Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nettopp 16300 (318/729 på ti4600), min forrige beste var 15600, men siden da har jeg investert i følgende

Zalman CPU-kjøler

Thermaltake GPU-kjøler (med kjøleribber for minne)

Swiftech chipset-kjøler

Arctic Silver 5

CPUen får jeg klokket fra 3 ghz til 3675 mhz, men temeraturen overstiger aldri 40°c selv med vcore 1.675v. Jeg føler at det er noe som ikke stemmer helt her... GPUen får jeg ikke klokket mer enn jeg gjorde med stock kjøler. På minnet derimot får jeg tynet ut ca 25 mhz.

Uansett hvordan jeg klokker skjermkortet, så får jeg aldri artifacts. Jeg når et punkt der bildet fryser, men aldri artifacts. Er det normalt?

Og så et spørsmål til de som har samme GPU-kjøler som meg; Skal de store kjøleribbene være på forsiden av kortet, og de små på baksiden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg ligger i overkant av 12k med et ti4200. Hvor langt kan jeg komme med et 9800pro og modda kjøling? (workstation i specs)

Lenke til kommentar

Bruker en A64 3200+ som er litt klokket.... den vil ikke over 2666Mhz enda.... men bare vent hehe

Meget bra score, men hvorfor bare 256MB RAM? 512 gir visst 100-200 poeng mer.

Kommer ikke så høyt med 2 brikker..... den ene brikka klarer ikke mer en ca 265fsb med 2-2-2-5 setting.. den andre klarer 280fsb med samme setting.

Lenke til kommentar
Hvor mye lengre kan man forvente å komme med W2k, i forhold til WinXP? Har en ekstra disk som jeg ikke bruker. Kunne jo ha vært artig å lagt W2k på den og testa. Får nå rundt 20900 med winXP og cat4.1

Hvis du har AMD maskin så skal du bruke Win2K for å få best resultater. Har du Intel så må du bruke XP for å få best mulig resultater.

Lenke til kommentar
Jeg fikk nettopp 16300 (318/729 på ti4600), min forrige beste var 15600, men siden da har jeg investert i følgende

Zalman CPU-kjøler

Thermaltake GPU-kjøler (med kjøleribber for minne)

Swiftech chipset-kjøler

Arctic Silver 5

CPUen får jeg klokket fra 3 ghz til 3675 mhz, men temeraturen overstiger aldri 40°c selv med vcore 1.675v. Jeg føler at det er noe som ikke stemmer helt her... GPUen får jeg ikke klokket mer enn jeg gjorde med stock kjøler. På minnet derimot får jeg tynet ut ca 25 mhz.

Uansett hvordan jeg klokker skjermkortet, så får jeg aldri artifacts. Jeg når et punkt der bildet fryser, men aldri artifacts. Er det normalt?

Og så et spørsmål til de som har samme GPU-kjøler som meg; Skal de store kjøleribbene være på forsiden av kortet, og de små på baksiden?

Tror den temperatur sensoren din er litt fukka.. ikke mulig å ha så lave load temps med den kjøleren, med mindre du har 0grader i rommet eller noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...