Gjest member-101642 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) U2, Nirvana og Metallica åpnet øynene mine for rocken. Takk Gud for det, hvis ikke hadde jeg fortsatt hørt på kommers listemusikk. Endret 19. april 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var vel Rammstein som fikk meg til å høre på metal... Så oppdaga jeg Manowar, Nightwish, Children Of Bodom, Metallica, Mortification, Arch Enemy, Opeth + flere. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Metallica. Begynte å høre på det i sjuende, og etter det har jeg hørt mer og mer på metal. Pink Floyd ledet meg og inn i progressiv rock når jeg var ganske liten, men begynte ikke å høre skikkelig på det før et år eller to siden. Lenke til kommentar
Toa Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 - Metallica, Twisted Sister og Accept fikk meg inn i den litt hardere musikken en gang tidlig på 80-tallet - Deep Purple og Led Zeppelin fikk meg til å sjekke ut 70-tallet - Radiohead fikk meg inn i den litt roligere og melodiøse rocken på 90-tallet - Banco de Gaia og Orbital fikk meg til å åpne øynene for elektronisk musikk - Opeth fikk meg til å åpne øynene for den dystre og progressive metalen - Vivaldi og Beethoven var inngangsporten til klassisk Mange som betyr noe... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 AC/DC og System of a Down gjorde så jeg gikk fra hip-hop til Rock og Metal o.l. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Pat Metheny - Åpnet mine ører for jazz'en. Lenke til kommentar
justanotherstar Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Nightwish, Haggard og Sisters Of Mercy forandret musikksmaken min fra listepop til rock og metal. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 For meg var det In Flames, Dope og Illdisposed som fikk meg inn i metal verdenen. En stor takk til dem. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 AC/DC åpnet for meg en helt ny verden. Via Iron Maiden, til Children of Bodom, Van Halen, Marillion, Pink Floyd, Rush, og Gentle Giant, bare for å nevne noen. Masse rart inne Metal/Progmetal/Progrock/Klassisk Rock. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg begynte å høre på Metallica som 8-åring, etter det har jeg egentlig alltid vært frelst innenfor metallens verden. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 The Who og Jimi Hendrix for det meste... Så klipp fra Monterey 1967 og da var det på en måte gjort! Følelsene som ble lagt inn i det der var så ekstreme at jeg ikke kunne unngå å bli forheksa. http://www.youtube.com/watch?v=GcndMdD4zDI The Who http://www.youtube.com/watch?v=oBbjKazm53A Jimi Enjoy! Lenke til kommentar
HanEneTomaten Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Var vel The Darkness som fikk meg til å begynne med rock... spesielt "I Belive In A Thing Called Love" Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Nightwish og Within Temptation fikk meg inn i symphonic metal-verdenen. Dimmu Borgir gjorde meg til black metal-fan. In Flames gjorde meg til death metal-fan. Dream Theater åpnet dørene til den progressive verdenen, hvor jeg befinner meg for tiden. Lenke til kommentar
krihalie Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Det var Death Cab for Cutie som først åpnet mine ører for Indie for noen år tilbake, og jeg har faktisk holdt meg til den sjangeren. Hører på annet også, men det har kommet til siden. Flere som hører på denne sjangeren? (indie) Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Det som sendte meg videre til sjangeren som jeg virkelig hører på må vel være E-Type, Solid Base og 2 Unlimited (til en viss grad, men de var en del eldre enn meg på den tiden). Der i fra gikk det videre en snar tur til hard house, da gikk det litt i Taiko og E-Craig. Men siden det var en cd-plate (som det ble reklamert en del for på tv) som fattet interessen min for hard house så forsvant den relativt fort også siden jeg ikke hadde noe peiling på sjangeren. Fra hard house tok jeg et lite tibake skritt til trance på starten av 2000-tallet, da gikk det mye i Tiesto, Cor Finjeman, Velvet Moods, Johan Gielen og Nu-Nrg. Men så igjen fikk jeg interessen for hard elektronisk musikk igjen, hovedsakelig hard house. Denne gangen var det Tom Harding som gjorde meg tent etter at jeg hadde sett en film i fra Dance Valley 2001 når han spilte. Det var vel i 2002, siden da har jeg vært hard house og hard dance fanatiker stort sett hele tiden bortsett fra enkelte perioder der jeg har hørt en del på acid house, funkey house og en del annen syre og funk inspirert musikk. I dag er jeg i ferd med å ta steget videre til hard NRG siden hard house har begynt å miste røttene sine og har blitt totalt igjennomsyret med spanske wannabe produsenter (no offence, men mye spansk hard house er bråk i mine ører). I hard NRG sjangeren går det en del i OD404, Captain Tinrib, Paul Glazby og Andy Farley. Hva det neste blir vet jeg ikke, men jeg har stor tro på at det blir enda hardere enn hard NRG. Lenke til kommentar
Orpheus Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Husker enda den gode følelsen når jeg var 7 og satt på rommet til broren min, og lyden av AC/DC - Hard As A Rock fløt ut av anlegget. Helt klart AC/DC Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Metallica, Ac/Dc, U2, Iron Maiden, Guns N' Roses Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) .... Endret 15. november 2012 av Larse_rn Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Da jeg var 10-11 år gammel hørte jeg for aller første gang Iron Maiden. De gutta har hatt (99%) alt å si for min musikksmak (1% A-Ha). Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Michael Jackson fikk meg til å begynne å samle musikk, etter det har det bare ballet på seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå