Chrisss Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har bærebare pc også på skolen så er macfilter på rutern.. Så jeg luer på noen veit om et program som gjøre det murlig å bytte ? For da kan jeg bare bytte til en av de som er på de pc på skolen Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) MAC er brent inn i motsetning til IP så det går ikke. Jøsses innlegg 900 Endret 18. april 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
H80 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 MAC er brent inn i motsetning til IP så det går ikke. 8418177[/snapback] Et raskt google-søk viser at du tar feil... Lenke til kommentar
mar Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 MAC er brent inn i motsetning til IP så det går ikke. Jøsses innelegg 900 8418177[/snapback] Går helt fint, er bare å ta turen innom enhetsbehandling også finne instillingene for nettverkskortet. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hm trodde det bare var mulig på helt spesielle NIC Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 dette varierer fra NIC til NIC. de fleste kan det ikke, mens andre beklageligvis kan det. ps. jeg må bare si det at jeg seriøst hater folk som prøver å komme forbi slike sperrer. jeg jobber selv på en skole, og vet hvor jævelig arbeid det er å hindre folk fra å utnytte nettverket, og komme seg inn på steder de ikke skal. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Hehe, okei jeg hadde et program før men husker ikke hva det heter =\ da kunne jeg ^Bytte^ ingen som kommer på noen sånn programmer i farta ? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 http://www.allthingsmarked.com/2006/10/22/...ur-mac-address/ http://devices.natetrue.com/macshift/ Et program absolutt verdt å ha i samlinga si. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Last ned macshift. Pakk det ut, og legg programmet på skrivebordet. Rename adapteren din (that would be your: Wlan kort eller nettverkskort) til f.eks. Wireless. Så går du på startmeny > Kjør > skriv inn cmd > trykk ok Dette skriver du inn i CMD: cd skrivebord > trykk enter maxshift.exe -r Wireless da har du skiftet mac adresse på det gitte kortet. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Bra folk leser innlegga i tråden. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Trådstarter vil få trøbbel hvis han bytter til en MAC-adresse som allerede finens oppkoblet i nettverket (begge vil få kommunikasjonsproblemer). Nå er det en grunn til at skolen benytter MAC-filtrering. Hvis du har behov for å kunne bruke skolens nettverk fra din PC bør du ta kontakt med administrator slik att dette kan ordnes på riktig måte. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Om man ønsker hjelp til å omgås skolens sperre så er man på feil forum Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg