arkaid Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har en Peugeot 307 sw med bensinmotor. Er godt fornøyd med Peugoten, men vurderer å gå over til vanlig stasjonsvogn med diesel: Toyota Avensis, Skoda Octavia, Passat eller lignende. Vi er en relativt stor familie med tre barn. Er det noen som har synspunkter eller erfaringer? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Er du mest keen på å ha en tøff papparacer med litt motor og utssende eller en helt straight familiebil med 1.x-litersmotor til 2-300 laken? Kule papparacere (300-500 laken) -A4/A6 stasjonsvogn turbo -Passat turbo -touran -citroen C4 picasso /C5 -peugeot 407 stasjon -subaru legacy outback -bmw 5-serie -opel astra -honda accord -skoda superb -volvo V70 / S80 Vanlige og kjedelige familiebiler som bare suser rundt(200-300 laken) -Toyota corolla/avensis -ford mondeo -Mitshubish -suzuki -hyundai -skoda octivia -VW golf osv osv osv Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 pc^2004: Touran som "papparacer"? Hehe. Dessuten kommer vel ikke Superb i stasjonsvognutgave. arkaid: Vurdert Skoda Roomster? Vet ikke hvor god plass det er til tre unger baki, men med en 1,9l diesel på (ca.) 105 hester er den nok ikke noe slappfisk. I tillegg ser jo bilen veldig bra ut, gjerne i blå, med 16-17 tommers aluminiumsfelger. Lykke til! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 pc^2004: Touran som "papparacer"? Hehe. Dessuten kommer vel ikke Superb i stasjonsvognutgave. arkaid: Vurdert Skoda Roomster? Vet ikke hvor god plass det er til tre unger baki, men med en 1,9l diesel på (ca.) 105 hester er den nok ikke noe slappfisk. I tillegg ser jo bilen veldig bra ut, gjerne i blå, med 16-17 tommers aluminiumsfelger. Lykke til! 8419216[/snapback] Roomster er litt så som så etter min mening. Ja, sjekk touranen til gigaflow på worklogs, det er grei papparacer det skinn, stor motor og ser litt tøff ut Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Tja, en standard Touran (med sprek motor) med noen felger som ikke passer bilen i det hele tatt? Men, pris er litt viktig her. Har du pristak, arkaid? Lenke til kommentar
mortenej Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Anbefaler ikke Avensis. Jeg har selv en -04 Avensis, og 3 barn. Denne er ikke laget for at noen skal sitte komfortabelt i midten. De ytterste sitteplassene er formstøpte og behagelige. men midterste plassen er hard samt at det er smalt mellom selen slik at et barnesette ikke får plass. Den gml mondeoen (01 - 07) har et bedre sete. Dette er flatere samt at det er større avstand mellom selene i midten. Jeg har ikke sett på de andre du nevner. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Her er noen bilder som nylig er tatt av min bil, slik at trådstarter kan bedømme selv hva han synes om Touran: Her ser du bildene... Kaster du 75.000 kr. på bordet og privatleaser, så koster denne bilen deg rundt 3.000 kr. i mnd. Her snakker vi den best utstyrte modellen + alt av utstyr. felger/dekk kommer i tillegg. Prisen på denne bilen ble 380.000 kr. (som varebil) Siden du skal ha en familievogn, bør du ha 5 eller 7 seter. Avgiftene gjør da at du må betale i overkant av 500.000 for denne bilen. Men... du får den også med 19TDI 105HK. (den best utstyrte modellen) for rundt 1500 kr. i mnd. Hvis du privatleaser. Koster vel fra rundt 300.000 tenker jeg med alle setene. (7 seter) Ditt valg... dette var vertfall ett lite forslag! Å hvis du lurer... Bilen er KANOON og kjøre! Endret 19. april 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Mercedes-Benz E-Klasse Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Mercedes-Benz E-Klasse 8426064[/snapback] Kommer an på hvilken årsmodell du mener.. De nye mercene er jo helt katastrofe når det kommer til driftsikkerhet! Faller jo fra hverandre.. Vet ikke om dette gjelder de nye, men mener å ha hørt ganske mye om det Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) kjem an på ka du meiner med driftsikkerhet. ja dei rustar om dei ikkje blir behandla, men en del av det blir skifta på garanti. det er så godt som ingen bilmerker som kan skryte på seg like mange km som dieselmotorane til MB. 220CDI som går som taxi går fint 600 000 har hørt skryt av volvo d5-motorane, men tdi-motorane til VAG har ikkje sjangs å komme opp på samme nivå. er nok en grunn til at e-klasse r ein av dei mest brukte bilane til taxi Endret 19. april 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Den nye V70en er definitivt en bil jeg gleder meg til å se på ekte. Den ser i hvert fall knallbra ut på bildene! Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 den v70'n vil jeg se. Post bilde.. Forbinder V70 med idiotiske politimenn. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 den v70'n vil jeg se. Post bilde.. Forbinder V70 med idiotiske politimenn. 8426511[/snapback] http://www.dinside.no/php/art.php?id=367537 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Autofil hadde en test av en papparacer igårsdagens program. Opel Meriva OPC(opels tuningavdeling). innslaget kan sees gratis her: http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/93418 Recaro racing seter i skinn Manuell seksgirs kasse karbon bekledning innendørs 1.6l turbo motor på 180 gamp Lenke til kommentar
