Gå til innhold

Følger det med kjølepasta til E6600?


eMpetr3

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal snart bygge meg en ny PC, med en E6600 (Så snart prisene senkes). Det blir den første PCen jeg har bygget. Jeg har lest litt rundt på forumet her og sett at det er mye styr om hvilken kjølepasta men skal bruke. Jeg tenkte at jeg bare skulle bruke den som følger med CPUen, men så kom jeg til å tenke på om det faktisk følger med kjølepasta? Hvis det gjør det, hvordan er den i forhold til andre kjølepastaer? Og hvis det ikke gjør det, hvilken anbefaler dere? Skal nok prøve overklokke en del...

Og tingene vil mest sannsynelig bli bestilt fra psdata.no. Så det hadde vært OK om jeg slapp å bestille kjølepastaen fra et annet sted.

 

Mvh. eMpetr3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur ikkje det følgjer med kjølepasta med prosessoren, men det kan godt hende du får med kjølepasta med hovudkortet. Eg kan anbefale Arctic Silver 5, som faktisk er den einaste eg har prøvd utanom kjølepasta eg har fått med kjølarar og hovudkort. No veit eg ikkje korleis den er i forhold til andre kjølpastaer, men den får iallfall gode omtalar.

Kjølepasta i prisguiden

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg kan også trygt anbefale Arctic Silver 5. Utrolig bra kjølepasta. Kjøpte den minste tuben man finner, for lenge siden. Den har holdt til utallige monteringer og det er enda noe igjen av den!

Lenke til kommentar
kjølepastaen er inkludert.

Den ligger som en plate under originalkjøleren.

 

Den smelter når den blir varmt.

 

Original kjøleren kan klokke e6600 til 3.2Ghz.

Så å kjøpe dyrere kjøler med pastaen er bare sløsing av gryn..

8422457[/snapback]

 

En god kjøler til e6600 koster 300-400kr. Jeg synes ikke det var sløsing med penger. Hvis du kjøper en skikkelig kjøler får du lavere temperatur og mindre støy. Den som fulgte med e6600 var ikke så imponerende. Kjølepasta følger som regel med viftene, enten det er den som følger med eller en du kjøper utenom.

Lenke til kommentar
Den som fulgte med e6600 var ikke så imponerende. Kjølepasta følger som regel med viftene, enten det er den som følger med eller en du kjøper utenom.

8422648[/snapback]

Lavere temp, greit.

Mindre støy... ehh, greit..

men.. ikke så imponerende? Hva er imponerende? En stor radiator midt i maskinen?

 

Kan du backup denne påståelse?

Lenke til kommentar
Den som fulgte med e6600 var ikke så imponerende. Kjølepasta følger som regel med viftene, enten det er den som følger med eller en du kjøper utenom.

8422648[/snapback]

Lavere temp, greit.

Mindre støy... ehh, greit..

men.. ikke så imponerende? Hva er imponerende? En stor radiator midt i maskinen?

 

Kan du backup denne påståelse?

8422686[/snapback]

 

Jeg kjøpte en ny zalman vifte som ser veldig flott ut. Den er større og viften blåser sidelengs. Imponerende - tja effekt, støy, utseende. Det er kjekt at det ser fint ut også, men det er selvsagt bare en bonus i tillegg til det andre. Uansett ikke noe dårlig valg å kjøpe en skikkelig vifte.

Lenke til kommentar
kjølepastaen er inkludert.

Den ligger som en plate under originalkjøleren.

 

Den smelter når den blir varmt.

 

Original kjøleren kan klokke e6600 til 3.2Ghz.

Så å kjøpe dyrere kjøler med pastaen er bare sløsing av gryn..

8422457[/snapback]

 

Håpet jo faktisk på å faktisk få den litt lenger enn 3,2 Ghz jeg da :innocent: Og Støy er også en veldig viktig faktor for meg. Ikke noe vits å bruke masse penger på passiv kjøling og stille vifter hvis du allikevel hører CPU-kjøleren.

 

Og som AnaXyd sier, er det litt fett med en ordentlig fet vifte og ikke den standardvifta :cool: Og ja, jeg har vindu :yes:

Lenke til kommentar

Hvis man kjøper en e6600 og skal bruke stock cpu-kjøler så trenger man ikke kjøpe kjølepasta siden det følger med.?

Hvis man kjøper e6600 og skal kjøpe ny cpu-kjøler (zalman 9700led) så trenger man heller ikkje kjøpe ny kjølepasta fordi det følger med?

Men for ekstra lav temperatur kjøper man ny kjølepasta(Artic Silver 5) hvis man bruke Zalman vifta?

 

Har jeg forstått det riktig? :hmm:

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Hvis man kjøper en e6600 og skal bruke stock cpu-kjøler så trenger man ikke kjøpe kjølepasta siden det følger med.?

Hvis man kjøper e6600 og skal kjøpe ny cpu-kjøler (zalman 9700led) så trenger man heller ikkje kjøpe ny kjølepasta fordi det følger med?

Men for ekstra lav temperatur kjøper man ny kjølepasta(Artic Silver 5) hvis man bruke Zalman vifta?

 

Har jeg forstått det riktig?  :hmm:

8438799[/snapback]

 

De fleste vifter blir levert med kjølepasta, inkl. E6600 stock viften. Men kjølepastaen som du får med når du kjøper viftene er som regelt litt kjip. Derfor kan du kjøpe artic silver 5 for å få temperaturen ned noen ekstra grader. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...