Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takker, vel det ser ikke ut som den er særlig klokkevennlig av seg, den stopper på 2300 noe som er meget dårlig da den er 22oo på std, har også prøvd å sette den til 10 x 2200 og da tryner den samme med 10 x 2300 , så med tanke på klokking lokker nok intel mer ja. Men må jo også få si at dette er en uhyre rask cpu .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takker, vel det ser ikke ut som den er særlig klokkevennlig av seg, den stopper på 2300 noe som er meget dårlig da den er 22oo på std, har også prøvd å sette den til 10 x 2200 og da tryner den samme med 10 x 2300 , så med tanke på klokking lokker nok intel mer ja. Men må jo også få si at dette er en uhyre rask cpu .

Selv om den nok ikke er den beste er det ikke noe galt med CPU-en. Den trenger bare litt høyere spenning, jeg antar du ikke har økt den, som vanlig. Du må slutte med bestemoroverklokkingen hvis du vil komme høyt med AMD! Ikke skyld på CPU-en!

Lenke til kommentar

Vet det, men det rare er at den klarer mindre om jeg setter den ned til 10 x enn ved 11

 

Neida det er ikke noe galt med cpu , den er jo lynrask og ver 2300 får jeg jo høyere score enn med P4 på 4,0 , så det er ikke for å kritisere den , men det er liksom litt mer morro med p4 og klokke den , om det går ann å si det slik.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Takker, vel det ser ikke ut som den er særlig klokkevennlig av seg, den stopper på 2300 noe som er meget dårlig da den er 22oo på std, har også prøvd å sette den til 10 x 2200 og da tryner den samme med 10 x 2300 , så med tanke på klokking lokker nok intel mer ja. Men må jo også få si at dette er en uhyre rask cpu .

Selv om den nok ikke er den beste er det ikke noe galt med CPU-en. Den trenger bare litt høyere spenning, jeg antar du ikke har økt den, som vanlig. Du må slutte med bestemoroverklokkingen hvis du vil komme høyt med AMD! Ikke skyld på CPU-en!

er enig der ja.. bare pingler som ikke kjøer høy vocre :p .. kjører selv 2.3v funker fett det.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hovedårsaken til at jeg ikke liker å tukle så mye med volten er at disse cpuene har jeg som regel 2- 4 mnd og så selger jeg dem vidre og da liker jeg ikke å selge noe som det kan vere store muligheter for at nestemann må slite med .

Det er vel ingen som liker å kjøpe katta i sekken.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Neida det er ikke noe galt med cpu , den er jo lynrask og ver 2300 får jeg jo høyere score enn med P4 på 4,0 , så det er ikke for å kritisere den , men det er liksom litt mer morro med p4 og klokke den , om det går ann å si det slik.

Er det moro når det er så enkelt da? A64 tåler ikke "alt" av vcore slik som K7, men opptil 1,7v er nok helt trygt, det er det mange som har med boxed-kjøler. 1,8v går nok også veldig fint med din kjøling.

Lenke til kommentar
Håper ikke det er meg du sikter etter? Jeg husker dette av den enkle grunn at jeg synes det virket veldig mye med over 20 000 med 3000+ å 9800XT uklokket. Mener det er ca det jeg fikk med 3400+ å 9800XT skjønner du.

 

Trenger ikke forsvare deg ovenfor meg. Bra score med 3400+ din er det ihvertfall :thumbup:

Det är inte omöjligt alls, jag får nästan exakt 20000 med en 3200+ och 9800 Pro helt oklockat.

Lenke til kommentar
Joda da får jeg bare pingle da :grin: men her er jo ikke rare justeringsmulighetene på volten heller og modding blir ikke aktuelt.

A64 älskar hög spänning och att höja till 1.65V skadar inte. Det är ingen som säger att du ska modda dina saker, men du skulle ju kunna testa höja lite i bios. Bra score annars :thumbup:

Lenke til kommentar

OK, får se etter hvert, nå skal jeg først prøve div timinger på minnet for å finne ut hva den liker best , er ikke så drevet på klokking av amd da jeg for det meste har holdt på men Intel, men man får prøve å feile for det er vel nettop feilene man lærer av og er det noen som har behov for å slenge ut tips er de velkommne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...