Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Et av disse litt sensitive spørsmålene...

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med det han sier, at de som har hatt sex med kanskje 20+ har lettere for å ligge med noen andre mens man har et forhold. Eller, ihvertfall så virker det slik for meg. har du gjort det flere ganger, er det lettere å gjøre det igjen.

8417215[/snapback]

Det er jo helt feil!

Hvorfor skal antall partnere si noe om du er i stand til å være utro? Det jo ikke logisk i det hele tatt!

Beklager men det du sier er bare bull!

Du kan ha hatt 100 forskjellige partnere og fremdeles være trofast i et forhold. Det har ingenting med hverrandre å gjøre!

8420657[/snapback]

Må si meg enig med Iril. Det blir for dumt å si at de med høyt antall sexpartnere lettere er utro. Hvilket grunnlag sier du det på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LiamH: Jeg skjønner hva du mener, selv om jeg syns du overdriver noe veldig. Men hvis en dame du skulle komme borti være så "løs" som du sier, så vet du det nok fra før av.. Eller noen du kjenner vet det som advarer deg. Slike personer er godt kjendt.

Et sånt spørsmål er aldri lurt å stille uten at dere dere kommer inn på det i en samtale. Eller det beste er hvis hun vil fortelle deg selv. Dere har egentlig ingen rett til å få vite sånt. Noen ting er private, og akkurat slike ting er det veldig mange som vil holde får seg selv. Noe jeg skjønner veldig godt. Er ikke alt "alle" andre trenger å vite.

8420657[/snapback]

Hvor mye jeg overdriver kommer vel ann på både hvilke krav man setter og hvilke erfaringer man har. Jeg setter grensa ved kvinnfolk som puler på fremmede menn/gutter, siden dette, for det første, er utrolig lite tiltrekkende og i tillegg, så er det, i mine øyne, så ukritisk at jeg foretrekker en dame som er litt mer reflektert og som har litt mer integritet. Synes ikke det er overdrevet høye krav til en partner.

Nei, du har rett. Ingen har "krav" på noen ting i et forhold! Det eneste man kan gjøre er å finne noen som er til å stole på og som man kan føle seg trygg med. Ut over det, så kan man ikke bestemme over noen. Det er nettopp derfor jeg vil finne meg ei dame som, uten å føle seg presset eller blir forbanna, kan stå inne for det hun har gjort uten at hun trenger å lyge, holde ting hemmelig eller finjustere på hennes valg frem til nå. Vil heller ha en dame som tenker før hun handler og som har en viss standard i livet. Man kan selvfølgelig ikke vite om folk forteller sannheten, men hvis man kjenner personen litt fra før eller har en eller annen form for relasjon, så vet man sånn høvelig hvor landet ligger.

Jeg har aldri hatt lyst på en jomfru eller et dydsmønster og selvfølgelig er det mange andre egenskaper hos en person som teller like mye og mer, men jeg forventer at min partner er i stand til å ta såpass vare på seg selv, at hun ikke sprer beina til fremmede folk.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Man går da gjennom forskjellige faser i livet? Selv om en person har hatt et litt utsvevende sexliv tidligere, betyr ikke det at vedkommende fortsatt ønsker å ha mange nye partnere. De fleste roer seg jo litt ned etterhvert.

Personlig er jeg mest skeptisk til de som bombastisk sier at "har du ett ONS-tall > X, der X=(dinalder-16)*pi, kan jeg ikke stole på verdiene dine og da er jeg for bra for deg". Gir meg et inntrykk av at du ikke har levd noe særlig og ikke har skjønt at verden ikke er svart-hvit.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med det han sier, at de som har hatt sex med kanskje 20+ har lettere for å ligge med noen andre mens man har et forhold. Eller, ihvertfall så virker det slik for meg. har du gjort det flere ganger, er det lettere å gjøre det igjen.

8417215[/snapback]

Så hvis en person har ligget med to stykker så går det greit? Selv om den ene var kjæresten og den andre var en/ei vedkommende var notorisk utro med?

Det fins ingen logikk i det du skriver der!

Mener du virkelig at jo flere man har hatt sex med, dessto flere vil man ha sex med?? :ermm:

Da ser jeg heller for meg at noen som kun har hatt 1 sexpartner fra ung alder av (langvarig frohold) kommer til å være utro pga. nysgjerrighet for hvordan det er å ha sex med andre.

Edit:

Selv foretrekker jeg å ikke vite. Det kommer sjeldent noe godt ut av å grave for mye i fortida... Har heller ingen behov for å vite dette. Blir jeg sammen med en kar er det oss to det gjelder og framtida vår sammen.

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Man går da gjennom forskjellige faser i livet? Selv om en person har hatt et litt utsvevende sexliv tidligere, betyr ikke det at vedkommende fortsatt ønsker å ha mange nye partnere. De fleste roer seg jo litt ned etterhvert.

