Gå til innhold

Til medlemmer i Rødt: Revolusjonen?

Gjest Slettet+12341842

Anbefalte innlegg

Det betyr dog ikke at alle har like muligheter til å fullføre en slik utdannelse. Det er tross alt adgangsbegrensninger på studiene og mange har rett og slett ikke de evner som skal til for å fullføre dem.

Hva ville du egentlig fram til med dette?

At også de som ikke klarer å fullføre studiene skal få bli ingeniør allikevel?

Formodentlig at de som ikke "har like muligheter til å fullføre en slik utdannelse" kanskje skal FÅ den muligheten?

(ser du forskjellen på den uthevede biten i sitatet fra din post og min gjengivelse av originalen?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det betyr dog ikke at alle har like muligheter til å fullføre en slik utdannelse. Det er tross alt adgangsbegrensninger på studiene og mange har rett og slett ikke de evner som skal til for å fullføre dem.

Formodentlig at de som ikke "har like muligheter til å fullføre en slik utdannelse" kanskje skal FÅ den muligheten?

(ser du forskjellen på den uthevede biten i sitatet fra din post og min gjengivelse av originalen?)

8479787[/snapback]

Hvordan skal de få muligheten til å fullføre studiene sine hvis ikke de har evner til det :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Trodde ikke at denne skulle bli en stor tråd :) Nå har vi kjeftet og diskutert mye, gitt! :thumbup: Må nok si at de som forsvarer Rødt er gode til å svare for seg, men jeg kommer nok aldri til å bli marxist selv.

Lenke til kommentar

8479787[/snapback]

Hvordan skal de få muligheten til å fullføre studiene sine hvis ikke de har evner til det :dontgetit:

8482532[/snapback]

Tenk over forskjellen på begrepene "mulighet" og "evne" nå... Det er ikke det samme. "Mulighet" kan vise til økonomisk kapasitet, men med "evner" mener man normalt personlige ferdigheter.

edit: Jeg beklager. Så ikke at "evner" ble brukt i den opprinnelige posten. Men det kan jo være en glipp :) Meningsinnholdet forstår du sikkert likevel.

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Trodde ikke at denne skulle bli en stor tråd :) Nå har vi kjeftet og diskutert mye, gitt! :thumbup:

8486478[/snapback]

Der ser du :) Rødt/RV tjente på stuntet sitt likevel ;) Det var noen i tråden som mente at det var meningsløst å slå dem sammen, for det var jo bare samme ulla likevel... Ingen praktisk forskjell, liksom. Klart at Rødt ønsker omtale.

Må nok si at de som forsvarer Rødt er gode til å svare for seg, men jeg kommer nok aldri til å bli marxist selv.

Kan du fortelle hva som er den avgjørende årsaken til at du kan si det så sikkert?

Lenke til kommentar
edit: Jeg beklager. Så ikke at "evner" ble brukt i den opprinnelige posten. Men det kan jo være en glipp :) Meningsinnholdet forstår du sikkert likevel.

8486516[/snapback]

Hvis "evner" ikke var en glipp så skjønner jeg ikke meningsinnholdet i posten nei.

Var den en glipp, og meningen var å skrive "muligheter" så forstår jeg meningen, men er uenig.

Som sagt - et studielån på 2-300000 er ikke noe problem når du har en ingeniør/sivilingeniør-utdannelse å vise til.

Lenke til kommentar

8486516[/snapback]

Var den en glipp, og meningen var å skrive "muligheter" så forstår jeg meningen, men er uenig.

Som sagt - et studielån på 2-300000 er ikke noe problem når du har en ingeniør/sivilingeniør-utdannelse å vise til.

8498327[/snapback]

Jeg skjønner ikke helt... hva er det du er uenig i? At alle bør ha like gode muligheter til å studere (tenker i utgangspunktet, selvsagt - det kreves jo en viss kompetanse i utsilingen videre)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...