og det må du da ta opp med den du kjøpte maskinen av.

Så nei, jeg betaler ikke mer enn 50 % av nypris for en brukt elektronisk duppeditt.

8419965[/snapback]

Joda, men når det kommer til reklamasjon er det en sak mellom produsent og tredjepart uansett...

Lenke til kommentar

Takker for all tilbakemeldinger...spillene som følger med er: Oblivion Collectors Edition,Gears Of War,Project Gotham Racing 2,Call of Duty 2,Test Drive Unlimited,Perfect Dark Zero og Halo 1&2 (Xbox).

Red Steel,Zelda,Wii Sports og Wii Play...

Lenke til kommentar
§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid. Fristene etter første og annet punktum gjelder heller ikke dersom det foreligger en mangel etter § 15 annet ledd bokstav g.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro.

Joda, men når det kommer til reklamasjon er det en sak mellom produsent og tredjepart uansett..

Jeg lurer fælt på hvor du har det fra. Ifølge Forbrukerkjøpsloven er reklamasjon et forhold mellom selger og kjøper. Garanti derimot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...