Personlig er jeg mest skeptisk til de som bombastisk sier at "har du ett ONS-tall > X, der X=(dinalder-16)*pi, kan jeg ikke stole på verdiene dine og da er jeg for bra for deg". Gir meg et inntrykk av at du ikke har levd noe særlig og ikke har skjønt at verden ikke er svart-hvit.

8424945[/snapback]

Skjønner hva du mener og det kan virke veldig svart/-hvit, men du kan også snu den andre veien!

Det er forskjell på folk, og jeg, personlig, synes det er utrolig lite reflektert å involvere seg med noen uten å vite noe om hvem de er og hva de har gjort. Hvis noen har hatt et utsvevende sexliv for flerfoldige år siden, så trenger ikke det å ha noe å si for hvem de er i dag. Hvis dette utsvevende sexlivet er noe som har pågått frem til den dagen jeg eventuelt kommer inn i bildet, så er ikke dette noe jeg ønsker å være en del av eller forholde meg til!

Man kan, som mange tydeligvis gjør, lukke ører og øyne og ikke vite, men jeg er ikke slik. Jeg ønsker å vite hvem jeg invisterer følelser og fremtiden min med! Hvis du tror at en slik måte å se det på er bygd på at man ikke har levd noe særlig, så begynner jeg å lure på om DU har levd noe særlig. Høres ut som om du er blitt skånet for de opplevelsene som gjør at man reserverer seg mot disse "utsvevende" personer.

Hvis du tror det dreier seg om at "jeg er for bra for deg", å har du totalt misforstått! Det går ikke på at noen ikke er bra nok, det går på følelsen av å kunne stole på noen! Fatter ikke at dette er så vanskelig å forstå...

P.s: Ikke bland meg inn med teorien om at "Jo, flere partnere du har hatt, jo større er sjangsen for at du er utro"! Jeg er ikke enig i det utsagnet! En person som har hatt flere partnere kan godt være mer til å stole på, enn en som ikke har "levd litt". Trangen til å utforske er sansyneligvis større hos en med færre tidligere partnere, enn en med mange, og kan derfor ha et større "motiv" og behov for å ha sex utenfor forholdet.

Lenke til kommentar
Takk og lov for at jeg er blitt skånet for opplevelser som gjør at jeg reserverer meg mot utsvevende personer, disse er som oftest de mest interessante.

8435870[/snapback]

Jepp! Det kan ofte være tilfellet, men jeg ønsker ikke å bruke mer tid, følelser, frustrasjon og energi på dem i et forhold! Som venner, derimot, er de gøy å ha rundt seg!

Jeg syntes før at de utsvevende var de mest interessante, men nå synes jeg de stort sett bare er forvirret og rastløs. Blir mange artige situasjoner av det, men fra en partners ståsted, så blir det fort slitsomt og utrygt.

Uansett, smaken er som baken og det er vel derfor det er forskjell på folk... :)

Lenke til kommentar
Da ser jeg heller for meg at noen som kun har hatt 1 sexpartner fra ung alder av (langvarig frohold) kommer til å være utro pga. nysgjerrighet for hvordan det er å ha sex med andre.

8427118[/snapback]

Det ser jeg og får meg.. Det er sundt å få ut litt nysgjerrighet.. Hvis ikke vil man kanskje gjøre det seinere, da eventuelt når man er i et forhold..

Så jeg er ikke noe negativt med å ha utforsket litt.. :)

Da vet men og bedre hva men vil ha når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Takk og lov for at jeg er blitt skånet for opplevelser som gjør at jeg reserverer meg mot utsvevende personer, disse er som oftest de mest interessante.

8435870[/snapback]

Jepp! Det kan ofte være tilfellet, men jeg ønsker ikke å bruke mer tid, følelser, frustrasjon og energi på dem i et forhold! Som venner, derimot, er de gøy å ha rundt seg!

Jeg syntes før at de utsvevende var de mest interessante, men nå synes jeg de stort sett bare er forvirret og rastløs. Blir mange artige situasjoner av det, men fra en partners ståsted, så blir det fort slitsomt og utrygt.

Uansett, smaken er som baken og det er vel derfor det er forskjell på folk... :)

8436127[/snapback]

Ah, ser nå at du er hauggammel. Da kan jeg skjønne ståstedet.

Lenke til kommentar
Er ikke så fantastisk interessant å vite hvem, når og hvordan tidligere kjærester fiska i dammen for å si det sånn. Det som betyr noe er fremtiden og nåtiden.

Med den logikken er det jo ikke vits å spørre folk i det heel tatt om hva de har gjort i livet. Jeg er ihvertfall ikke så fortreffelig sikker på min egen evne til å lese personer at jeg kan danne meg et presist bilde av de uten å spørre om noe av det de har gjort i livet.

