Gå til innhold

På besøk hos Telenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har det med å overse all markedsføring eller? :D

Med Telenor kan du ringe gratis til familien din, i likhet med hos de fleste andre operatører.

http://www.amobil.no/tester/operatorer/rin...ilien_din/37303

8477792[/snapback]

hmm, er du i stand til å finne noe omtale om den tidligere varianten. altså familienett greia? kunne vært morsomt å lest hvordan det var vs hvordan fri familie er...

og angående selve temaet på tråden, første ordet som jeg fikk i hode var BULLSHIT-BINGO! tett fulgt av vekkelsesmøte...

hadde vært morsomt å sparket dette i retning av forbrukerinspektørene :hmm:

Lenke til kommentar

Da er det no helt klart at Netcom var ført ute. Man kan ikke si at telenor var ført ute med koseptet, at en gruppe kunne ringe HELT GRATIS til hveandre, som jo er koseptet netcom lanserte med Trådløs familie, dersom samtalene kostet noe som helst. Vist det er slik at FamilieNett kostet noe som helst å bruke, så var de ikke ført ute.

Lenke til kommentar

Konsepstet er å samle familien og gi "fordeler" pga. dette. Det var Telenor først med. "Gratis" anrop mellom disse er jo bare en konsekvens av bl.a prisnivå og markedsituvasjonen i dag kontra for maaaange år siden.

Både den gang og i dag gjøres jo dette selvfølgelig for å tjene mere penger og få en tettere binding til kundene, som gjør terskelen for å bytte operatør større.

Da er det no helt klart at Netcom var ført ute. Man kan ikke si at telenor var ført ute med koseptet, at en gruppe kunne ringe HELT GRATIS til hveandre, som jo er koseptet netcom lanserte med Trådløs familie, dersom samtalene kostet noe som helst. Vist det er slik at FamilieNett kostet noe som helst å bruke, så var de ikke ført ute.

8483806[/snapback]

Lenke til kommentar

Bestilte meg nylig telenor superminute pga at fattern har frifamilie osv. dama skal også bytte til telenor så da..

vi hadde en gang to isdn-linjer. nå ringte telenor å skulle ha oss til å si opp den ene, til pris av 80.- måneden eller noe. for å få en linje mindre! de lurte også på om vi ville ha ip-telefoni fra telenor, men da måtte vi betale oss ut av isdn-avtalen også betale etableringsgebyr, og i tillegg bestille online adsl. telenor kan brenne.

Lenke til kommentar
De hadde aldri før hørt om DAB IPDC eller DVB-H el.l... De mente masse forskjellig, og jeg svarte dem med å dra frem mobilen, finne artikkel på amobil, endte med høytlesning, latter fra publikum og røde foredragsholdere.

Hvilken artikkel leste du opp?

Lenke til kommentar
Konsepstet er å samle familien og gi "fordeler" pga. dette. Det var Telenor først med. "Gratis" anrop mellom disse er jo bare en konsekvens av bl.a prisnivå og markedsituvasjonen i dag kontra for maaaange år siden.

Både den gang og i dag gjøres jo dette selvfølgelig for å tjene mere penger og få en tettere binding til kundene, som gjør terskelen for å bytte operatør større.

8483806[/snapback]

8484077[/snapback]

Ikke enig der. Det å ringe gratis innen en gruppe var det nye som Netcom var først ute med. Å ringe billigere til bestemte folk har jo vært lenge. Innenfor samme opperatør, bedriftsabb. innen for bedriften osv. Det at familien/nære venner/par osv kunne ringe gratis seg imellom var det helt nye, og Netcom først med. Rabattløsninger har vært så lenge jeg har hatt telefon, som begynner å bli mange år no.

Trådløs familie er jo ikke begrenset til familien.

Endret av EldarHelseth
Lenke til kommentar

Saken er jo den at på den tiden var det ikke snakk om å ringe gratis hverken for noen eller til noen. Det er jo som jeg skriver tidligere bare en naturlig utvikling av at det da var billigere i en/til bestemte grupper, men nå er markedet slik at det er gratis i tilsvarende grupper!!

