g@bb@ Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Vel, jeg bare lurte på hvordan/om det er lurt å spørre om hvor mange kjæresten har hatt sex med? Reagerer gutter annerledes på det spørsmålet enn jenter? Lenke til kommentar
Iril Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hvis du er gutt så ville jeg ikke anbefalt deg å stille det spørsmålet til damen din. Hun kan ta det ille opp, eller du får vite noe du ikke vil vite. Hvorfor vil du vite det egentlig? Hva er poenget? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Spiller det noen rolle da? Personlig foretrekker jeg å ikke vite sånt. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har spurt i et tidligere forhold. Men det var når vi kjørte Nøtt Eller Sannhet på hverandre Kom fram ganske mye rart fra begge parter den kvelden gitt!! Lenke til kommentar
Iril Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har spurt i et tidligere forhold. Men det var når vi kjørte Nøtt Eller Sannhet på hverandre Kom fram ganske mye rart fra begge parter den kvelden gitt!! 8415336[/snapback] Det tror jeg på, men hvis jeg ikke hadde ønsket å fortelle noe sånt. Hadde jeg blitt rimelig sint hvis jeg hadde blitt tvunget til å si det. Så det er ikke så dumt å trå litt forsiktig rundt slike emner. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hvis du er gutt så ville jeg ikke anbefalt deg å stille det spørsmålet til damen din. Hun kan ta det ille opp, eller du får vite noe du ikke vil vite. Hvorfor vil du vite det egentlig? Hva er poenget? 8415270[/snapback] Si meg, kommuniserer virkelig folk i et par-forhold så dårlig, at slike spørsmål ikke kan tas opp? Er ikke dette spørsmålet en ganske viktig bit med informasjon? Sier det ikke noe om hvem du har med å gjøre? Hvorfor skal ikke en dame, i likehet med en mann, kunne stå inne for hvor mange hun har ligget med? Jeg vet ikke med deg, men jeg vil gjerne vite hvem jeg slipper inn i livet mitt! Hvis en dame jeg datet hadde ligget med en skokk med mannfolk og ikke har anelse hvem mange av disse er eller heter, så hadde jeg aldri kommet til å involvert meg med henne! Denne type informasjon sier masse om både tankegang og verdier til en person! Ligger man med så mange at man ikke kan fortelle det, så har man vel ligget med litt for mange... Rart at de fleste rundpulere ikke vil at fremtidige partnere skal få vite noe om deres egne valg og vurderinger, hvis det ikke betyr noe?!? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 For gutter er det vel mye mer et pluss vist man har ligget med mange. I hvertfall ovenfor venner. Tror både for gutter og jenter i kjæresteforhold, så er det en smule negativt om typen eller damen har ligget med mange før dem. Vet ikke om jeg hadde sagt det helt uten videre til noen. Er et ganske personlig spørsmål. Selv om du da ikke har ligget med mange. Lenke til kommentar
Iril Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Si meg, kommuniserer virkelig folk i et par-forhold så dårlig, at slike spørsmål ikke kan tas opp? Er ikke dette spørsmålet en ganske viktig bit med informasjon? Sier det ikke noe om hvem du har med å gjøre? Hvorfor skal ikke en dame, i likehet med en mann, kunne stå inne for hvor mange hun har ligget med? Jeg vet ikke med deg, men jeg vil gjerne vite hvem jeg slipper inn i livet mitt! Hvis en dame jeg datet hadde ligget med en skokk med mannfolk og ikke har anelse hvem mange av disse er eller heter, så hadde jeg aldri kommet til å involvert meg med henne! Denne type informasjon sier masse om både tankegang og verdier til en person! Ligger man med så mange at man ikke kan fortelle det, så har man vel ligget med litt for mange... Rart at de fleste rundpulere ikke vil at fremtidige partnere skal få vite noe om deres egne valg og vurderinger, hvis det ikke betyr noe?!? 8415463[/snapback] Nei det er mange som kommuniserer bra. Jeg hadde ikke noe problem med å fortelle det til typen. Men det er ikke alle som er sånn. Og nei det trenger absolutt ikke være noe viktig. Det er fult lov til å gjøre ting som man ikke vil at skal definere dem i etterkant.. Ja jeg vet, det burde man tenkt på før. Men det skjer jo ikke.. Så det jeg mener er at det ikke altid er så lurt å stille det spørsmålet. Men det vet man best selv. Og hvis man har mange fordommer, så bør du kanskje tenke nøye igjennom før man stiller et sånt spørsmål. Du vet aldri hva du får til svar. