Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny og ustabil PC

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min nye data, som viser seg å være veldig ustabil.

Det som er er at når jeg prøver å gjøre flere tunge oppgaver samtidlig, så står maskinen kun og tenker. Så man kan si det slik at den tåler ikke multi-tasking.

(f.eks:) Kjører Azureus (torrent) når jeg kjører wow gjør at wow blir tregt og hakkete, noe som aldri var noe problem på gamle maskina. Kan også være problemer med noe så enkelt som å spille video samtidlig.

Hender også at dette fryser helt så jeg får blåskjerm, hvor den ikke vil boote ved vanlig restart... må da slå maskinen helt av før jeg kan boote på nytt.

Også når det gjelds installering av ting, eller flytting av data mellom 2 partisjoner på samme disk, så tar dette meget lang tid.

Direkte ytelse (3DMark06) Har jeg ingenting å si på, men det er når flere ting skal gjøres samtidlig at den blir vanskelig.

Alt nytt, med ny-installert XP SP2

Alle hovedkort drivere / bios / etc er oppdatert

Tempraturer er også helt ok

Har også prøvd stabilitetsprogrammet som kommer med nvidia instillingene (hk, hdd, ram etc)

Mine spec:

Hovedkort: Gigabyte 965P-DS4

1 gig ram (husker ikke merke/type i farta (667mhz))

Core 2 dua E6400

Club 3d 8800GTX

Ikke OC

Har prøvd det meste jeg kan komme på, men no har jeg ikke selv flere ideer... så om noen har noe forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nesten det samme problemet.

Skulle spille av noen filmer av en nettop koblet til SATA disk. Og sa lagget filmen hvis jeg gjorde noe samtidig.

Jeg har nettop reinstallert/partisjonert og formatert til fransk XP, men tror ikke det skal ha sa mye a si.

*mine innlegg*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...