8483806[/snapback]

8484077[/snapback]

Ikke enig der. Det å ringe gratis innen en gruppe var det nye som Netcom var først ute med. Å ringe billigere til bestemte folk har jo vært lenge. Innenfor samme opperatør, bedriftsabb. innen for bedriften osv. Det at familien/nære venner/par osv kunne ringe gratis seg imellom var det helt nye, og Netcom først med. Rabattløsninger har vært så lenge jeg har hatt telefon, som begynner å bli mange år no.

8491131[/snapback]

Lenke til kommentar
Saken er jo den at på den tiden var det ikke snakk om å ringe gratis hverken for noen eller til noen. Det er jo som jeg skriver tidligere bare en naturlig utvikling av at det da var billigere i en/til bestemte grupper, men nå er markedet slik at det er gratis i tilsvarende grupper!!

8483806[/snapback]

8484077[/snapback]

8491131[/snapback]

8511353[/snapback]

Aldri nektet for at Telenor var ført ute med å ha rabatter innenfor en familie, dette vet jeg ikke. Men Netcom var først ute med konseptet Trådløs familie som er å ringe gratis. At det ikke var et marked for Trådløs Familie når Telenor lanserte FamilieNett, er jeg enig i, men det er et helt annnet konsept, rabatt, noe alle selskaper har hatt så lenge jeg kan huse, innenfor en bedrift, om man var medlem i et forbund, om du ringe samme opperatør osv. Det å ringe gratis er konseptet til Trådløs Familie, og et slikt konsept kunne ikke Telenor tilby eller har kunnet tilby den dagen netcom lanserte Trådløs Familie og dermed var faktisk Netcom første ute konseptet (ring helt gratis) Trådløs Familie. Det er jo en grunn til at det nå heter FriFamilie og ikke FamilieNett. Det er et nytt konsept, etterligning etter Netcom.

Lenke til kommentar
Dere blir jo aldri enig likevel!

Telenor startet først med egne Familieløsninger. PUNKTUM!

Hvem som startet først med gratis internringing er etter min mening totalt irrelevant, men jeg skjønner at det ikke gjelder alle!

8513703[/snapback]

Ser ikke ut til at amobil er enig med deg:

"Familieløsning

Gratis ringing innad i familien er en av de heteste tjenestene i mobilmarkedet for tiden. Alle vil ha det, og alle vil tilby noe. Og her var Netcom først ute, med Trådløs Familie 19. september 2005.

Jada, vi er klar over at Telenor hadde Familienett før dette, men det var Trådløs Familie som satte standarden: Gratis å ringe innad i familien. Punktum.

Telenors Fri Familie dukket først opp i juni 2006. Og det var ikke før desember 2006 at Telenor virkelig klarte å hevde seg mot Netcom. Siden den gang har vi kåret Telenor Fri Familie til best i test, så det er ingen tvil om at Telenor har skjerpet seg.

Uansett: Først er først, og Netcom tar ledelsen. Spenningen er til å ta og føle på."

Det var det jeg sa, først er først :) Og netcom var først. Bare se her.

Lenke til kommentar
Jeg må bare spørre da jeg aldri har hørt om Familie Nett? Har telenor hatt et Fri Familie/Trådløs familie konsept der medlemer i familien kunne ringe helt gratis til hverandre uten oppstart/tellerskritt kostnadder? Altså en tilleggstjeneste som kan brukes til valgfritt abb.?Dumt jeg ikke har hørt om dette før for det hadde jeg spart mye på.

8476592[/snapback]

Husker ikke hva slags priser og betingelser det var. Produktet kom på markedet på slutten av 90-tallet. Det var i salg en god stund, men etter en liten stund sluttet de å markedsføre det siden det ikke slo bra an. Man kunne fremdeles bestille det inntil de valgte å slutte å selge det.

Edit: Se gjerne bort fra denne posten da jeg svarte på en post fra første siden og glemte å sjekke diskusjonen på side 2 før jeg svarte.

Endret av zand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...