arkaid Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Takk for gode innspill så langt. Høres ut som jeg kan glemme Avensis og lignende biler denne gangen. Dette med bredden i baksetet og komforten for den som sitter i midten er viktig. Jeg har prøvesittet Avensis, Octavia og Passat. Selv i Passaten, som er en ganske bred bil, var ikke midten bak noe særlig. Touran var faktisk en av bilene jeg vurderte da jeg kjøpte Peugot 307sw. Kjempegod bil, men økonomien gjorde den gang at det bikket til fordel Peugeot. Pristaket er sånn cirka 350.000, men det er helt i orden med litt billigere. Skoda Roomster har jeg ikke sett på. Trodde i utgangspunktet at den var for liten til 3 i baksetet, men jeg skal ta en titt. Har på følelsen av at det bikker mot en flerbruksbil. Det har jo dukket opp flere siden sist jeg investerte. Har sett på Ford S-Max, men den nærmer seg veldig fort 400.000. Picasso C4 høres også spennende ut, men jeg er usikker på verditapet? Ellers er det selvfølgelig nevnt mye snadder, men over mitt prisnivå. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Touran er en bra bil, men du har jo og de der kjipe Versobilene til Toyota... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Får 350.000 kr. får du en splitter ny VW Touran Exlusive. (Den best utstyrte modellen) 1.9TDI med 105HK. Her snakker vi med 7 seter. Denne motoren er overaskende sterk og kjører til sammenligning møkka av en Golf 1.6 105HK. bensin. Skikkelig sterk bil! Da får du Adaptive Xenon El. Clima, ja... og alt annet utstyr. Min bil er Exlusive med noe tillegg utover dette. På bildene du ser av min bil er følgende i tillegg til en standard Exlusive: Skinnseter (17.000 kr.) Multitip. ratt. (4.000 kr.) 19" felger/dekk (16.000 kr.) Dette er vel den største SYNLIGE forskjellen. På Exlusive utgaven får du bla. med 17" alufelger med 225/45/17" Cintinental dekk. Kontakt meg hvis du skulle lure på noe angående Touran! Tror jeg kan svare på det meste angående VW.... Endret 20. april 2007 av GigaFlow Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Hvis du er vant til 307 nå, bør du holde deg til franske biler. Grunnen er at de fleste andre blir som å sitte på en trebenk bakpå en traktor på en steinete vei i forhold. :!: Det er selvsagt varierende preferanser hos folk ang. dette, men jeg har to grunner til å si dette: 1. En kollega hadde 307 tidligere. Så kjøpte han rav4 og angrer så inni det granskauen! rav'en er ingen dårlig bil, men fy søren så vond den er å sitte i i forhold! Han savner virkelig 307'en og vurderer seriøst å gå tilbake til 307! 2. Vi har akkurat kjøpt oss stasjonsvogn selv i din prisklasse. Vi prøvekjørte og prøvesatt mange biler. De jeg husker er: Touran, Passat, Vectra, Avensis, Verso, C4 Picasso, Mazda 5, Mazda 6, Santa Fe, Outlander, Grandis, 307SW, 807, C8, Voyager, S-Max, Galaxy, C-Max, CRV, C5. På forhånd var vi veldig innstilt på å kjøpe japansk, men etter å ha prøvd bilene fikk pipen ganske kjapt en helt annen lyd. Til slutt stod det mellom 307SW og C5, begge med den samme 1,6 liters dieselen. Plassen, utstyret og komforten ble til slutt avgjørende for at det ble C5. Vi har aldri angret på det etterpå! Bilen går som en klokke, er en drøm å kjøre, er kjemperomslig og hydraulikkfjæringen er genial bl.a. ift. at den kan heves slik at den får bedre bakkeklaring enn de fleste SUV'ene har (vel og merke med hastighetsbegrensning). Så har du 307 i dag og vil ha litt mer plass, bør du absolutt ta en titt på C5! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Ville kanskje slått til på en S-MAX med litt motor inni.. - Masse plass - Ser bra ut - Bra byggekvalitet ++ Endret 20. april 2007 av ahpadt Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 S-Max er ingen dårlig bil, nei. Vi prøvde den også, da med 1,8l dieselmotor og manuell 6tr. kasse. Syns den var alt for høy på 1. gear, slik at køkjøring var skikkelig slitsomt for venstrefoten. Ang. byggekvaliteten, gjelder den neppe interiøret i alle fall. Testbilen hadde gått ca. 40.000 km, og da var det allerede betydelig slitasje i midtkonsollen under håndbrekket. Ikke annet enn kosmetiske riper, men likefullt stygt og skuffende. Den "buede" bakenden gjorde den litt vanskelig å beregne plass til under rygging også, men en sensor vil jo eliminere dette problemet. Summa sumarum endte denne i alle fall ikke i vår garasje til slutt. Vil forøvrig anbefale trådstarter å teste de aktuelle modellene skikkelig selv, det anbefaler jeg alle som skal kjøpe nybil. Folk har så forskjellige preferanser, at det jeg hater kan fint andre elske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå