Gå til innhold

Deres mening om GF 7600GT?

Bagge

Anbefalte innlegg

Hoi!

Sitter med planer om å kjøpe meg en relativt ålreit PC fra komplett. Er student, og har dermed et begrenset budsjett, men tenkte jeg skulle bruke ca. 6000 på en maskin. Jeg kom over denne, som jeg synes ser relativt passende ut for mine behov, og som koster 5530 dersom jeg kutter ut skjerm og windows. Det eneste jeg lurer på med maskina er skjermkortet.

Er GeForce 7600GT er bra skjermkort pr. dagens standard, eller bør jeg legge litt mer penger inn i å oppgradere det? Planen er bl.a. å (kunne) koble maskina opp til min 32" Sony LCD-TV (720p), og spille spill på den.

Takk og hei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jøss! I mine yngre dager kjøpte jeg en komplett maskin fra Multicom.no. På regningen stod det Montering - 1200kr. Fikk sjokk..

Men er godt tips er å kjøpe alle delene fra samme sted så du sparer på frakten. Bruk handlekurven til prisguide.no og finn ut hvor de fleste produktene er på lager.

Lenke til kommentar

Maskina blir fort dyr med et 8800-kort, tror jeg. Husk: jeg er på stramt budsjett, og bør ikke bruke veldig mye mer enn 6000 kr på maskina. Trenger som nevnt ikke skjerm.

Dersom noen har noen tips til hvor og hvordan jeg får mest mulig ytelse for en slik sum er jeg svært takknemlig!

Lenke til kommentar

Du vil ikke få stort mer ytelse per krone enn du allerede har valgt om du ikke vil bygge selv og overklokke.

Jeg ville valgt en X1950 Pro på oppsettet ditt. Den vil koste 563kr mer enn med 7600GT, men er definitivt verdt det. X1950 Pro er skjermkortet i "din" prisklasse som vil gi mest ytelse for pengene. :)

X1950 Pro er i størrelsesorden 40% raskere enn 7600GT/8600GT.

Lenke til kommentar
Du vil ikke få stort mer ytelse per krone enn du allerede har valgt om du ikke vil bygge selv og overklokke.

Jeg ville valgt en X1950 Pro på oppsettet ditt. Den vil koste 563kr mer enn med 7600GT, men er definitivt verdt det. X1950 Pro er skjermkortet i "din" prisklasse som vil gi mest ytelse for pengene. :)

X1950 Pro er i størrelsesorden 40% raskere enn 7600GT/8600GT.

8418499[/snapback]

Eller X1900GT, billigere alternativ, om pengesekken ikke er stor nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...