DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Men jeg har funnet noen nye høytalere jeg lurer litt på. Hvordan er DM604 mot Cerwin Vega Ve-15F? 8440437[/snapback] Langt bedre etter min mening CV er kun laget for en ting, og det er høyt og dunkende. Og musikk er langt mer enn det. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hm, Cerwin Vega VE-15, krever en del forsterkerkraft da, husk det. Du bør minst ha en NAD C272 eller C372 for å drive de. DM605 har nok pener mellomtone og diskant, men vil du ha god trøkk og bass som kjennes i brystkassa, så er Cerwin Vega veien å gå. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hm, Cerwin Vega VE-15, krever en del forsterkerkraft da, husk det. Du bør minst ha en NAD C272 eller C372 for å drive de. DM605 har nok pener mellomtone og diskant, men vil du ha god trøkk og bass som kjennes i brystkassa, så er Cerwin Vega veien å gå. 8440549[/snapback] Som du selv sier så må man ut med ganske mye for å få en forsterker som yter dem rettferdighet og det er en ting som taler i mot dem i seg selv. At de har trøkk og bass vet alle,men det er alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Men jeg har funnet noen nye høytalere jeg lurer litt på. Hvordan er DM604 mot Cerwin Vega Ve-15F? 8440437[/snapback] Jeg ville gått for B&W, de har en lydkvalitet en kan glede seg over i mange år, uten og bli lei, trøkken er ofte god, de spiller høyt nok, og lydkvaliteten er fantastisk. (Nå er jeg riktignok mer fan av dali, men B&W scorer en nær andreplass...) CV derimot er typiske partyhøtalere, vanvittig god trøkk, spiller veldig høyt, og har en sugen musikkgjengivelse. De er dritmorsomme de to første dagene, etter det går du lei av gjørmebassen og diskanten som ikke gjengir de fineste nyansene. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp B&W, du vil ikke angre. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Men jeg har funnet noen nye høytalere jeg lurer litt på. Hvordan er DM604 mot Cerwin Vega Ve-15F? 8440437[/snapback] Jeg ville gått for B&W, de har en lydkvalitet en kan glede seg over i mange år, uten og bli lei, trøkken er ofte god, de spiller høyt nok, og lydkvaliteten er fantastisk. (Nå er jeg riktignok mer fan av dali, men B&W scorer en nær andreplass...) CV derimot er typiske partyhøtalere, vanvittig god trøkk, spiller veldig høyt, og har en sugen musikkgjengivelse. De er dritmorsomme de to første dagene, etter det går du lei av gjørmebassen og diskanten som ikke gjengir de fineste nyansene. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp B&W, du vil ikke angre. 8440676[/snapback] Spørsmål.. hvilken Dali har du? Vi har Concept 6 og JEG syns de er kjedelig.. Overraskene god lydkvalitet MEN mangel på bass og ikke noe bra trøkk i de.. Jeg er i samme dilemaet, leiter etter høytalere og ser på CV sin CLS-12 eller VE-15F. Finner nemlig ikke noen fine B&W høytalere, men gi gjerne tips Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Men jeg har funnet noen nye høytalere jeg lurer litt på. Hvordan er DM604 mot Cerwin Vega Ve-15F? 8440437[/snapback] Jeg ville gått for B&W, de har en lydkvalitet en kan glede seg over i mange år, uten og bli lei, trøkken er ofte god, de spiller høyt nok, og lydkvaliteten er fantastisk. (Nå er jeg riktignok mer fan av dali, men B&W scorer en nær andreplass...) CV derimot er typiske partyhøtalere, vanvittig god trøkk, spiller veldig høyt, og har en sugen musikkgjengivelse. De er dritmorsomme de to første dagene, etter det går du lei av gjørmebassen og diskanten som ikke gjengir de fineste nyansene. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp B&W, du vil ikke angre. 8440676[/snapback] Spørsmål.. hvilken Dali har du? Vi har Concept 6 og JEG syns de er kjedelig.. Overraskene god lydkvalitet MEN mangel på bass og ikke noe bra trøkk i de.. Jeg er i samme dilemaet, leiter etter høytalere og ser på CV sin CLS-12 eller VE-15F. Finner nemlig ikke noen fine B&W høytalere, men gi gjerne tips 8440705[/snapback] Har ikke dere hver deres tråd å høre i? Selv har jeg Dali 104 nå,som jeg ikke syn er kjedelig på noen måte. Og selv syns jeg B&W ser veeeldig mye bedre ut enn CV. Du kan ta en lytterunde på Ikon serien eller prøve å finne et godt brukt par med 8008. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Spørsmål.. hvilken Dali har du? Vi har Concept 6 og JEG syns de er kjedelig.. Overraskene god lydkvalitet MEN mangel på bass og ikke noe bra trøkk i de..Jeg er i samme dilemaet, leiter etter høytalere og ser på CV sin CLS-12 eller VE-15F. Finner nemlig ikke noen fine B&W høytalere, men gi gjerne tips 8440705[/snapback] ikon 6 her, mangler ikke bass i det hele tatt (nå har jeg riktignok en sub i tillegg, men selv uten den så er det nok av bass, og trøkket er godt nok) Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Men jeg har funnet noen nye høytalere jeg lurer litt på. Hvordan er DM604 mot Cerwin Vega Ve-15F? 8440437[/snapback] Jeg ville gått for B&W, de har en lydkvalitet en kan glede seg over i mange år, uten og bli lei, trøkken er ofte god, de spiller høyt nok, og lydkvaliteten er fantastisk. (Nå er jeg riktignok mer fan av dali, men B&W scorer en nær andreplass...) CV derimot er typiske partyhøtalere, vanvittig god trøkk, spiller veldig høyt, og har en sugen musikkgjengivelse. De er dritmorsomme de to første dagene, etter det går du lei av gjørmebassen og diskanten som ikke gjengir de fineste nyansene. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp B&W, du vil ikke angre. 8440676[/snapback] Gjørmebass? Hva mener du med det i grunn? Har du hørt bassen i HP-215? Er til å slå inn spiker med. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Cerwin Vega er tenåringshøyttalere med typiske amerikanske særegenheter: Høyt og brautet. Gjentatte ganger har jeg sett unggutter anskaffe seg CV, men senere kvitte seg med de. Antar det er en sånn periode man fort vokser av seg Dali 8008 er jo også en god kandidat om man vil ha litt trøkk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hehe, samanlikne B&W med Logitech. Har du råd og kan prioritere pengar til eit skikkeleg stereoanlegg så ikkje nøl med å velge det over Z-5500. Har du ikkje behov for surroundlyd til film så ville eg aldri vurdert det settet, du får stereoanlegg til 3000,- som har lydkvalitet langt over Z-5500, utan sub kanskje, men subben er heller ikkje det viktigaste i eit anlegg. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Hehe, samanlikne B&W med Logitech. Har du råd og kan prioritere pengar til eit skikkeleg stereoanlegg så ikkje nøl med å velge det over Z-5500. Har du ikkje behov for surroundlyd til film så ville eg aldri vurdert det settet, du får stereoanlegg til 3000,- som har lydkvalitet langt over Z-5500, utan sub kanskje, men subben er heller ikkje det viktigaste i eit anlegg. 8443191[/snapback] *host* jo subben er viktig Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Cerwin Vega er tenåringshøyttalere med typiske amerikanske særegenheter: Høyt og brautet. Gjentatte ganger har jeg sett unggutter anskaffe seg CV, men senere kvitte seg med de. Antar det er en sånn periode man fort vokser av seg Dali 8008 er jo også en god kandidat om man vil ha litt trøkk. 8443163[/snapback] Heheh, men det ble nok CV, nærmere bestemt CV VE-15F. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hehe, samanlikne B&W med Logitech. Har du råd og kan prioritere pengar til eit skikkeleg stereoanlegg så ikkje nøl med å velge det over Z-5500. Har du ikkje behov for surroundlyd til film så ville eg aldri vurdert det settet, du får stereoanlegg til 3000,- som har lydkvalitet langt over Z-5500, utan sub kanskje, men subben er heller ikkje det viktigaste i eit anlegg. 8443191[/snapback] *host* jo subben er viktig 8464584[/snapback] Det får bli ein smakssak, for min del er subwooferen den minst viktige komponenten i eit anlegg. Eit par korte og meiningslause innlegg er sletta, om dykk har kommentarer til emnet så skriv utfyllande. Vil du kommentere valg av høgtalere så begrunn det, ser eg fleire innlegg av den typen blir dei sletta utan advarsel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Mye galt i CV, jeg synes ihvertfall at en med CV sier dette om seg selv: "Jeg driter langt i lydkvalitet, jeg skal ha det høyt og brautende..." I mine øyne(ører ) er ikke det noe positivt, du vil sikkert ha det moro med dette de første 14 dagene, det skal jeg innrømme at jeg også ville ha hatt. Men et anlegg er ment for og vare lenger en to uker. Et anlegg skal gjerne vare i flere år uten at en blir lei av lyden. Det er ikke tilfelle for CV, lyden fra de høyttalerne blir en fort lei, det er i det minste min håpløse mening. Men la oss nå se bort fra det faktum at du har valgt CV, smaken er som kjent som baken Ser på hifiklubben at de har 15" element. Har du et rom på minst 60-70kvm? En vil trenge minst så stor plass for at de høyttalerne skal komme sin rett. CV med 15" på ola nordmanns gutterom er bare tull. Slike høyttalere ville passe best for store rom der det skal spilles høyt. Jeg tviler på at du ville hørt noe forskjell i lyden hvis du hadde gått for de med 10". Jeg tror du gikk for de med 15" på grunn av to ting: Du vil bli kongen i vennegjengen med 15" i høyttalerne dine, og det vil se tøft ut. Men kos deg med de nye høyttalerne, du vil nok ha mye moro . Men jeg ville gått for det B&W settet, da ville du fått lyd en kunne kost seg med i mange år, dessuten ville de passe bedre for et typisk gutterom. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Har hatt CV i snart ett år, og det er minst like morro med de nå som når jeg fikk de. Endret 1. mai 2007 av Lefse Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 Heheh, det er bra Lefse. Har hatt høytalerne i 1 uke og er forbauset over lyden. Har lest litt rundt og alle sier at det bare er fokusert på bass og ikke diskant. Jeg må si meg veldig uenig i dette, er utrolig klar lyd i de. De kan riktig nok ikke måle seg med DM604 når det gjelder klarhet, men er søren meg ikke langt i fra. Og ja, jeg har hørt de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå