Gå til innhold

Kan noen oversette denne setningen til meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trenger en norsk oversettelse av følgende overskrift:

"Teaching Math to Non-Sequential Learners"

:)

8415717[/snapback]

Du skal egentlig bruke denne tråden til det ;)

"Å lære matte til sprangviste elever" betyr det ifølge min kunnskap :whistle:

Non-Sequential = sprangvis (som er et adjektiv) ifølge Clue.

Vetsje heilt et bedre ord for sprangviste, siden jeg vet ikke helt hva ordet betyr heller. Finner det ikke fra Norsk - Norsk i Clue heller.

Edit: Fant ut hva sprangvi betydde.

sprangvis ~vis adv, i sprang rykke fram s- / adj: som foregår i sprang en s- utvikling / mil.: s- framrykning - Link

Framrykte elever? Sprangte elever? Nei, nå synes jeg det passet best med sprangviste elever heller :)

Endret av MacGyver007
Lenke til kommentar
Kanskje vi kunne få litt mer info for å sette det i en sammenheng?

8415838[/snapback]

Her har du linken eg fant ein gang til.

http://www.visualspatial.org/Articles/mthstrat.pdf

Eg trur må være noko med at ein har eit mentalt handikap og ikkje er i stand til å sjå logikken av rekkefølger og derav slite med matematikk. Her er eit sitat frå sida eg fant:

A child who cannot learn his multiplication may be brilliant at geometry, which is non-sequential.
Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kanskje vi kunne få litt mer info for å sette det i en sammenheng?

8415838[/snapback]

Her har du linken eg fant ein gang til.

http://www.visualspatial.org/Articles/mthstrat.pdf

Eg trur må være noko med at ein har eit mentalt handikap og ikkje er i stand til å sjå logikken av rekkefølger og derav slite med matematikk. Her er eit sitat frå sida eg fant:

A child who cannot learn his multiplication may be brilliant at geometry, which is non-sequential.

8415864[/snapback]

Det er riktig ja. Jeg forsøker å oversette dette dokumentet til Norsk. :) Jeg forstår betydningen av settningen men klarer ikke å finne noen passende oversettelse på norsk.

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...