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hvis du er gutt så ville jeg ikke anbefalt deg å stille det spørsmålet til damen din. Hun kan ta det ille opp, eller du får vite noe du ikke vil vite. Hvorfor vil du vite det egentlig? Hva er poenget? 8415270[/snapback] Si meg, kommuniserer virkelig folk i et par-forhold så dårlig, at slike spørsmål ikke kan tas opp? Er ikke dette spørsmålet en ganske viktig bit med informasjon? Sier det ikke noe om hvem du har med å gjøre? Hvorfor skal ikke en dame, i likehet med en mann, kunne stå inne for hvor mange hun har ligget med? Jeg vet ikke med deg, men jeg vil gjerne vite hvem jeg slipper inn i livet mitt! Hvis en dame jeg datet hadde ligget med en skokk med mannfolk og ikke har anelse hvem mange av disse er eller heter, så hadde jeg aldri kommet til å involvert meg med henne! Denne type informasjon sier masse om både tankegang og verdier til en person! Ligger man med så mange at man ikke kan fortelle det, så har man vel ligget med litt for mange... Rart at de fleste rundpulere ikke vil at fremtidige partnere skal få vite noe om deres egne valg og vurderinger, hvis det ikke betyr noe?!? 8415463[/snapback] enig med deg Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har aldri ført med seg annet enn problemer. Jeg hadde droppet spørsmålet helt. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Nei det er mange som kommuniserer bra. Jeg hadde ikke noe problem med å fortelle det til typen. Men det er ikke alle som er sånn. Og nei det trenger absolutt ikke være noe viktig. Det er fult lov til å gjøre ting som man ikke vil at skal definere dem i etterkant.. Ja jeg vet, det burde man tenkt på før. Men det skjer jo ikke.. Så det jeg mener er at det ikke altid er så lurt å stille det spørsmålet. Men det vet man best selv. Og hvis man har mange fordommer, så bør du kanskje tenke nøye igjennom før man stiller et sånt spørsmål. Du vet aldri hva du får til svar. 8415770[/snapback] Poenget mitt er at det å ha ligget med et par stykker man ikke burde ligget med, er en ting. En annen ting er de som flyr rundt og puler på alt og alle og som plutselig blir så ordentlig med en gang de kommer i et forhold. Beklager, men det holder ikke! Jeg stoler desverre ikke så blindt på noen, at jeg tror de forandrer seg over natta! Tar du ikke vare på deg selv, så er du i hvertfall ikke i stand til å ta vare på en partner! Høres sikkert veldig bombastisk ut, men jeg har ingen erfaringer som tilsier noe annet, hverken personlig eller gjennom venner! Det å ta forholdsregler med hvem man involverer seg med, har ingen ting med fordommer å gjøre. Det har med å ta ansvar for seg selv! En fordom er en forhåndsmening, som man fatter uten først å ha undersøkt saken. Det jeg tenker på er vel heller det stikk motsatte, nemlig å undersøke litt hvem du har med å gjøre før man begir seg inn i et forhold. Når man møter nye folk, så treffer man ALDRI den de egentlig er! Man møter deres "representant" og derfor blir slike ting holdt skjult av den grunn at det ikke er så veldig attraktivt. Hva definerer en person? Den personen de prøver å være, alt etter hvem de omgås, eller verdiene deres og de valgene de har tatt gjennom livet og de erfaringen de har høstet fra dem? Er det da fordomsfult å ikke involvere seg med en som har flere tilfeller av utroskap bak seg eller som er ukritisk til hvem de ligger med? Burde ikke dette være et signal på at denne personen ikke tenker så mye over de valgene de tar? Er slike personer tiltrekkende og trygge mennesker, som man uten problemer legger følelsene sine i hendene på? Gir ikke en slik adferd en liten indikasjon på hvordan noen tenker (eller IKKE tenker)? Er det så mye forlangt av en partner at de, på grunnlag av sine valg i livet, viser at de faktisk tenker før de handler? Hadde jeg ikke, av egne erfaringer og i tillegg etter å ha sett utfallet av forhold med slike personer blant venner, tatt lærdom og holdt meg unna disse umodne drittungene, så