AtW

Lenke til kommentar

http://www.ingentaconnect.com/content/bpl/...000002/art00005

"For example, people scoring higher on a secure attachment index perceived themselves as more physically attractive, whereas people scoring higher on an anxious attachment index perceived themselves as less physically attractive, had an early first intercourse (and more lifetime partners), more infidelity, and took more sexual precautions (e.g., condom usage). The results were generally stronger in women, with most of the attachment/sexuality associations in the full sample being driven by the results in women."

Tyder på at det er en korrelasjon mellom antall partnere og risiko for å være utro (dog artikkelen peker på at en tredje parameter er årsaken til begge to)

http://www.blackwell-synergy.com/doi/abs/1...ournalCode=jomf

"Nationally representative survey data show higher likelihood of sexual infidelity among those with stronger sexual interests, more permissive sexual values, lower subjective satisfaction with their union, weaker network ties to partner, and greater sexual opportunities"

Litt mer diffust, men man kan vel anta at de med "stronger sexual interests" og "greater sexual opportunities" også har mer sex. Og at det dermed er en korrelasjon mellom utroskap og antall partnere.

AtW

Lenke til kommentar
mje

Innlegget var ikke ment som et angrep på deg personlig, LiamH, det var muligens litt klossete formulert. Jeg mente å kritisere de som hadde satt et absolutt tall på antall sexpartnere man kan ha (og kom på den fiffige matematiske formelen helt selv), eller andre svært bastante meninger om hvorvidt en person er "bra nok" for dem eller ikke. Disse mener jeg ikke kan ha levd noe særlig.

Om du treffer et menneske som liker å treffe nye mennesker og ha sex med litt forskjellige folk, mens du er mest interessert i å gå tur i skog og mark og kjøpe volvo/bikkje, mener jeg det største problemet dere har er at dere er på helt forskjellig sted i livet. Ikke at en av dere ikke er i stand til å ha et seriøst forhold. Det er klart det er viktig å være ærlig om det å si det som det er, men jeg skjønner ikke hva det har med antall eller hvem eller hvordan å gjøre. Hvorfor skal jeg tegne en graf for deg med antall sexpartnere/år, for så å la deg dømme om jeg er bra nok? Er det ikke nok at jeg forteller deg at jeg er mest keen på å ta ting litt etter litt, at jeg ikke er helt klar for å binde meg akkurat nå, at jeg ikke har så mye å gi av meg selv? Eller motsatt; at du er den personen jeg ser for meg å være med framover og at det blir feita boogie og oss to?

Lenke til kommentar
Ah, ser nå at du er hauggammel. Da kan jeg skjønne ståstedet.

8436803[/snapback]

...og med det utsagnet, så skrev du vel under på at du IKKE er så gammel (hverken i hodet eller på papiret)...

Mitt ståsted er sansyneligvis bygd på erfaringer som du ikke en gang har sett en brøkdel av, selv om alder ikke trenger å bety en dritt når det kommer til hvor moden man er. Med mindre du kødder, så høres det ikke ut som om du har noe særlig ballast med deg enda, men jeg håper at du, den dagen du blir like "hauggammel" som meg, kanskje skjønner litt mer av hva jeg prater om og hvilket ståsted jeg faktisk befinner meg på...

Lenke til kommentar

For min del så spiller det en stor rolle om damen min har lagt med 10 andre enn meg, eller bare 1. Eller om det er en jeg holder på med..

Om hun har lagt med for mange er det negativt.

Helst bør hun ha lagt med ingen.

Om hun har hatt seriøse forhold og slikt kan være med å avgjøre mye.

Alt dette forteller jo om jenten..

Lenke til kommentar
Hvilket grunnlag sier du det på?

8420729[/snapback]

Sannsynligvis paranoia og fordommer.

8420763[/snapback]

Dog hadde det vært interessant å se om det var en korrelasjon, så kunne man sluppet sepskulasjonen..

AtW

8437851[/snapback]

Om det så finnes en statistikk som passer til utsagnet, så er det likevel ikke noe jeg gidder å dømme på forhånd. Er et menneske kronisk utro så er det ikke noe galt med å holde seg unna, men å ikke kunne tilgi ett tilfelle av utroskap blir bare tåpelig. Hvis jeg først var utro og innrømte det fordi jeg ville være ærlig med den nye kjæresten, og hun dumpet meg fordi jeg hadde vært utro tidligere, så er det ikke akkurat motivasjon til å være ærlig og innrømme det fremover.

Lenke til kommentar
Er et menneske kronisk utro så er det ikke noe galt med å holde seg unna, men å ikke kunne tilgi ett tilfelle av utroskap blir bare tåpelig. Hvis jeg først var utro og innrømte det fordi jeg ville være ærlig med den nye kjæresten, og hun dumpet meg fordi jeg hadde vært utro tidligere, så er det ikke akkurat motivasjon til å være ærlig og innrømme det fremover.

Hva er tåpelig med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...