Gå til innhold

Logitech Z-5500 Vs. B&W DM 604 - Bass?

Anbefalte innlegg

Skal ha nytt anlegg, og har så og si bestemt meg for Dm 604.

Men er borte hos en venn nå som har Z-5500 og jeg ble litt overasket over hvor mye lyd og trøkk den subben lagde. Er det noen som har hørt begge anleggene som kan si hvordan bassen i Dm 604 er i forhold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det sier seg selv at bassen går en del dypere på 604 enn på et dataanlegg ;) Det kan du være 100 % sikker på :yes:

Er enig i at 10" i det settet er en skikkelig kraftplugg, men om du setter i gang 6x6,5" så vil du se at det er minst like mye trykk i det, når du bruker dem på en kapabel forsterker ;)

Lenke til kommentar

Z-5500 gir svært god trøkk for pengene, men bassen er langt i fra like presis og stram som på hi-fi høyttalere med skikkelig forsterker.

Merka tydelig forskjellen når jeg bytta ut Z-5500 med CV VE-8 og Cambridge P500, bassen var mye bedre i VE-8 både kraftigere og mer presis, selv om det faktisk er mindre effekt på CV'ene enn det var på Z-5500'en.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar.

DanielL, ser at i første posten skriver du "Er enig i at 10" i det settet er en skikkelig kraftplugg, men om du setter i gang 6x6,5" så vil du se at det er minst like mye trykk i det, når du bruker dem på en kapabel forsterker".

Hva mener du med en kapabel forsterker? Noen tips?

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar.

DanielL, ser at i første posten skriver du "Er enig i at 10" i det settet er en skikkelig kraftplugg, men om du setter i gang 6x6,5" så vil du se at det er minst like mye trykk i det, når du bruker dem på en kapabel forsterker".

Hva mener du med en kapabel forsterker? Noen tips?

8423621[/snapback]

Med kapabel mener jeg en forsterker som kan holde høyttalerne under kontroll på best mulig måte.

Husker jeg rett ga jeg deg noen tips i den andre tråden din angående forsterker ;)

Lenke til kommentar
Vet, men lurte litt på det da Z-5500 har jo en ekstra sub utenom. :tease:

8433930[/snapback]

Den har da kun den ene 10' som følger med? :p Men kan da skjønne du følte det var et godt anlegg,er jo uten tvil noe av det bedre innen dataanlegg ;)

Men som sagt: Hi-fi høyttalere = Klasse for seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har DM601 S3 med nautilusdiskant i aluminium. Series 3 (S3)-høyttalerne er verdt å kjøpe bare pga diskantene. Disse kan være ganske skarpe i diskant til å begynne med, men etter de er brukt en del blir de utrolig gode.

Men slik som de andre sier vil det ikke bare trøkke mye mer enn Z-5500, men du vil også få, etter hva jeg mener da, er et helt overlegent anlegg med 604 S3 og en god forsterker.

Det jeg egentlig mener er at det er mer enn bare kvalitetsbass du får. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

B&W eier hardt på alle punkter. Hvis du slenger på en respektabel forsterker i tillegg, vil du få mer trøkk enn du kan drømme om.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...