prnesse Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Slettet en fil som heter "ginamsi.dll" i windows i dag ved en feiltagelse. Når jeg prøver å starte opp windows får jeg en beskjed som lyder "DLL-filen ginamsi.dll for påloggingsgrensesnittet ble ikke lastet inn. Kontakt systemadministratoren for å erstatte dll-filen eller gjenopprette den originale dll-filen" Noen som har en løsning? Endret 21. april 2007 av prnesse Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bruk: Systemgjennoppretting som skal ligge i start menyen, og still pcen 1 dag tilbake Lenke til kommentar
prnesse Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Bruk: Systemgjennoppretting som skal ligge i start menyen, og still pcen 1 dag tilbake 8418105[/snapback] Problemet er at jeg ikke klarer å starte windos. Rett etter xp logoen er vist dukker denne meldingen opp. "DLL-filen ginamsi.dll for påloggingsgrensesnittet ble ikke lastet inn. Kontakt systemadministratoren for å erstatte dll-filen eller gjenopprette den originale dll-filen" Er inne i konsollen på pc'n nå. Finnes det en kommando for å starte sytemgjennopretting der, eller kan "fixmbr" løse problemet? Endret 18. april 2007 av prnesse Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Du må pakke ut filen fra XP-CD'n. Jeg har ikke komandoen i hodet, men er ganske sikker på at denne vil funke: Expand X:\I386\ginamsi.dl_ C:\Windows\System32\ginamsi.dll Endret 18. april 2007 av Tordenflesk Lenke til kommentar
prnesse Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Du må pakke ut filen fra XP-CD'n.Jeg har ikke komandoen i hodet, men er ganske sikker på at denne vil funke: Expand X:\I386\ginamsi.dl_ C:\Windows\System32\ginamsi.dll 8418519[/snapback] Prøvde "C:\>Expand D:\I386\ginamsi.dl_ C:\Windows\System32\ginamsi.dll " Ingen tilgang får jeg beskjed om. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Du logget inn som Admin i Recovery Console? Lenke til kommentar
prnesse Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Du logget inn som Admin i Recovery Console? 8418755[/snapback] Det er det som er så rart. Når jeg trykker "E" for å reparere windows, starter gjenopprettings konsollet, men det står bare C:\> på skjermen. Før har jeg alltid blitt spørt om hva jeg vil gjøre. (tror jeg) Nå er jeg heller ikke så stødig i disse kommandoene, så hva skriver jeg for å logge meg på? (ja, jeg er en noob) :-) Lenke til kommentar
prnesse Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Rart at denne fila skal lage så mye trøbbel. Prøvde "chkdsk" men det gikk heller ikke. Fikk beskjed om feil på volumet. Lenke til kommentar
prnesse Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Fikk ordnet det. Lånte et program som heter Acronis Disc Creator. Lagte en boot cd og startet opp maskinen. Fann filen og flyttet den tilbake. Og "vips" da var maskinen i orden igjen. Og det etter meldinger i dos som "volumet ser ut til å inneholde en eller flere uoverkommelige problemer" Det blir en god helg likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå