dasspapir Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Jeg er ganske fersk på linux, men det jeg lurte på var egentlig om det går ann å sette opp en linuxboks som domenekontroller på lik linje med en windowsboks. Sånn at andre windowsmaskiner kan hente ut brukerinfo/brukere fra domenet.... Er det NIS jeg leiter etter? Lenke til kommentar
SSM Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Det du er ute etter er Samba. Samba har Domenekontroller egenskaper som på mange vis er bedre enn Windows` sitt eget system :smile: Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Håper ingen har noe imot at jeg legger til et lite spørsmål her. Domenekontrolleren i win2000 og nt4 er laget slik at den kontrollerer alle funksjoner (som active Directory, DNS, DHCP osv) kan en "Normal" Linux gjøre dette? I så fall hvilken og hvordan? Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 > Domenekontrolleren i win2000 og nt4 er laget slik at den > kontrollerer alle funksjoner (som active Directory, DNS, DHCP > osv) kan en "Normal" Linux gjøre dette? I så fall hvilken og > hvordan? ActiveDirectoy kan erstattes av OpenLDAP. DNS server har du. DHCP server har du. Du må spesifisere. Lenke til kommentar
mortent Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Active Directory er implementert i nyeste versjon av Samba. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå