Gå til innhold

Skjermen på bærbar PC er NESTEN helt svart

asthma

Anbefalte innlegg

Hei. I det siste har skjermen på min bærbare PCvært nesten helt svart. Jeg kan såvidt se at jeg faktisk befinner meg i Windows, men det er virkelig bare såvidt. Det kan også synes at noen områder er enda mørkere enn andre, men dette er også bare såvidt. Skjermen fungerer også en sjelden gang hvis jeg restarter maskina, men da bare en periode. Noen som har en anelse om hva dette kan være?

Detaljer om PC:

HP Compaq nx6110

Windows XP Home

grafikkontroller: Integrert Intel GMA 900

se forøvrig

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Beklager hvis denne posten skulle gått til bærbar PC-emnet og ikke skjerm, men jeg er en dum nybegynner på dette forumet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. I det siste har skjermen på min bærbare PCvært nesten helt svart. Jeg kan såvidt se at jeg faktisk befinner meg i Windows, men det er virkelig bare såvidt. Det kan også synes at noen områder er enda mørkere enn andre, men dette er også bare såvidt. Skjermen fungerer også en sjelden gang hvis jeg restarter maskina, men da bare en periode. Noen som har en anelse om hva dette kan være?

Detaljer om PC:

HP Compaq nx6110

Windows XP Home

grafikkontroller: Integrert Intel GMA 900

se forøvrig

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Beklager hvis denne posten skulle gått til bærbar PC-emnet og ikke skjerm, men jeg er en dum nybegynner på dette forumet!

8415284[/snapback]

høres jo egentlig ut som vakkelfeil på backlighten(lyset som skinner bak på lcd skjermen for å få bilde)

men det er spekulasjon. er det kun i windows? sjekka om det ikke er noe kontrastinstillinger du kan gjøre?

Lenke til kommentar

det kan være du bare trenger å resette skjermen, pleier å funke hvis skjermen plutselig blir svart, eller det blir andre feil på den.

Kabelen til skjermen pleier å ligge under tastaturet på laptopper (aner ikke hvor på din akkurat), du tar opp dekselet, som ligger mellom skjermen og tastaturet, og så løsner du tastaturet.

Da kan du se etter en liten kabel som går opp til skjermen, denne tar du da ut, og setter så inn igjen. funker det ikke da, veit ikke jeg.

Husk å ta ut batteriet først ;)

Lenke til kommentar

Kan se ut som om du trenger en ny inverter.

Har helt lik maskin som deg, og har akkurat samme problemet.

LCD inverter koster ca 15-25 dollar + frakt ifra USA, men kan være litt tricky å bytte..

Edit: Lik var den ikke :p Maskinen altså. Har en 9010NX jeg.

Men har du garanti på den fortsatt så hadde jeg levert inn den.

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

8415284[/snapback]

høres jo egentlig ut som vakkelfeil på backlighten(lyset som skinner bak på lcd skjermen for å få bilde)

men det er spekulasjon. er det kun i windows? sjekka om det ikke er noe kontrastinstillinger du kan gjøre?

8415492[/snapback]

Det er generelt mens PC er på, altså ikke kun i windows og ikke kontrastinnstillinger i og med at den fungerer som den skal av og til. Skal forøvrig teste tips - virker som mye fornuftig. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...