erikstein Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Vurderer å installere linux på den bærbare. Men det er jo en del "teknologier" som jeg ikke vet om blir støttet av linux. Dette er f.eks: - Firewire - Wlan - Speedstep Ser at Redhat 8.0 har en egen "bærbar" installsjon i oppstarten. Hvilken linux distro vil være best med tanke på alt av nye teknologier? Har også vurdert Debian, da den har det kjekke apt-get systemet :smile: Kan redhat bruke apt-get på samme måte? Mine spesifikasjoner: P3 1,06ghz Speedstep Firewire Wlan Compaq W200 Multiport modul Maxtor Ekstern Firewire hd. Etc etc Takknemlig for tilbakemelding :smile: Lenke til kommentar
Strips Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Hmmm... Installerte akkurat Redhat8 med wlan på en HP xe3 og det funka fint det.. Men det varmere strøk down unders RPM systemet ødelegger all moroa. Så nå driver jeg og installerer Gentoo 1.4rc1. Redhat har en meget bra install. Enkel og oversiktelig. Fiksa til og med i830M grafikkortet med en gang. Man kan installere apt på redhat. På forskjellige måter har jeg forstått. Men det blir mye knot tror jeg. Har ikke prøvd. Debian og APT er deilig, Gentoo og portage er deiligere. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Mist to av alternativene dine blir støtte av Linux (WLAN og Firewire) speedstep er jeg noe usikker på men vil anta at det er støttet og (vanlig powermgt./ACPI er jo støttet). Installerte for øvrig Slackware 8.0 på en bærbar for kort tid siden. Uten problem. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Hadde 7.3 av RH med apt-get...men det var en stasjonær...har hørt at apt-get kan ødelegge hele redhat, siden den ikke klarer å få kontroll over alt jeg installerer av pakker. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 apt-get i rh er en konventering ifra debians sinn apt, det bruker .rpm isteden for .deb. men det funker da men det er mange ferre plasser som har støtte for apt rpm enn det som debian har. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 20. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2002 Tror valget står mellom rh 7.3 og Rh 8.0 Men hvem av dem burde jeg velge?? Lenke til kommentar
wil Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 jeg ville ha valgt red hat 8.0 uten å nøle. det er iallefall min anbefaling. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: Den 2002-12-20 15:18, skrev neonX:Mist to av alternativene dine blir støtte av Linux (WLAN og Firewire) speedstep er jeg noe usikker på men vil anta at det er støttet og (vanlig powermgt./ACPI er jo støttet). APM er støtta, men ACPI er litt meir variabel. (eller eksperimentell som enkelte vil kalle det) http://acpi.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 21. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2002 Installerte redhat 8.0 igår. Gikk helt galt...hahaha :smile: X ville ikke funke (funka første gang jeg boota, andre gang så hang den seg helt), den var utrolig ustabilt etc etc. Hvorfor vet jeg ikke, jeg har ikke så god peil på linux. Ellers var det jo utrolig enkelt å installere. Enda enklere enn 7.3 Fant også Wlan fra compaq (ikke dårlig), men den sleit fælt med firewire, fikk beskjed om at jeg måtte sette opp irq etc manuelt. Men jeg tok som sagt fullstending knekken på den igår...så jeg må prøve igjen med ny installasjon :smile: Men den var jo ekstremt ustabil...litt rart egentlig. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Slacware (igjen) installerer ikke X konfigurert som default, du kommer rett i console når du har bootet. Det kan IKKE gå feil.... Til og med på en 486 med løka ram slår det ikke feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå