asad Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Edit: Beklager, lagde samme post i 2 forum. Er bare veldig nysjerrig og var ute etter rask respons... For å gjøre historien så kort som mulig: Jeg får ikke studielån, av div grunner. Bi vil ikke gi meg et klistremerke som gjør det mulig for meg å kjøpe studentmånedskort, fordi jeg ikke hadde penger til å betale avgiften. ( i etterkant sier de at de har beggynt å gi ut disse klistremerkene uten betalt avgift ) Jeg ber en kompis om å kjøpe kortet til meg, men damen skriver på kunde nr på selve kortet, så jeg bruker et "midlertidig" kort i hans navn Det er kontroll på toget, jeg sier jeg heter det som står på kortet.Det opgitte personnummeret stemmer selvsagt ikke med det som var hans, siden jeg ikke kunne det. De ringte og sjekka det. Der og da fikk jeg beskjed at saken vil bli sendt til politiet. Idag får jeg brev fra polititet der der står at jeg får 6000kr i bot, eller 12 dager i fengsel hvis jeg ikke kan betale. Det vil koste 7000kr å starte en rettsak. Er ganske opgitt nå, har EGENTLIG ikke gjort så mye galt her. Har vært fast kunde hos nsb i 4 år nå, hver mnd. Hva bør jeg gjøre?Jeg synes 6000 kr er en utrolig høy sum for det jeg har gjort... edit: jeg vurderer sterkt å gå i fengsel i 12dager, er det bare å velge å gjøre det eller trekker de pengene fra kontoen min?Vil jo egentlig ikke ha det stående på rullebladet heller Endret 18. april 2007 av asad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg