Gå til innhold

Sniktitt på Colin McRae: DIRT (Multi)


Anbefalte innlegg

det ødelegger hele opplevelsen hvis man som du vel skrev "må lære kjøremodellen å kjenne". Det klinger arcade i mine ører - at man må lære seg noe som egentlige burde oppføre seg som man kunne forvente.

8424736[/snapback]

Njavel. Det kommer vel en hel del an på hvor mye erfaring man har med denne typen biler fra før. Ikke alle som kjører disse bilene til vanlig. ;)

 

Man må også regne med en del omstilling når man skifter mellom de ulike racetypene og bilene. De oppfører seg på ingen måte likt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg spilt særlig mye Richard Burns Rally, og jeg har heller ikke prøvd noe vanskeligere enn "amatør" på Colin McRae DIRT. Førsteinntrykket er uansett at RBR er et vanskeligere spill å komme i gang med, men om det dermed er sagt at det er mer realistisk (i den forstand at bilene og banene oppfører seg mer likt virkeligheten) er jeg ikke sikker på.

 

Jeg må nesten be deg vente til vi får tak i en mer ferdig versjon før jeg kan svare på det spørsmålet med sikkerhet. Mitt inntrykk er at DIRT er et relativt realistisk spill, i hvert fall.

Lenke til kommentar
det ødelegger hele opplevelsen hvis man som du vel skrev "må lære kjøremodellen å kjenne". Det klinger arcade i mine ører - at man må lære seg noe som egentlige burde oppføre seg som man kunne forvente.

8424736[/snapback]

Njavel. Det kommer vel en hel del an på hvor mye erfaring man har med denne typen biler fra før. Ikke alle som kjører disse bilene til vanlig. ;)

 

Man må også regne med en del omstilling når man skifter mellom de ulike racetypene og bilene. De oppfører seg på ingen måte likt. :)

8424923[/snapback]

 

Kjøremodellen, ikke bilene. Kjøremodellen bør være forutsigbar, bilene trenger ikke være det.

Lenke til kommentar

Tror det er med dette spillet stridens kjerne for meg er hvorvidt jeg skal satse på Xbox360, PS3 eller jobbe ræva av meg og spa opp penger nok til en såpass feit PC at det kan kjøre dette med høye innstillinger :w00t:

 

Hvis PS3 versjonen er tydelig bedre enn Xbox 360 så er PS3 verdt det ekstra det koster (da regner jeg jo med at det vil gjelde de fleste spill også, at PS3 er kraftigere altså), men skal jo bli spennende å se om DIRT vil kjøre i det hele tatt på min nå 4mndr gamle PC, som ikke var noen superpc da den ble bygd.

 

Jeg har spillt Mye Colin Mcrae 04 og 05. 04 må jeg innrømme fenget mest da jeg kjøpte det til Xboxen min. Syns det var sånn passe blanding av realisme og arkade at det var morsomt og realistisk på en gang. Det er vel det som også er målet med DIRT har jeg inntrykk av. Spillte også mye Richard Burns en periode, men etter å ha vært borte fra det et halvt år, så er det rett og slett såpass vanskelig å sette seg inn i pånytt at jeg ikke har ork.

 

Det vil vel ha noen fordel å sitte med et DirectX10 kort går jeg ut ifra? Kan være at jeg med dette spillet går inn i DirectX10 verdenen, trenger igrunn kun et skjermkort og ny CPU + litt minne (og ikke helt frivillig gå over til Vista :roll: ).

 

At jeg skal kunne spille dette spillet fra dag 1 det er i butikken, håper jeg hvertfall skal la seg gjøre, om jeg så må spille det på minimum på den PC`n jeg har. Da får jeg også dratt fram ratt og pedalene fra støvkroken de har ligget i siden jeg ga opp GT Legends :whistle:

Lenke til kommentar
Realistisk - ble ikke overbevist - som gammel X-file-ist så tror jeg det ikke før jeg får prøvd det selv. Men håper kjøremodellen er realistisk - er det for mye arcadepreg så forsvinner morroa for min del - det ødelegger hele opplevelsen hvis man som du vel skrev "må lære kjøremodellen å kjenne". Det klinger arcade i mine ører - at man må lære seg noe som egentlige burde oppføre seg som man kunne forvente.

Time will tell, kommer vel en avslørende demo til oss andre også etterhvert.

 

Forresten merkelig at de ikke stilte med ratt til demonstrasjon av et bilspill...

8424736[/snapback]

Nja, det spørs vel litt hva du egentlig legger i "kjøremodellen". Mener du da rett og slett fysikken? Den har jo i så fall vært så som så i tidligere utgaver av Collin.

Men det mest realistiske, minst arcade rallyspillet er jo R. Burns, men selv om man har kjørt bil i årevis krever det jo en viss tilvenning før bilen begynner å oppføre seg som forventet vil jeg si. Så vet ikke om jeg deler din bekymring ut fra akkurat det utsagnet fra oerhört. Men det er som han nevner kanskje bare snakk om definisjoner.

Derimot syns jeg i likhet med deg at det er veldig rart man ikke stiller med ratt på noe som skal være såpass seriøst som jeg får intrykk av.

 

Vel, vi er i alle fall eninge om at det blir spennende å se, selv om Collin etter mitt syn ikke har vært særlig realistisk, er det god underholdningsverdi, og morsomt.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

det er jaggu bra at andre folk klarer å formulere seg slik som jeg mener ;)

 

godt sagt pcp160

 

jeg vil ha realisme i dirt, men det trenger ikke å bli like vanskelig som burns (liker burns veldig godt jeg, men har ikke ratt enda, så jeg får ikke så mye glede av det).

 

det jeg setter størst krav til i dirt er banene. et spill kan være så bra det bare vil, men dersom banene er kjedelige og ikke minst få, så blir spillet kjedelig med en gang.

Lenke til kommentar

vet ikke hvor realistisk spillet i seg selv er. er vanskelig og si hvor mange steg i den retningen spillet har tatt... men vet at jeg sikkert kommer til og WRC til PS3 når jeg får konsollen... om jeg kjøper colin vet jeg ikke før jeg har fått prøvd en evt demo av spillet... only time will tell...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...