paragon11 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Trenger litt tips her. Jeg har nå sett nærmere på aperture for mac, og synes den virker helt fantastisk i forhold til mitt behov. Arbeidsflyt bildeutvelgelse og og det at du lagrer mange versjoner av sammebilde uten at det tar mer plass er helt utrolig bra. Men jeg lurer på lightroom. Funker den på samme måte. Spør siden jeg ikke har mac Lenke til kommentar
hostebo Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Trenger litt tips her. Jeg har nå sett nærmere på aperture for mac, og synes den virker helt fantastisk i forhold til mitt behov. Arbeidsflyt bildeutvelgelse og og det at du lagrer mange versjoner av sammebilde uten at det tar mer plass er helt utrolig bra. Men jeg lurer på lightroom. Funker den på samme måte. Spør siden jeg ikke har mac 8418709[/snapback] Hei, ser du ikke har fått noe svar her. Nå har jeg ikke prøvd Aperture selv, jeg har Lightroom, men det er ikke store forskjellen i måten de er bygd opp på. Den ene har noe som den andre mangler og vice versa. Så hvis du ikke ønsker å bytte til Mac, så kjøp Lightroom, du vil ikke bli skuffet. mvh Harald Lenke til kommentar
fototim Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Trenger litt tips her. Jeg har nå sett nærmere på aperture for mac, og synes den virker helt fantastisk i forhold til mitt behov. Arbeidsflyt bildeutvelgelse og og det at du lagrer mange versjoner av sammebilde uten at det tar mer plass er helt utrolig bra. Men jeg lurer på lightroom. Funker den på samme måte. Spør siden jeg ikke har mac 8418709[/snapback] Som Harald over så kjenner jeg ikke Apertyre, så jeg har ikke grunnlag for å sammenligne direkte. Men Lightroom gjør en utmerket jobb til det meste av basis billedbehandling. Det som er så utrolig bra er at det inviterer til en god arbeidsflyt. Men. Jeg har ett forbehold. Det funker ikke like godt på alle maskiner. Derfor anbefaler jeg deg å prøve før du kjøper. Mvh Tim Typo Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg kjenner heller ikke Aperture, men etter det jeg har hørt er det en direkte konkurent til Lightroom. Jeg har kjøpt Lightroom og er ekstremt fornøyd. Det finnes flere anmeldelser av Lightroom som du kan finne hvis du googler. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Både Aperture og Lightroom er knallgode programmer. Aperture er bedre på sortering og generell håndtering av bilder, og kanskje noe bedre på arbeidsflyt, men Lightroom vinner på bildekvalitet og ytelse, samt graden av integrasjon mot Photoshop. Likevel, det er snakk om små forskjeller. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Har selv Lightroom og er veldig fornøyd. Til rask sortering, merking og editering av mange bilder er det veldig bra. Når du vil gjøre mer avanserte endringer kan bildene åpnes i Photoshop eller Elements via Lightroom. Når du lagrer endringene oppdateres de i Lightroom. Aperture har også god integrasjon med Photoshop. Sjekk ut denne siden med videoturtorials om Lightroom. Den er veldig bra. På sidene til Apple kan du se mange gode videoturtorials for Aperture. Sjekk denne linken. Ellers har Adobe noen videoer for Lightroom på denne siden. Lenke til kommentar
paragon11 Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 dette var jo utrolig bra linker Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå