Vanter Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hei alle I følge med overgang fra studentliv til arbeidslivet får en ungkar som bor i kollektiv en del penger for hånden, og jeg har derfor bestemt meg for å investere i en ny datamaskin, ettersom den gamle begynner å bli, ja, gammel. Med sin Athlon 2600+ har den overlevd og utklasset flere av maskinene som venner har kjøpt seg i nyere tid, og kunne kjørt det meste av nyere spill med "budsjett"-innstillinger Et ganske nytt skjermkort (AGP) har hjulpet med det. I tillegg kunne jeg tenke meg å prøve en Intel-prosessor, siden alle mine tidligere CPU'er har vært AMD (med unntak av den aller første jeg kjøpte, en Celeron 300 som jeg fikk klokket til 450 ). Det jeg vil med denne nye maskinen er at den skal kunne henge med i en stund fremover. Jeg trenger ikke de store oppløsninger, klarer meg lenge med den 19" LCD-skjermen jeg har nå, men vil ha et skjermkort som kan vare litt, altså med DX10-støtte. SLI? Nja, kanskje, hvis jeg blir litt småvill senere, derfor har jeg et SLI-hovedkort i handlevognen. Videre har jeg ikke så mye diskplass i dette oppsettet, siden jeg har musikk og filmer på en server, og flere harddisker = mer støy. Ellers har jeg lest litt rundt om kring på tester osv, og med utgangspunkt i "Spilleren" som hardware.no har som anbefaling kommet til et forslag til innkjøp som ligger på rundt 10 000, noe jeg egentlig ikke føler for å gå så mye over: Asus GeForce 8800 GTS 320 MB Asus P5N32-E SLI PLUS Intel Core 2 Duo E6600 GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB Lian Li PC7ASCAND-V3 MIST 500W, 20/24 pins, S-ATA Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA Har etter beste evne prøvd å sjekke at ting passer i hop, og de tingene som er utelatt er ting som jeg har tenkt å ta fra den gamle pc'en uansett. Det jeg eventuelt lurer på er om lydkortet på hovedkortet er godt nok, noe jeg tror det er, siden jeg ikke er så kresen, og denne maskinen ikke skal brukes til tv/film Det var vel egentlig alt, så da lurer jeg bare på om noen har kommentarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå