Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei har akuratt begynt med SQL og C# jeg har en tabell som innehoder en rad som heter logg og tabellen heter også logg. Jeg prøver da og få det til slik at når jeg trykker på en knapp med navn logg skal det komme opp en message boks med loggen. Under kan du se koden og feil meldingen noen som vet hva jeg mp gjøre for og få det til og fungere?

Kode:

private void loggToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e)
       {
           string transID;
           datatable_logg = new Bluetooth_Sender_v._1._4.data_blue.loggDataTable();
           datatable_logg = dataadapter_logg.GetDataBy(transID);
           if (datatable_logg.Rows.Count == 0)
           {
               MessageBox.Show("The Logg are Emty");
           }
           else
           {
               string logg_alert;
               foreach (DataRow row in datatable_logg.Rows)
               {
                   logg_alert = row["logg"].ToString();
               }
               MessageBox.Show(logg_alert);
           }
       }

Feilmelding:

------ Rebuild All started: Project: , Configuration: Debug Any CPU ------
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Csc.exe /noconfig /nowarn:1701,1702 /errorreport:prompt /warn:4 /define:DEBUG;TRACE /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Data.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Deployment.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Drawing.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Windows.Forms.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Xml.dll /reference:obj\Debug\Interop.BluetoothFrameworkX.dll /reference:obj\Debug\AxInterop.BluetoothFrameworkX.dll /debug+ /debug:full /optimize- /out:"obj\Debug\.exe" /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._._.Form1.resources /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._1._4.Properties.Resources.resources /target:winexe data_blue.cs data_blue.Designer.cs Form1.cs Form1.Designer.cs Program.cs Properties\AssemblyInfo.cs Properties\Resources.Designer.cs Properties\Settings.Designer.cs
C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(226,57): error CS0165: Use of unassigned local variable 'transID'
C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(238,33): error CS0165: Use of unassigned local variable 'logg_alert'

Compile complete -- 2 errors, 0 warnings
========== Rebuild All: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped ========== 

Endret av cookiefi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit glømte "", men uansett det funket ikke. Er det noen som har en kode for og hente ut data fra SQL i C# har lett på internett men ikke funnet noen koder jge forstår. SÅ hvis noen kunne hjelpe meg med dette hadde dte vært flott.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vil tro det følgende vil fungere - dog er jeg litt usikker siden jeg ikke ser hvor datatable_logg er deklarerert, og det er litt uklart hvorvidt denne er en vanlig DataTable eller en sterkt typet en. Du bør jo naturligvis også ha en ekte logId om du har tenkt at denne funksjonen skal kunne dra frem forskjellige data.

Det er vel antagelig også hensiktsmessig å legge til linjeskift etter hver linje med logg som legges til logMsg. :)

Lykke til

/ronny

{
// Deklarere variabler
String transId = String.Empty; // Id til transaksjon vi ønsker å vise
String logMsg = String.Empty;  // Meldingen
datatable_logg = new Bluetooth_Sender_v._1._4.data_blue.loggDataTable(); // Sterkt typet(?) datatable som også må være deklarert i klassen denne metoden befinner seg i

// Hente data
/*
 * Dette forutsetter at 'dataadapter_logg' er instansiert i klassen 'loggToolStripMenuItem_Click'
 * befinner seg i, og at den har en gyldig connectionstring.
 */
datatable_logg = dataadapter_logg.GetDataBy(transId); 

// Prosesser og vis data
if (datatable_logg.Count == 0)
{
 logMsg = "The log is empty.";
}
else
{
 foreach (DataRow row in datatable_logg.Rows) // Om datatable_logg ikke er sterkt typet
 {
 	if (row["logg"] != null)
   logMsg += (String)row["logg"];
 }
}
MessageBox.Show(logMsg);
}

Hei har akuratt begynt med SQL og C# jeg har en tabell som innehoder en rad som heter logg og tabellen heter også logg. Jeg prøver da og få det til slik at når jeg trykker på en knapp med navn logg skal det komme opp en message boks med loggen. Under kan du se koden og feil meldingen noen som vet hva jeg mp gjøre for og få det til og fungere?

Kode:

{
           string transID;
           datatable_logg = new Bluetooth_Sender_v._1._4.data_blue.loggDataTable();
           datatable_logg = dataadapter_logg.GetDataBy(transID);
           if (datatable_logg.Rows.Count == 0)
           {
               MessageBox.Show("The Logg are Emty");
           }
           else
           {
               string logg_alert;
               foreach (DataRow row in datatable_logg.Rows)
               {
                   logg_alert = row["logg"].ToString();
               }
               MessageBox.Show(logg_alert);
           }
       }

Feilmelding:

------ Rebuild All started: Project: , Configuration: Debug Any CPU ------
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Csc.exe /noconfig /nowarn:1701,1702 /errorreport:prompt /warn:4 /define:DEBUG;TRACE /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Data.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Deployment.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Drawing.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Windows.Forms.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Xml.dll /reference:obj\Debug\Interop.BluetoothFrameworkX.dll /reference:obj\Debug\AxInterop.BluetoothFrameworkX.dll /debug+ /debug:full /optimize- /out:"obj\Debug\.exe" /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._._.Form1.resources /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._1._4.Properties.Resources.resources /target:winexe data_blue.cs data_blue.Designer.cs Form1.cs Form1.Designer.cs Program.cs Properties\AssemblyInfo.cs Properties\Resources.Designer.cs Properties\Settings.Designer.cs
C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(226,57): error CS0165: Use of unassigned local variable 'transID'
C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(238,33): error CS0165: Use of unassigned local variable 'logg_alert'

Compile complete -- 2 errors, 0 warnings
========== Rebuild All: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped ========== 

8415283[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...