Gå til innhold

Kun 3 av 4 skjermer fungerer på Matrox...

pat2004

Anbefalte innlegg

Hei!

Har installert et skjermkort av denne typen på jobben for å kjøre fire skjermer med DVI-signal.

4 skjermer henger på en side i rommet mens DVI-kablene er strekt over taket og ned langs veggen på andre siden til maskinen.

Har installert siste driver og program til kortet, og det har tydeligvis mange muligheter så jeg har muligens oversett noe.

Det første problemet var da jeg prøvde og sette en spesiell mode på kortet slik at alle 4 fungerte samtidig, men da opplevde jeg at skjermene blinket uregelmessig fra svart til bilde.

Dermed prøvde jeg en opsjon som gjør at windows display properties overtar hele styringa av innstillinger. Oppløsningen pr skjerm blir kun 1024x760, men det er helt greit da folk skal kunne se skjermene på litt avstand.

Men problemet her blir at det kun alltid er 3 av 4 skjermer som viser bilde, den fjerde er svart, står tydeligvis på analogt signal og ber meg sjekke analogt "input".

Jeg har prøvd å bytte kabler og tilkoblinger bak på maskinen uten at det hjelper. Skjermene bytter da på om å være den fjerde som ikke får signal....

Skjermene er av typen Samsung 940BW.

Har jeg glemt noe her, oversett en innstilling? Må gjøre noe i BIOS?

Skjønner ingenting.... :(

På forhånd takk for alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...