Gå til innhold

Hvilken vin synest du er best ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker Casillero Del Diablo. Men siden dette er en tråd for alle viner så må jeg jo legge til vår egen nordiske vin laget av honning! Mjød! Suttungs Mjød er en god en som kanskje det tar litt tid og venne seg til.

 

Dette med at vi nesten sluttet og drikke mjød og gikk over til druevinene fra italia, frankrike etc. er jo bare fordi det var eksotisk og spennende. Til og begynne med var det vel helst bare rikingene som hadde råd til utenlandsk vin og etterhvert så er det blitt etablert en stor industri på druevin. Dette antar jeg. Men jeg synes at alle viner fra alle verdensdeler og fra alle typer råvarer bør få oppmerksomhet. Spesielt mjøden her hjemme.

 

Den mjøden jeg nevnte er litt frisk og syrlig og har en liten smak av honning naturlig nok. Når jeg var fersk med mjød så likte jeg Valhalla Mjød fra danmark bedre men så ble ganen min vant til mjød og da falt Valhalla Mjød til bunns på lista. Den smaker bare sukker og er kjempesøt. Nesten til og bli kvalm av. Suttung Mjød fra Norge er mye bedre. Men som sagt er det en spesiell vin som man må ta seg litt tid til og bli vant til. Og en ting til. Mjød har ingenting med øl og gjøre, det er ikke et brygg! Det er VÅR vin. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...