Gå til innhold

Studere medisin i Øst-Europa, kvalitetsforskjeller

Knutsi

Anbefalte innlegg

Hei alle samen,

Jeg kommer til å søke meg inn på medisinstudiet et eller annet sted i Øst-Europa i løpet av 2008, da dette nærmest har blitt et kall de siste årene.

Jeg sliter dog litt med å få oversikt over de faktisk kvalitetsforskjellene i utdanningene/lærestedene og forskjeller i de kulturelle og språklige utfordrigene mellom landene.

Er det noen her som kan hjelpe meg litt på vei, ev. peke meg til resursser som kan hjelpe?

Jeg regner med jeg ikke er den første som har spurt seg om dette (: Hvis noen har tatt valget tidligere, hadde jeg satt stor pris på å høre hva som gjorde at man valgte det ene landet foran det andre.

Mvh,

.. Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du tar kontakt med ANSA kan de sikkert sette deg i kontakt med noen som er ute nå. Hvis du ikke får napp der kan jeg muligens sette deg i kontakt med noen som studerer i Polen.

8418391[/snapback]

Hei hopp ekm,

Jeg har så langt vært i kontakt med SAFH, NLF og venter på svar fra ANSA. Ser ut som det ikke finnes statistikk på faglige forskjeller, og studentene er generelt sett fornøyd over alt, dog endel faller fra grunnet hjemlengsel og studietrykk.

Ingen av studiestedene i Øst-Europa virker til å være rangert i verdensklassen av internasjonale undersøkelser, men det er muligens ikke å forvente. UiO kommer ikke så langt opp heller etter det jeg husker ;)

Jeg har ikke noe i mot å settes i kontakt med noen i Polen om det ikke er mye bry, hvor studerer vedkommende? :)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt har Polen lavere faglig nivå enn Ungarn og Tsjekkia når det gjelder øst-europeiske land. Mange reiser til Polen fordi de ikke takler presset i f.eks Ungarn for å fullføre sin utdanning der. Men dette er bare rykter og diskusjoner jeg har hørt av folk, og ikke en undersøkelse eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har hørt har Polen lavere faglig nivå enn Ungarn og Tsjekkia når det gjelder øst-europeiske land. Mange reiser til Polen fordi de ikke takler presset i f.eks Ungarn for å fullføre sin utdanning der. Men dette er bare rykter og diskusjoner jeg har hørt av folk, og ikke en undersøkelse eller noe slikt.

8454538[/snapback]

Nå er det vel slik, at Polens medisinutdanning ligger på 3.plass i Europasammenheng. Mener å ha lest det her inne på forumet et eller annet sted...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...