Gå til innhold

Hvilket spill var det første du spilte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første spillet jeg kan huske å ha spilt tror jeg het aqua. Et breakout lignende spill :)

Eller's husker jeg de gode gamle mattespillene som kjørte på win 3.11 PC'r på barneskolen :!:

8417584[/snapback]

 

Ah yes, gode gamle Aquanoid (linky). spilte det selv mye.

 

Utrolig vanskelig å huske hva som var det første, da jeg har hatt tilgang til pc (eller noe som ligner :p ) i 20 år. Men vet å huske at jeg spilte Digger (clicky) veldig mye i starten. Sykt vanedannede spill for en liten tass på 6 år, "fet" musikk også. *mimre*

8418572[/snapback]

Husker den disketten ja :D

Takk for at du gadd å finne fram link. Nå skal det spilles :thumbup:

Lenke til kommentar

Husker ikke mitt første møte med dataspill helt konkret, men har vage minner om å besøke en kompis av brodern, og se på at de spilte et slitk klassisk ballongspill via en salig samling av bokser til tven. Aner ikke hva det het.

Men min tidligste dokumenterte spillopplevelse har jeg i norskkladdeboka fra første klasse. Da vi nærmet oss slutten av alfabetet fikk jeg problemer med å tegne noe på W, så da tegnet jeg likegodt en glad gutt som spilte Willy :D

 

Ellers har jeg brukt mange, mange timer på følgende spill:

Bouncing Babies

Alley Cat

Popcorn

Rampage

Lotus

Stunts

4D sports boxing

Under a killing moon (noen andre som spilte dette?)

Bubble bobble

Budokan (jeg eide med staff)

California games

Zool

Winter og Summer games (de originale)

Dyna blaster

Lemmings

Street rod

Ironman - Off road

License to kill

Terminator 2

Lion king (som jeg faktisk greide å gjennomføre uten juks!)

Micro machines

Pinball dreams

Pinball fantasies

Colonization

Civilization

Test drive

Wacky Wheels

Rick Dangerous

Ski or die (downhill ftw!)

Sim city

 

For ikke å glemme hvordan jeg lærte meg engelsk av Sierra på sitt aller beste:

Police Quest

Space Quest

Kings Quest

 

Hmm.. dette ble jo en ganske lang liste, og nå da har jeg ikke nevnt flere spill av litt nyere dato. Kanskje de ikke føles så gamle fordi jeg fortsatt spiller mange av dem?

 

En annen ting som slår meg er at jeg aldri greide å gjennomføre mange av de ovennevnte spillene. Men likevel så spilte jeg om, og om, og om igjen de første brettene.

 

 

 

Ahhh.. Minner. Den som var kid igjen :w00t:

Lenke til kommentar
Ai det var et spill der man solgte marmelade, salget gikk opp når det var klarvær og sol, og vis a versa. mener det var ei værvarsling sånn dagen dagen før slik at man kunne legge inn hvor mye man trodde kunne få solgt. :) Husker ikke navnet i dag, dette var tidlig på 80 tallet.

8418818[/snapback]

 

Lemonade Tycoon?

 

Usikker på hva som var min første spill opplevelse, men ramser opp noen av dem:

Nes: Mario og snipp og snapp

Sega(husker ikke hvilken av dem): Sonic

Snes: Super Mario og Donkey Kong

PC: Prince of Persia og Doom1

Endret av hebbe_lille
Lenke til kommentar

hmm det må ha vært ein av de første Orm spilla

 

Svart skjem med kant og ein orm på jakt etter ein gigantisk firkant

spiste den så ble ormen bedre

det var før farger ble så techo :!:

 

Ellers så var det og et spill som kalles "drug vars" rosa svart og grå tror jeg fargene var

Du var ein politi man og gikk rundt og banka på folk med "drugs"

 

Cat og hvem kan glemme Sopwith? ja jeg er gammel ;)

 

Husker når jeg fikk Wolfenstein og hvordan vi krangla om koden

"M,I,L" "L,i,m" iml ilm hehe ble mye mas rundt det når jeg tenker på var det rart men jaja

Endret av LARRY
Lenke til kommentar

Er veldig usikker, men mener å huske at LHX (http://en.wikipedia.org/wiki/LHX_Attack_Chopper) og Duck Tales - The Quest For Gold (http://en.wikipedia.org/wiki/DuckTales_-_the_Quest_for_Gold) var mitt første møte med PC-spill.

 

Ellers så var Snipp og Snapp og Battle Toads på Nes en klar favoritt, samt Prince of Persia, Wolfenstein 3d, Commander Keen serien, alle Apogee spill på PC.

 

*mimre*

Lenke til kommentar

det forste jeg kan huske er et mattespill paa norsk hvor du skulle finne gaver av en slags sort for aa faa et fjell som en gal proffesor hadde fryst ned til aa smelte eller noe. Etter aa ha skaffet 50+ gaver gav jeg opp... ligger vel et eller annet sted paa rommet enda :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...