bass_to_the_maxx Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 er man nødt til å installere windows på nytt etter at jeg har byttet CPU? jeg har Windows XP Bytter fra T-BIRD til T-BRED Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 tror ikke det. jeg bytta fra t-bird til xp uten å innstalere os på nytt. Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 ok takker for svaret! Lenke til kommentar
laris Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 hei,man burde lagt inn windows på nytt,for og oppnå full ytelese men folk gjør jo så dæm vil Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 16:18, skrev laris:hei,man burde lagt inn windows på nytt,for og oppnå full ytelesemen folk gjør jo så dæm vil Grunnen til at man bør reinstallere OS'et hvis man bytter mye hardware, er at gamle drivere/innstillinger osv osv ikke skal ligge bak og lage krøll. Et hovedkort f.eks har veldig mange resurser som hver krever en driver i en eller annen form for å fungere. Hvis du bare bytter Hk helt uten videre, vil jo OS'et starte opp med alle de gamle driverene og innstilligene inne ... som meget mulig IKKE vil virke med de nye enhetene. I tillegg slipper man "fantom-hardware" ... hardware som systemet tror er koblet til og prøver å kontakte, men som i virkeligheten ligger i skuffen. En CPU derimot har ikke noen bestemt driver. OS'et vil da IKKE merke om du bare skifter CPU (sånn er det ihvertfall i Windows). Bare om man skifter fra single->dual og motsatt må man endre driver for "cpu'ene" om man skal benytte seg av CPU nummer 2. Ergo trenger man ikke reinnstallere OS'et om man bare skifter CPU på samme hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå