cookiefi Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Hei har akuratt begynt med SQL og C# jeg har en tabell som innehoder en rad som heter logg og tabellen heter også logg. Jeg prøver da og få det til slik at når jeg trykker på en knapp med navn logg skal det komme opp en message boks med loggen. Under kan du se koden og feil meldingen noen som vet hva jeg mp gjøre for og få det til og fungere? Kode: private void loggToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e) { string transID; datatable_logg = new Bluetooth_Sender_v._1._4.data_blue.loggDataTable(); datatable_logg = dataadapter_logg.GetDataBy(transID); if (datatable_logg.Rows.Count == 0) { MessageBox.Show("The Logg are Emty"); } else { string logg_alert; foreach (DataRow row in datatable_logg.Rows) { logg_alert = row["logg"].ToString(); } MessageBox.Show(logg_alert); } } Feilmelding: ------ Rebuild All started: Project: , Configuration: Debug Any CPU ------ C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Csc.exe /noconfig /nowarn:1701,1702 /errorreport:prompt /warn:4 /define:DEBUG;TRACE /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Data.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Deployment.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Drawing.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Windows.Forms.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Xml.dll /reference:obj\Debug\Interop.BluetoothFrameworkX.dll /reference:obj\Debug\AxInterop.BluetoothFrameworkX.dll /debug+ /debug:full /optimize- /out:"obj\Debug\.exe" /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._._.Form1.resources /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._1._4.Properties.Resources.resources /target:winexe data_blue.cs data_blue.Designer.cs Form1.cs Form1.Designer.cs Program.cs Properties\AssemblyInfo.cs Properties\Resources.Designer.cs Properties\Settings.Designer.cs C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(226,57): error CS0165: Use of unassigned local variable 'transID' C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(238,33): error CS0165: Use of unassigned local variable 'logg_alert' Compile complete -- 2 errors, 0 warnings ========== Rebuild All: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped ========== Endret 18. april 2007 av cookiefi Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 error CS0165: Use of unassigned local variable 'transID' "use of unassigned local variable" - "bruk av variabel som ikke har blitt tildelt noe verdi". Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Greit glømte "", men uansett det funket ikke. Er det noen som har en kode for og hente ut data fra SQL i C# har lett på internett men ikke funnet noen koder jge forstår. SÅ hvis noen kunne hjelpe meg med dette hadde dte vært flott. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Du har jo aldri gitt noen verdi til transID... Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 ...og heller ikke variablen "logg_alert" Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 ...og heller ikke variablen "logg_alert" 8430025[/snapback] å? Ikke det? string logg_alert; foreach (DataRow row in datatable_logg.Rows) { logg_alert = row["logg"].ToString(); } Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 sorry, bare tok det rett ut ifra feilmeldinga Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Men jeg ville nok satt den til "" eller noe i starten, dersom det faktisk ikke kommer frem noen rader, vil den jo likevel være "ikke-initiert", da koden aldri går inn i foreach-løkken... Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 JEg satte inn "" i den og da kom det ikke noen error men til gjendjeld kom det heller ikke noe ut i alert boksen min.. NOen som kan hjelpe meg her? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Dersom du setter den til "" og proøver å vise det i en MessageBox så vil jo uansett denne være tom da... Lenke til kommentar
cookiefi Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Men hvis jeg isteden viser den i en list boks f.eks vil jeg da få ut noe informasjon eller hva mp jeg gjøre for og vise dataene jeg har i tabellen eller sammenligne de med noen andre data fra en annen tabell. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Nå har jeg ramlet ut av forlaringen for lenge siden. Kaster ballen til noen andre... Lenke til kommentar
Svein_Erik Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 MessageBox.Show("The Logg are Emty"); Hva med et engelsk kurs? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hva med et engelsk kurs? 8700777[/snapback] Engelsk kurs i hva da? Du mener kanskje engelskkurs? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Hva med et engelsk kurs? 8700777[/snapback] Engelsk kurs i hva da? Du mener kanskje engelskkurs? 8712989[/snapback] Nettopp det jeg også tenkte; at kanskje Svein_Erik også burde tatt et norskkurs Lenke til kommentar
grimsqueak Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Jeg vil tro det følgende vil fungere - dog er jeg litt usikker siden jeg ikke ser hvor datatable_logg er deklarerert, og det er litt uklart hvorvidt denne er en vanlig DataTable eller en sterkt typet en. Du bør jo naturligvis også ha en ekte logId om du har tenkt at denne funksjonen skal kunne dra frem forskjellige data. Det er vel antagelig også hensiktsmessig å legge til linjeskift etter hver linje med logg som legges til logMsg. Lykke til /ronny private void loggToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e) { // Deklarere variabler String transId = String.Empty; // Id til transaksjon vi ønsker å vise String logMsg = String.Empty; // Meldingen datatable_logg = new Bluetooth_Sender_v._1._4.data_blue.loggDataTable(); // Sterkt typet(?) datatable som også må være deklarert i klassen denne metoden befinner seg i // Hente data /* * Dette forutsetter at 'dataadapter_logg' er instansiert i klassen 'loggToolStripMenuItem_Click' * befinner seg i, og at den har en gyldig connectionstring. */ datatable_logg = dataadapter_logg.GetDataBy(transId); // Prosesser og vis data if (datatable_logg.Count == 0) { logMsg = "The log is empty."; } else { foreach (DataRow row in datatable_logg.Rows) // Om datatable_logg ikke er sterkt typet { if (row["logg"] != null) logMsg += (String)row["logg"]; } } MessageBox.Show(logMsg); } Hei har akuratt begynt med SQL og C# jeg har en tabell som innehoder en rad som heter logg og tabellen heter også logg. Jeg prøver da og få det til slik at når jeg trykker på en knapp med navn logg skal det komme opp en message boks med loggen. Under kan du se koden og feil meldingen noen som vet hva jeg mp gjøre for og få det til og fungere? Kode: private void loggToolStripMenuItem_Click(object sender, EventArgs e) { string transID; datatable_logg = new Bluetooth_Sender_v._1._4.data_blue.loggDataTable(); datatable_logg = dataadapter_logg.GetDataBy(transID); if (datatable_logg.Rows.Count == 0) { MessageBox.Show("The Logg are Emty"); } else { string logg_alert; foreach (DataRow row in datatable_logg.Rows) { logg_alert = row["logg"].ToString(); } MessageBox.Show(logg_alert); } } Feilmelding: ------ Rebuild All started: Project: , Configuration: Debug Any CPU ------ C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Csc.exe /noconfig /nowarn:1701,1702 /errorreport:prompt /warn:4 /define:DEBUG;TRACE /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Data.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Deployment.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Drawing.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Windows.Forms.dll /reference:C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\System.Xml.dll /reference:obj\Debug\Interop.BluetoothFrameworkX.dll /reference:obj\Debug\AxInterop.BluetoothFrameworkX.dll /debug+ /debug:full /optimize- /out:"obj\Debug\.exe" /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._._.Form1.resources /resource:obj\Debug\Bluetooth_Sender_v._1._4.Properties.Resources.resources /target:winexe data_blue.cs data_blue.Designer.cs Form1.cs Form1.Designer.cs Program.cs Properties\AssemblyInfo.cs Properties\Resources.Designer.cs Properties\Settings.Designer.cs C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(226,57): error CS0165: Use of unassigned local variable 'transID' C:\Documents and Settings\Marcus\Mine dokumenter\Visual Studio 2005\Projects\Form1.cs(238,33): error CS0165: Use of unassigned local variable 'logg_alert' Compile complete -- 2 errors, 0 warnings ========== Rebuild All: 0 succeeded, 1 failed, 0 skipped ========== 8415283[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå