Gå til innhold

program til å fjerne _ i filnavn?

Spirre

Anbefalte innlegg

usikker på om jeg posta rett plass nå, men jeg jakter altså på et program som kan erstatte . og _ med mellomrom i filnavn.

vet ikke om dette finnes, men fant ut at det ikke ville skade å spørre.

for å gjøre det litt extra vanskelig så hadde det vært fint om det kunne fjerne unørvendig info i filnavn også. da tenker jeg spesielt på slikt som står i slutten på filnavn i filer man laster ned via torrent eller p2p nettverk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den kan brukes på mange filer samtidig, du behøver ikke å lage regler for hver enkelt fil.

8416267[/snapback]

Mulig jeg rett og slett ikke ser det, men finner ikke noe som vil ordne det for meg :(

Har prøvd mange forskjellige programmer, men ingen skjønner at:

Hvis 114 = S01E14, så må 115=S01E15 og 212=S02E12

Vet ikke noen bedre måte å beskrive det på, men vet f.eks. Excel klarer lignende ting :p

Skal titte på den linken iallefall, men det virker jo ikke som noe voldsomt komplisert å kode.

Edit:

Great success! Danke toretors :)

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Vil det ikke være lettere å gjøre apekattarbeidet selv? Jeg bruker ikke mer enn 2-3 sekunder pr. fil som skal omdøpes, og da forsvinner både [HDTV] og [VTV], og teksten får den formateringen jeg foretrekker.

(Mellomrom i filnavn er forresten ikke alltid fordelaktivt, så jeg bruker ".")

Lenke til kommentar

Greit nok om en tar det etter hvert da, men om jeg skulle skiftet navn på store mengder filer (som jeg skal) ville det vært fullstendig uaktuelt å gjøre det manuelt. Litt kjapp kalkulatormagi sier meg at det ville tatt meg ganske mange timer å skifte navn på alle videofilene mine manuelt.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Etter å ha gjort litt kalkulatormagi selv kom jeg frem til at det muligens ikke er den beste løsningen om du gjør det for hele samlingen på en gang. Jeg gjør det vanligvis mens jeg ser siste episode av en serie på den andre skjermen, men det tallet ganger med 3-5 ganget med 20-30 blir fort mange timer.

Som et siste alternativ kan jeg skyte inn at f.eks PERL vil kunne gjøre grovarbeidet relativt enkelt om du allerede kan programmere. Finner det tre tall etter hverandre bytter den det ut med S0E12 hvor 012 er tallene den finner. Bytte av . til mellomrom og omgjøring til store bokstaver i navn kan også være tilsvarende enkelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Med totalcommander kan du skrive inn: "_" erstatt med" " så fjerner den _ i filnavnet på alle filene du har merket.

Wiken :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...