Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til engelsk oversettelse!


Anbefalte innlegg

Dette er noen VK2 oversettingsgreier og skal være så formelt som mulig. Kan noen se om jeg eventuelt har noen åpenbare feil eller komme med andre alternativer :) .

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Prisene har steget med 5% i løpet av 2002, ifølge tall offentliggjort av myndighetene.

The prices have ascended by 5 percent during 2002, according to numbers published by the Government

 

Importen øker i raskere takt enn eksporten.

The import is rising in a faster rhythm than the export.

 

Det er vesentlig at det blir tatt affære på et europeisk nivå for å stanse den uheldige utviklingen

It is vital that it is taken affair on a European level to stop the unfortunate growth.

 

Industrien har klart å forbedre handelsbalansen.

The industry has managed to improve the balance of trade.

 

Det er livsviktig at industrien oppprettholder sin konkurransedyktighet når vi står overfor store forandringer i det globale næringsliv.

It is essential that the industry maintains their ability to compete when we are facing great changes in the global economic life.

 

Dette er veldig viktig for min engelsk karakter! Hjelp meg :yes: Det må være helt perfekt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisene har steget med 5% i løpet av 2002, ifølge tall offentliggjort av myndighetene.

The prices have ascended by 5 percent during 2002, according to numbers published by the Government

Prices rose by 5% during 2002, according to numbers released by the government.

 

Importen øker i raskere takt enn eksporten.

The import is rising in a faster rhythm than the export.

The rate of import is increasing faster than that of export.

 

Det er vesentlig at det blir tatt affære på et europeisk nivå for å stanse den uheldige utviklingen

It is vital that it is taken affair on a European level to stop the unfortunate growth.

It is imperative that action is taken on a Europe-wide level to arrest this unfortunate development.

 

Industrien har klart å forbedre handelsbalansen.

The industry has managed to improve the balance of trade.

Den ser grei ut

 

Det er livsviktig at industrien oppprettholder sin konkurransedyktighet når vi står overfor store forandringer i det globale næringsliv.

It is essential that the industry maintains their ability to compete when we are facing great changes in the global economic life.

It is essential that the industry maintain its competitiveness when faced with drastic change in the global economy.

 

Dette er slik jeg ville ha formulert meg sånn kjapt. Engelsken din er mer enn bra nok for VGS-nivå. Les BBC o.l for å få en følelse for tonen og begrepsapparatet i økonomisk-politiske skriverier :)

 

Lykke til med karakteren!

Endret av flippant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...