Gå til innhold

Alkohol i konfirmasjon - riktig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjenk konfirmanten! Har bare godt av det. Bedre det enn at svullene snobber som bare lar seg fortrylle av fancy etiketter får drikke vinen. Kanskje konfirmanten våkner dagen etterpå med nok av en bakrus til å skjønne hvor latterlig det er å drikke seg snytings til at han tar avstand fra det fram til han er noen og tjue.

Men mer seriøst. Vinservering i en konformasjon? Nja. Ser ikke noen umiddelbar grunn til at det ikke skal gå. Regner med at det er snakk om servering til de voksne, og at det drikkes utelukkende som et supplement til maten. :)

Lenke til kommentar

I min ble det servert de helt vanlige fest drikkevarene. Cola, fanta, farris, øl og vin. I tilleg til en liten apertiff, når man kom inn i stuen.

Hadde en liten fest though, med bare familie og noen få familievenner (14stk), vennene bodde såpass nært huset, at de gikk. Familien bodde selvsakt hos oss.

Fikk selv en liten apertiff (ret stavelse?) og ett glass vin / øl til middagen.

Ser ikke noe galt med det!

Edit: Familien min er ganske så liberale ang. alkahol. Jeg brygger øl med brødrene mine, juleøl og sommerøl, slik som vi i familien alltid har gjort. Etter at jeg ble 16, fikk jeg lov til å nyte ett glass med hjemmebrygg, eller to til middagen, men bare i helgen.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...