askare Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Har bestemt meg for at jeg skal kjøpe DVD-brenner, men er usikker på hvilket format jeg skal velge. Om jeg skal velge + eller - R/RW. Eller er det beste å velge en kombibrenner som tar begge formater. Mener å huske at det var en produsent av DVD-brennere som skulle kjøre ut en DVD-brenner til en latterlig billig penge, for å volum på den standarden i markedet. Husker ikke om det var en pluss eller minus. Sånn som det ser ut nå så går jeg for denne: Sony DRU500A. Noen som har tips eller erfaringer? Askare Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=74879&forum=62 Her er en lignende tråd :smile: Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 http://www.dvdplusrw.org/pc/multiformat.html Lenke til kommentar
askare Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Takk for svarene. Ja, det spørs om jeg kan gå for en ren +R/RW. Ut ifra de artiklene som jeg finner om dette formatet, så blir jeg egentlig bare mer overbevist om at dette er formatet som kommer til å bli standard. God jul askare Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg har selv også mest tro på + formatet. Akkurat nå er Sony 500a den mest aktuelle, men det kan bli aktuelt å gå for en ren + brenner, da det nå er klin umulig å få tak i brennere. Jeg venter å ser hva som har skjedd når de begynner å komme inn på lager igjen, "bindestrek" formatet slik det er i dag er helt uaktuelt for meg. Lenke til kommentar
Serox Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 kjøp sony dru 500a da er du sikker på at du vil ha det som blir det store. Er kjempe fornøyd med min. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 kjøp sony dru 500a da er du sikker på at du vil ha det som blir det store.Er kjempe fornøyd med min. Hvor kjøpte du din? Trodde det ikke hadde kommet noen av disse til norge enda! Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 komplett venter den inn på lager 15/01/03, i følge prisguiden så skal absolutt data ha den på lager, men jeg finner den ikke på sidene. en annen brenner som bør være aktuell, er den nye NECen (ND100) som er et laken billigere en Sonyen, men nokså lik (støtter bla easywrite/mount rainer og det gjør ikke sony sin) Den eneste grunnen jeg kan finne for å kjøpe en ± sak, er at en kan få dobbeltsidige DVD-R plater for lagring av store filsamlinger.. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 komplett venter den inn på lager 15/01/03, i følge prisguiden så skal absolutt data ha den på lager, men jeg finner den ikke på sidene. en annen brenner som bør være aktuell, er den nye NECen (ND100) som er et laken billigere en Sonyen, men nokså lik (støtter bla easywrite/mount rainer og det gjør ikke sony sin) ND1000a er kun en + brenner, ND1100a derimot tar både + og - Absolutt data sier at de får inn Sony den "Ubekreftet 27.12.2002 " en dato de flytter hver dag, og jeg tviler på at de får den før komplett. Har du noe link til offisiell NEC side som sier at den støtter Mt.Rainier ? Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 var nok en liten skrivefeil som snek seg inn der (skulle ha vært 1100a) Noen offisiel NEC side klarer jeg ikke å finne (NEC har svært lite informasjon om denne brenneren i det hele tatt..), så min informasjon om brenneren kommer utelukkende fra http://www.dvdplusrw.org/pc/overview_next_gen.html Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 var nok en liten skrivefeil som snek seg inn der (skulle ha vært 1100a) Noen offisiel NEC side klarer jeg ikke å finne (NEC har svært lite informasjon om denne brenneren i det hele tatt..), så min informasjon om brenneren kommer utelukkende frahttp://www.dvdplusrw.org/pc/overview_next_gen.html Ja, desverre bekrefter ikke den siden Mt.Rainier støtte. Komplett hadde ND1100a spilleren i lista si noen få dager, hvor det sto Mt.Rainier støtte, men jeg vet ikke om man kan stole på det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå