plankeby Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Har nylig skaffet meg et Powercolor Radeon x800 xt Platinum skjermkort. Merker at selve viftemotoren støyer en del, underer meg over at viften ser ut til å kun gå i en hastighet hele tiden. Skal ikke viften regulere turtallet etter behov? PCen kan stå urørt med skjerm gått i hvilemodus (satt til etter 1 time i Win XP), alikevel støyer vifta like mye uansett bruk eller ikke bruk av spill eller noe annet på PCen. Har et Geforce 6600 kort i annen PC der høres ikke viftemotor i det hele tatt, kun selve "blåselyden". Finnes det noe program eller måte å regulere vifteturtallet? Jeg syntes viftemotorstøyen er plagsom. Det er nok ingen feil for jeg har også vært borte i en harddisk tidligere (WD) som også hadde ganske lik motorstøy. Endret 2. mai 2007 av plankeby Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Ingen tips? Må virkelig si jeg er skuffa over all viftemotorstøyen til kortet..... Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 ATITools 8420898[/snapback] Har ikke funnet noe som regulerer vifte/temperatur der... Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Trykk på Settings og velg Fan Control. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Takk. Jeg følger vist ikke helt med her, overså at "Silentbob" nevnte ATItools, jeg tenkte på Catalyst! I tillegg så har jeg brukt ATI tools på annen PC for to uker siden! Sp hvordan jeg glemte å overse ATItools nå er merkelig. Trenger nok ferie snart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå