dagatle Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Jeg har 3 stk 120GB IDE disker som jeg tenkte kjøre i raid5. Hovedsaklig skal det ligge litt film, musikk og noen egne programmer på raidet. mao noen store filer og en del mindre.. Det jeg lurte på var instillingene i /etc/raidtab.. spesielt chunk-sizen her er jeg veldig i tvil på størelsen Hva er lurt ? I tillegg tenkte jeg kjøre ext3 fs på diskene, er det noen spesielle parametre jeg bør ta med ved mke2fs.ext3 ?? /etc/raidtab raiddev /dev/md0 raid-level 5 nr-raid-disks 3 persistent-superblock 1 parity-algorithm left-symmetric chunk-size 32 device /dev/hde1 raid-disk 0 device /dev/hdf1 raid-disk 1 device /dev/hdg1 raid-disk 2 Noen som har forslag ?? erfaringen ?? Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 22. desember 2002 Del Skrevet 22. desember 2002 linux og raid er et kjent problem, men det skal vist virke fint under nye redhat 8.0 Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 23. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2002 Sikkert greit med RH men dette er bare et spørsmål vedrørende ytelse og sikkerhet... Dette blir da likt enten det er RH eller en eller annen distro.. Foresten er mer tilhenger av Debian jeg da... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 skal du bruke linux sin raid funksjon eller et eget kort? jeg mener at alle "gode" raid kort, i over 1000kr klassen har støtte for linux Lenke til kommentar
dagatle Skrevet 27. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2002 Hadde planlagt å benytte software raid. Maskina skal ikke bli jobba på den skal kun stå som filserver + litt anna dill i nettverk.. apache, mysql ++ litt småtteri til eget formål. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Nei jeg er ikke så godt kjent med software raid, får lese litt om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå