Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok,har egentlig ikke brydd meg så mye om 3dmark av den enkle grunn at jeg ikke har et så heftig kort som jeg ønsker jeg skulle hatt...

Men man tager hva man haver.

Se på profilen min ang maskinspec.Gidder ik å ramse opp allt det der foruten at cpu`n AMD XP M 2400+ Var klokka til (218x12)-2616MHz under forsøket. Cat driver 4.5 kortet klokka til 510x514(org 400x400) ,bruker Powerstrip har ikke noe annet. tror å huske at jeg orginalt med cpu og grafikk fikk ca.8500pts eller noe der omkring.

Så,push bottom...wait... 13101 pts... jadda,det må vel kunne sies å være en akkseptabel ytelsesforbedr. på et halvjalla kort :)

...fornøyd nok til mitt bruk,Max Payne ser fortsatt pissatrengt ut selv med mitt gamle GF3 kort...

Skal ha meg et 9800Pro kort snart,vannkjøles som resten av maskinen snart er...

....to be continued...

Lenke til kommentar
Fikk et X800 her om dagen og rakk å kjøre noen få tester på det før cpu og hk døde :-(

 

Nå er nytt hk+cpu på vei fra netshop så da skal det klokkes til uka.

 

Klarte 31933p i 3dmark 01 med orginalkjøling på kortet.

 

Kortet er et PowerColour og desverre så funket det ikke å modde det til XT ...:-(

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7894081

 

Med ny harware så sikter jeg på 33000++++ :D

Fin score! Du bara måste älska X800 :p

 

Har lekt lite med ett i en vecka, dock så har jag inge vidare system för tillfället (P4 [email protected]), så det blev inge bra '01 score men '03 var nice med tanke på systemet i övrigt (10800) :)

Lenke til kommentar

et par tips Nikkor:

 

Legg inn XP på nytt. Ikke last ned noe updates, legg deretter inn chipsett og skjermkort drivere.

 

Nforce 2.45 skal visstnok være rask, bruk cat 4.5 til skjermkortet.

 

Høyre klikk på min datamaskin, og velg properties deretter advanced. Der finner du performance. Trykk på den og velg "adjust for best performance". Nå har du ihvertfall et godt utgangspunkt på software delen.

 

Husk også å sette drivere til high performance...!! Der har du faktisk noen poeng.

 

Hvordan er det med timings osv, har du testet 2-3-3-6 f.eks? 472Mhz på luft er faktisk ganske bra..

 

stå på :thumbup:

 

PS! du kan jo ta "åpne vindu" trikset.. hehe..

Lenke til kommentar
Liten update fra dp .. 28542 toast.gif

 

Han har ikke gjort vagp-modden ennå, men fikk litt mer fart på cpu. Med vagp-mod, så nærmer det seg kanskje 29k.

 

Vet om et visst 9800Pro som kanskje dytter scoren over 29.5... må prøve å få til noe der :green:

Tja et XT kort ville vel dyttet denne over 30 muligens, selv om ikke grafikkortet har all verden å si i 2001 .

Hva med den tørriskjølingen er den prøvd.

Lenke til kommentar
Liten update fra dp ..  28542 toast.gif

 

Han har ikke gjort vagp-modden ennå, men fikk litt mer fart på cpu. Med vagp-mod, så nærmer det seg kanskje 29k.

 

Vet om et visst 9800Pro som kanskje dytter scoren over 29.5... må prøve å få til noe der  :green:

Tja et XT kort ville vel dyttet denne over 30 muligens, selv om ikke grafikkortet har all verden å si i 2001 .

Hva med den tørriskjølingen er den prøvd.

Et XT kort som klokket OK hadde nok dyttet den riggen over 30k ja. Skjermkort har mer å si en du tror :)

Test selv.. klokk maskinen din til feks 240*10 med uklokket skjermkort, så prøver du å klokke skjermkortet etterpå. Det er stor forskjell.

 

Drago high og low + nature er kun skjermkortavhengige. (med mindre man har en veldig treg cpu) Car-low er også til en viss grad også avhengig av skjermkort, men det er hovedsaklig en cpu-test.

 

Tørris er litt på vent forløpig. Blir kanskje noe med litt mer futt i ut over sommeren ;)

Lenke til kommentar
Liten update fra dp ..  28542 toast.gif

 

Han har ikke gjort vagp-modden ennå, men fikk litt mer fart på cpu. Med vagp-mod, så nærmer det seg kanskje 29k.

 

Vet om et visst 9800Pro som kanskje dytter scoren over 29.5... må prøve å få til noe der  :green:

Tja et XT kort ville vel dyttet denne over 30 muligens, selv om ikke grafikkortet har all verden å si i 2001 .

Hva med den tørriskjølingen er den prøvd.

Et XT kort som klokket OK hadde nok dyttet den riggen over 30k ja. Skjermkort har mer å si en du tror :)

Test selv.. klokk maskinen din til feks 240*10 med uklokket skjermkort, så prøver du å klokke skjermkortet etterpå. Det er stor forskjell.

 

Drago high og low + nature er kun skjermkortavhengige. (med mindre man har en veldig treg cpu) Car-low er også til en viss grad også avhengig av skjermkort, men det er hovedsaklig en cpu-test.

 

Tørris er litt på vent forløpig. Blir kanskje noe med litt mer futt i ut over sommeren ;)

Vet, men tenkte da på forskjellen mellom PRO og XT den blir jo ikke all verden i 2001.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...