Gå til innhold

Åpne link i nytt vindu, vanlig explorer ikke iexpl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den vanlige explorer du sikter til viser kun mappestrukturer lokalt på din datamaskin. Nå vet jeg ikke hva du vil, hva slags linker du vil åpne i et nytt vindu, hvilket språk du vil bruke for å kode dette eller hva poenget er, men jeg tviler på at det er mulig.

Hvis du vil åpne en link i et nytt vindu, i NETTLESEREN din (Firefox, Opera, helst ikke IE), bruker du følgende kode:

<a href="lol.html" target="_blank">Link</a>

Lenke til kommentar

heldigvis kan man ikke så lett overstyr hvilket program som starter når man klikker på en link. Hvis det hadde vært mulig, ville det vært et helvete å surfe rundt på internett... er jo ikke alle som har explorer på sin pc, ei heller alle som er interessert i å bruke det programmet som ftp-klient.

Selv bruker jeg smartFtp til å overføre data, funker mye bedre enn explorer.

Men det du bør gjøre på siden: Skriv en kort og lettforståelig tekst om at brukeren bør åpne sitt default ftp-program for å overføre filene. F.eks. kan du be de om å åpne explorer og skrive inn en url'en til ftp-serveren?

eventuelt går det kanskje ann å spesifisere at dette er en ftp-link i <a href>'n på et vis. jeg har iallefall kommet over linker som åpner msn, skype m.m., og de ligner noe på dette: <a href="skype:perHansen">ring til per</a>, eller der omkring? noen som forstår hva jeg sikter til?

Dette avsnittet er jeg veldig usikker på om stemmer, så antar det som står utenfor spoileren er mer til å stole på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...