Enceladus Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg trenger en norsk oversettelse av følgende overskrift: "Teaching Math to Non-Sequential Learners" Lenke til kommentar
Danny Boy Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Jeg trenger en norsk oversettelse av følgende overskrift: "Teaching Math to Non-Sequential Learners" 8415717[/snapback] Du skal egentlig bruke denne tråden til det "Å lære matte til sprangviste elever" betyr det ifølge min kunnskap Non-Sequential = sprangvis (som er et adjektiv) ifølge Clue. Vetsje heilt et bedre ord for sprangviste, siden jeg vet ikke helt hva ordet betyr heller. Finner det ikke fra Norsk - Norsk i Clue heller. Edit: Fant ut hva sprangvi betydde. sprangvis ~vis adv, i sprang rykke fram s- / adj: som foregår i sprang en s- utvikling / mil.: s- framrykning - Link Framrykte elever? Sprangte elever? Nei, nå synes jeg det passet best med sprangviste elever heller Endret 18. april 2007 av MacGyver007 Lenke til kommentar
.V. Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Non-sequential betyr vel "ikke i rekkefølge" eller "ikke rett etter hverandre"? Ingen anelse hva de mener med den setningen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Antar setningen er henta frå noko sånt som dette: http://www.visualspatial.org/Articles/mthstrat.pdf Kanskje noko med at dei ikkje er anlagt eller har evnene til å tilegne seg kunnskapen? At dei har vanskeleg for å sjå samanhengar og kunne sjå løysinga. Endret 18. april 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Sequential kommer fra sequence(følge/rekke). "Lære matte til elever som er utenom rekkene(annerledes)? Er bare gjettinger dette, du er tydligvis ganske mer "lærd" en meg, går i 9.klasse. Endret 18. april 2007 av Toska92 Lenke til kommentar
.V. Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Kanskje vi kunne få litt mer info for å sette det i en sammenheng? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Kanskje vi kunne få litt mer info for å sette det i en sammenheng? 8415838[/snapback] Her har du linken eg fant ein gang til. http://www.visualspatial.org/Articles/mthstrat.pdf Eg trur må være noko med at ein har eit mentalt handikap og ikkje er i stand til å sjå logikken av rekkefølger og derav slite med matematikk. Her er eit sitat frå sida eg fant: A child who cannot learn his multiplication may be brilliant at geometry, which is non-sequential. Endret 18. april 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Kanskje vi kunne få litt mer info for å sette det i en sammenheng? 8415838[/snapback] Her har du linken eg fant ein gang til. http://www.visualspatial.org/Articles/mthstrat.pdf Eg trur må være noko med at ein har eit mentalt handikap og ikkje er i stand til å sjå logikken av rekkefølger og derav slite med matematikk. Her er eit sitat frå sida eg fant: A child who cannot learn his multiplication may be brilliant at geometry, which is non-sequential. 8415864[/snapback] Det er riktig ja. Jeg forsøker å oversette dette dokumentet til Norsk. Jeg forstår betydningen av settningen men klarer ikke å finne noen passende oversettelse på norsk. Endret 18. april 2007 av Gammelsko Lenke til kommentar
martbo Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Slike spørsmål skal taes i Oversettelsestrådenog iallefall ikke i Off topic. Denne tråden stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg