Gertab Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Heisann! Skal være med på en liten foto-utstilling og skal stille med to A4 bilder. Lurte på hvor man får skrevet de ut med god kvalitet. Gjør fotografer dette? Evt trykkerier eller lignende. Ellers har jeg hørt mye positivt om foto-olsen så det kan jo være en mulighet. Tips mottas med veldig stor takk Endret 18. april 2007 av Gertab Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Koster vel ikke all verdens å levere de inn til en fotobutikk, som en forstørrelse. Da blir det jo på fotopapir også Ellers kan du jo høre med reklamebyråer el. trykkeri som du nevner, om de vil kjøre ut noen i vanlig papir. Spørs hvor mye du vil legge i det. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Heisann! Skal være med på en liten foto-utstilling og skal stille med to A4 bilder. Lurte på hvor man får skrevet de ut med god kvalitet. Gjør fotografer dette? Evt trykkerier eller lignende. Ellers har jeg hørt mye positivt om foto-olsen så det kan jo være en mulighet. Tips mottas med veldig stor takk Hvis du bor i nærheten av en fotobutikk, kan de gjøre det for deg. JapanPhoto er rimelige, og leverer veldig god kvalitet. A4 (20x30) koster 19 kr stk. Evt. du kan sende inn bildene på nett, og få dem sendt i posten. Da kommer det tillegg på 49 kr per bestilling, men du har dem i postkassen for under en hundrelapp. Det er veldig mange aktører på dette, har selv gode erfaringer både med JapanPhoto, Elkjøp og Extrafilm, men det er mange andre som også leverer bra bilder. Lenke til kommentar
Sanjayan Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hei! Se på icopy.no. liten firma utskrifter via Epson 4800 og original epson papir. nyeste luster papiret og kalibrert ICC profil gir perfekte utskrifter. Leverer utskrifter til www.fotodilla.no. Ta kontakt for mer info. Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg vil tippe at din største utfordring kan bli korrekt fargekontroll gjennom prosessen. Du skriver jo dog ikke noe om typen utstilling og krav til kvalitet og bestandighet på trykk/print. Dette er kanskje grunn nok til at du burde personlig troppe opp hos noen som kan dette og få dem til å gi deg en pris inkludert fargejobben. Det gjør det litt dyrere (du har ikke nevnt noe om du får støtte til dett), men om bildene du skal stille ut er bra blir det mulig enklere å selge dem, og ikke minst du kan beholde dem selv med vedvarende holdbarhet. Du skriver heller ikke hvor du bor, men jeg bruker Farvelabben i Oslo- helprofft, men gjør også flott jobb for alle amatører som finne frem til dem. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei! Se på icopy.no. liten firma utskrifter via Epson 4800 og original epson papir. nyeste luster papiret og kalibrert ICC profil gir perfekte utskrifter. Leverer utskrifter til www.fotodilla.no. Ta kontakt for mer info. 8474239[/snapback] Virker mindre seriøst. Dårlig språk, reklamerer med noe de ikke klarer å holde, og null informasjon annet enn prisen på selve utskriften. Nei, da er det bedre å levere til et firma som faktisk fremstår som noe mer seriøst... som i tillegg skriver ut på noe bedre enn en vanlig blekkskriver. Man får kjemibaserte utskrifter (som er bedre enn blekk) mye billigere, selv om icopy påstår de er billigst. Lenke til kommentar
Daje.P Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hei! Se på icopy.no. liten firma utskrifter via Epson 4800 og original epson papir. nyeste luster papiret og kalibrert ICC profil gir perfekte utskrifter. Leverer utskrifter til www.fotodilla.no. Ta kontakt for mer info. 8474239[/snapback] Virker mindre seriøst. Dårlig språk, reklamerer med noe de ikke klarer å holde, og null informasjon annet enn prisen på selve utskriften. Nei, da er det bedre å levere til et firma som faktisk fremstår som noe mer seriøst... som i tillegg skriver ut på noe bedre enn en vanlig blekkskriver. Man får kjemibaserte utskrifter (som er bedre enn blekk) mye billigere, selv om icopy påstår de er billigst. 8542946[/snapback] I utgangspunktet enig, men det nisifrede telefonnummeret i kontaktinfoen bør øke inntrykket litt. De andre sjappene i tråden har jo bare åttesifra telefonnumre Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 I utgangspunktet enig, men det nisifrede telefonnummeret i kontaktinfoen bør øke inntrykket litt. De andre sjappene i tråden har jo bare åttesifra telefonnumre Hehe... vitner om en butikk som yter det lille ekstra Men det blir litt off-topic å kritisere Sanjayan's butikk her. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Jeg har veldig god erfaring med større utskrifter (30*45cm, 20*30cm etc) hos http://www.fotoolsen.no , riktignok før de ble kjøpt opp / flyttet til Lillehammer. Forhåpentligvis har de like bra service ennå Da jeg bestilte fikk jeg ihvertfall lagt inn i bestillinga at jeg ikke ønsket ekstra bildebehandling/vivid-colors/oppskarping slik de fleste billigkjedene gjør (slik f.eks. FotoKnudsen og Japan photo har klart å ødelegge mine bilder), og at jeg heller ville ha hvit kant enn at de kuttet bildet. Resultatet ble veldig bra, og kanskje spesielt de matte svart/hvitt-kopiene jeg bestilte. Prisen var ikke avskrekkende. Endret 5. mai 2007 av anderfo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå