Gå til innhold

Hvilken gruppe/artist formet din musikksmak

Fanta4free

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

U2, Nirvana og Metallica åpnet øynene mine for rocken. Takk Gud for det, hvis ikke hadde jeg fortsatt hørt på kommers listemusikk.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Metallica, Twisted Sister og Accept fikk meg inn i den litt hardere musikken en gang tidlig på 80-tallet

- Deep Purple og Led Zeppelin fikk meg til å sjekke ut 70-tallet

- Radiohead fikk meg inn i den litt roligere og melodiøse rocken på 90-tallet

- Banco de Gaia og Orbital fikk meg til å åpne øynene for elektronisk musikk

- Opeth fikk meg til å åpne øynene for den dystre og progressive metalen

- Vivaldi og Beethoven var inngangsporten til klassisk

Mange som betyr noe...

Lenke til kommentar

Nightwish og Within Temptation fikk meg inn i symphonic metal-verdenen.

Dimmu Borgir gjorde meg til black metal-fan.

In Flames gjorde meg til death metal-fan.

Dream Theater åpnet dørene til den progressive verdenen, hvor jeg befinner meg for tiden.

Lenke til kommentar

Det som sendte meg videre til sjangeren som jeg virkelig hører på må vel være E-Type, Solid Base og 2 Unlimited (til en viss grad, men de var en del eldre enn meg på den tiden). Der i fra gikk det videre en snar tur til hard house, da gikk det litt i Taiko og E-Craig. Men siden det var en cd-plate (som det ble reklamert en del for på tv) som fattet interessen min for hard house så forsvant den relativt fort også siden jeg ikke hadde noe peiling på sjangeren.

Fra hard house tok jeg et lite tibake skritt til trance på starten av 2000-tallet, da gikk det mye i Tiesto, Cor Finjeman, Velvet Moods, Johan Gielen og Nu-Nrg.

Men så igjen fikk jeg interessen for hard elektronisk musikk igjen, hovedsakelig hard house. Denne gangen var det Tom Harding som gjorde meg tent etter at jeg hadde sett en film i fra Dance Valley 2001 når han spilte. Det var vel i 2002, siden da har jeg vært hard house og hard dance fanatiker stort sett hele tiden bortsett fra enkelte perioder der jeg har hørt en del på acid house, funkey house og en del annen syre og funk inspirert musikk.

I dag er jeg i ferd med å ta steget videre til hard NRG siden hard house har begynt å miste røttene sine og har blitt totalt igjennomsyret med spanske wannabe produsenter (no offence, men mye spansk hard house er bråk i mine ører). I hard NRG sjangeren går det en del i OD404, Captain Tinrib, Paul Glazby og Andy Farley.

Hva det neste blir vet jeg ikke, men jeg har stor tro på at det blir enda hardere enn hard NRG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...