Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nytt 3DMark01SE-resultat etter oppgraderinga: 5107.

 

CPU: Athlon64 3500+

Grafikk: Radeon Xpress 200G (integrert)

 

Før oppgraderinga hadde jeg Geforce4 Ti4200 og fikk så vidt jeg husker noe over 7000.

 

Edit: Jeg må ha husket feil. Jeg ser andre får 12-13.000 med Geforce4 Ti4200 så da må jeg også ha fått noe i den duren.

 

Edit2: Jeg ser nå at kjerna er klokket til 200MHz men at den kan stilles i hakk på 50MHz opp til 350MHz. Hvor mye skal kjerna til dette brikkesettet egentlig tåle?

 

Edit3: Jeg ser rundt på nettet at grafikkjernen kommer med orginale hastigheter på alt mellom 200 og 400MHz. Det gir meg sikkert rom for å prøve meg frem litt.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Nytt 3DMark01SE-resultat etter oppgraderinga: 5107.

 

CPU: Athlon64 3500+

Grafikk: Radeon Xpress 200G (integrert)

 

Før oppgraderinga hadde jeg Geforce4 Ti4200 og fikk så vidt jeg husker noe over 7000.

hadde ikke trodd at det integrete kortet ville være såååå crappy...

Lenke til kommentar

20.809 Poeng her.. men tror jeg burde hatt mye mer iforhold til hva maskien er klokket til... og Kun 6800 i 3D03 så her er det noe spenn gæren't. tror en formatering ville gjort susen, men går det ann å få optimalisert skjermkortet skikkelig på en måte? det var noen som nevnte et eller annet om Rage 3D hva nå enn det er... :hmm:

 

AMD XP-M@2645Mhz 12x220FSB

KHX PC3500@ 441Mhz CL2-2-2-5

9800Pro@450/380

Lenke til kommentar
20.809 Poeng her.. men tror jeg burde hatt mye mer iforhold til hva maskien er klokket til... og Kun 6800 i 3D03 så her er det noe spenn gæren't. tror en formatering ville gjort susen, men går det ann å få optimalisert skjermkortet skikkelig på en måte? det var noen som nevnte et eller annet om Rage 3D hva nå enn det er... :hmm:

 

AMD XP-M@2645Mhz 12x220FSB

KHX PC3500@ 441Mhz CL2-2-2-5

9800Pro@450/380

Tja, last ned ATItool og endre timings på minne på GFX kortet du, så runner du hvertfall 21K.

 

Står litt om det her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308939&hl=

Lenke til kommentar
Tja, last ned ATItool og endre timings på minne på GFX kortet du, så runner du hvertfall 21K.

 

Står litt om det her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308939&hl=

Hei, ja jeg bruker ATITool, oppdaget dette minnetimmings på skjermkortet for en stund siden, men har ikke turt og endre på dem, da jeg er litt redd for å klokke skjermkortet. er egentlig ganske fersk når det gjelder klokking av skjermkort, er mer vant til CPU klokking...

 

takker for forslaget om timmings! jeg økte ikke så mye med disse timmingsene men det ble ihvertfall 50-60 poeng ekstra i 3D03 og økning er økning, tar med seg alt man kan! :thumbup:

 

det som nå er litt snoddig er at jeg plutselig får klokket Minne på skjermkortet betydelig høyere etter at jeg var å knotet i timmingsene der. satt dem tilbake til Std og nå klarer jeg plutselig 393.00Mhz på minne uten Artifacts! før gikk det kun til rundt 372-378 hvis jeg var heldig.

 

kjører nå systemet slik:

CPU :AMD XP på 2.2Ghz (11x200) XP3200

RAM:Dual channel ved CL2.5-3-3-6 STD volt

Skjermkort:

GPU: 420.00Mhz

MEM: 393.00Mhz

 

med dette fikk jeg bare 6311 i 3D03 er ikke det svakt? kan sette CPU og RAM mye raskere. men GFX var jo ganske bra klokket her syns da jeg. :hrm:

Lenke til kommentar

hejsann. sliter noe sinnsykt med min maskin for tiden. fatter ikke hva som kan være feil her asso!

 

Resultat 3dmark 01 = 6128

 

Maskin er som følger :

Intel Pentium 4 2.67 Ghz

512 mb ddr-ram

Os = Xp

Ati raedon 9200 pro

 

 

Noen som vet eller evnt. har forlsag til hva som kan være galt ?

prøvd å installere xp på nytt uten noe bedre resultat :p

:tease:

Lenke til kommentar

Sl333pY: Velkommen til forumet!

 

Jeg ser du sliter med maskina di. Problemet kommer veldig klart frem når di lister opp maskinvaren din. Problemet er skjermkortet. Hvis du vil ha bedre resultat så må du modernisere skjermkortet. Det skal hjelpe mye på resultatet i 3DMark01 men ennå mer på ekte spill. (3DMark01 er mer CPU-avhengig enn ekte spill)

Lenke til kommentar

Måtte bare ta testen i går.

Satt å spilla CS. da jeg merka at jeg plutselig mista fps det jeg vanligvis har 100 fps hele tiden.

 

Skjemkortet har jo virket før i Counter-Strike, rart at det plutselig skulle slutte å funke eller ?

Har 0 peiling på dette med data nesten :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...