Gå til innhold

Opera + World of Warcraft = Håpløs FPS

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har stusset på dette i flere måneder nå, og har ikke funnet noen løsning på det. Det jeg lurer på er hvorfor FPS'en på både PC'en min og broren min mister så mye FPS på å ha Opera oppe samtidig som vi spiller. Med Internet Explorer merker vi ikke noe merkbart FPS-drop, mens det er komplett uspillbart med Opera.

Finnes det noen fiks for dette? Er dette et velkjent problem, eller er det bare her i husstanden det er slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har hatt opera oppe lenge, og med flere faner, SPISER det bokstavelig talt minne. Er nok det som skjer, vil jeg tippe!

8417467[/snapback]

Det høres ut som en sannsynlig grunn, men det er ikke noe bedre rett etter en reboot med kun en fane oppe heller, så det forsklarer vel kanskje ikke hele problemet =/

Lenke til kommentar

Det er i hvertfall ikke et kjent problem.

Bruker selv Opera i bakgrunnen med thott, wowhead og wowwiki oppe til enhver tid, helt uten problemer.

Nå har jo også explorer etterhvert fått fanesystemet som Opera/firefox har hatt så minneproblemet burde merkes der også...

Lenke til kommentar
Aldri opplevd dette jeg heller. Og jeg har brukt Opera jevnlig i rundt 5 år. Kan vel si rimelig trygt at Opera har kjørt 99% av tiden jeg har spilt WoW.

8423245[/snapback]

Samme her, og aldri hatt problemer uansett hvor mange faner som har vært åpne.

Lenke til kommentar
Heisann.

Har stusset på dette i flere måneder nå, og har ikke funnet noen løsning på det. Det jeg lurer på er hvorfor FPS'en på både PC'en min og broren min mister så mye FPS på å ha Opera oppe samtidig som vi spiller. Med Internet Explorer merker vi ikke noe merkbart FPS-drop, mens det er komplett uspillbart med Opera.

Finnes det noen fiks for dette? Er dette et velkjent problem, eller er det bare her i husstanden det er slik?

8417421[/snapback]

Har samme problemet, bare omvendt.

Lenke til kommentar

hadde noen lignende problemer selv for ikke så lenge siden. Jeg fant ut at hos meg var det noen spesifikke reklamer hos wow.allakhazam.com som gjorde det. Så hver gang jeg fikk en reklame hos de som gjorde at det lagga, bare reloada jeg siden til jeg fikk en annen som ikke gjorde det. Jeg antar at hvis du spiller WoW og har oppe Opera samtidig er det delvis for å ha tilgang til denne typer sider, så det kan jo være noe å se inn i.

Endret av Rincewind
Lenke til kommentar

Med min 3 år ++ gamle pc går det helt fint med wow på windowed mode, nesten alle settings på høyeste (inkl oppløsning) og opera, msn, steam, irc og alt det søpplet oppe 24/7 :o

Bruker en ganske gammel versjon av opera, kanskje det som gjør det.

Bruker personlig bare firefox når jeg trenger java etc, orker ikke å ha java på opera, den blir bare så sliten av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...