Gå til innhold

Hvorfor installere Linux?

ysto

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg skal legge inn Linux på PS3'en? Jeg har aldri brukt Linux før, heller aldri sett på at det er blitt brukt. Hva kan jeg gjøre med Linux på PS3 som jeg ikke kan gjøre uten? Og får jeg utbytte av det når jeg ikke vet hvordan det brukes (Altså, er det vanskelig å lære...)?

Dersom jeg bestemmer meg for å legge det inn, er det bare å laste det ned, brenne ut image-fila på en cd, putte den i PS3'en og trykke på install new OS?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å spille emulatorspill og spille av divx og ogg vorbis blant annet. Men jeg gjør oppmerksom på at trådløst nettverk virker ikke på linux, ikke bluetooth heller (man må bruke usb-kabel for å benytte sixaxis-kontrolleren). Ser ikke helt poenget i grunn. Xbox MediaCenter er evig mye bedre (desverre) når det kommer til både multimedia og emulatorer......

Lenke til kommentar
For å spille emulatorspill og spille av divx og ogg vorbis blant annet. Men jeg gjør oppmerksom på at trådløst nettverk virker ikke på linux, ikke bluetooth heller (man må bruke usb-kabel for å benytte sixaxis-kontrolleren). Ser ikke helt poenget i grunn. Xbox MediaCenter er evig mye bedre (desverre) når det kommer til både multimedia og emulatorer......

8416980[/snapback]

Kanskje et dumt spørsmål, men hva er emulatorspill? Vil det si at jeg kan spille pc-spill på PS3? Spille av divx var egentlig det eneste jeg visste om, men må man laste ned filmen på pc, også legge over på PS3, eller går det ann å laste ned med PS3'en også?

Har forresten aldri hørt om "ogg vorbis", er ikke så veldig inne i dissa data-tinga som du skjønner. :blush: En liten forklaring hadde vært greit :thumbup:

PS: Takk for link, Dimanche, kan bli nyttig. :yes:

Btw, noen som vet om det går an å bruke vanlig Pc-tastatur og mus med usb på PS3? :hmm:

Endret av ysto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...