hadde jeg vært hjernedød og selvforskyldt gått i fella gang på gang på gang... Er dritt lei av å kaste bort tiden og følelsene på folk som ikke ser, eller tenker på, konsekvensene av det de gjør! Endret 18. april 2007 av LiamH Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg kan forstå innstillingen din, men en del av det du sier virker ikke helt logisk. Å ligge med mange betyr verken at man har vært utro eller at man er ukritisk til de man ligger med. Det er mulig å ligge med mange og samtidig tenke over valgene. Det er ingenting galt med en ONS, ei heller noe galt med flere. Så lenge en passer på å ikke utsette seg for unødvendig fare så er det ikke noe galt, og jeg ser ihvertfall ikke logikken i at noe er greit 5 ganger eller 10 ganger, men ikke 20. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Jeg er enig med det han sier, at de som har hatt sex med kanskje 20+ har lettere for å ligge med noen andre mens man har et forhold. Eller, ihvertfall så virker det slik for meg. har du gjort det flere ganger, er det lettere å gjøre det igjen. Endret 18. april 2007 av g@bb@ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Spiller det noen rolle da? Personlig foretrekker jeg å ikke vite sånt. 8415307[/snapback] Der er jeg jævlig enig med deg gitt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg er enig med det han sier, at de som har hatt sex med kanskje 20+ har lettere for å ligge med noen andre mens man har et forhold. Eller, ihvertfall så virker det slik for meg. har du gjort det flere ganger, er det lettere å gjøre det igjen. 8417215[/snapback] Den eneste logikken jeg ser her er at en som er sammen med en person som har ligget med 20+ vil være mer nervøs for at partneren er utro. Det er ikke slik at jo flere man ligger med, jo mindre moralsk man tenker. Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har fortalt kjæresten min det, og hun det samme til meg. Hvis jeg skal ha sex med noen så kan jeg ikke være redd for å innrømme det for noen senere. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Jeg kan forstå innstillingen din, men en del av det du sier virker ikke helt logisk. Å ligge med mange betyr verken at man har vært utro eller at man er ukritisk til de man ligger med. Det er mulig å ligge med mange og samtidig tenke over valgene. Det er ingenting galt med en ONS, ei heller noe galt med flere. Så lenge en passer på å ikke utsette seg for unødvendig fare så er det ikke noe galt, og jeg ser ihvertfall ikke logikken i at noe er greit 5 ganger eller 10 ganger, men ikke 20. 8416987[/snapback] Har ikke sagt at man er utro, men ja, ukritisk. Jeg snakker da om at man ligger med såpass mange at man overgår det stadiet som tilsier at man kjenner mange av dem man ligger med. De fleste i en alder av 30 år, har ikke kjent f.eks. 40 stk som de burde/kunne ligget med, med mindre du knuller på venninner/kompiser (om dette er lurt kommer vel ann på hvilke "venner" du har). Har du ligget med 20 stk. i en alder av 30 år og disse var folk som man har involvert seg med i løpet av livet (pulevenner, kjærester osv), så er ikke det ukritisk. Jeg understreker at jeg snakker om å ligge med folk du ikke kjenner! Prevensjon funker ikke alltid, ofte, men langt fra alltid. Gjør du ei dame gravid, eller blir gravid med en mann, du ikke kjenner, så har du et problem! Et STORT problem! Det mest komiske, er at når slike ting skjer, så sitter mange der og er overrasket over at det knullet de hadde, faktisk førte til det sex er ment å føre til, nemlig graviditet! Den dagen du står i en slik situasjon, så skjønner man hvor utrolig idiotisk et ONS med ukjente egentlig er! Tro meg, jeg har hatt denne probemstillingen som en del av mitt yrke i flere år og sett følgene av det (nei, jeg er ikke sykepleier/helsesøster). Noen her nevner at utroskap er lettere når man har ligget med flere. Det er ikke det jeg mener! Det jeg mener, er at hvis dama di er UKRITISK til hvem hun ligger med, altså ikke tenker så mye før hun hopper til køys med noen, så er sjangsen større for at hun tenker like lite på det når hun er i et forhold! Det å innlede et forhold øker ikke automatisk intelligensen eller refleksjonsevnen til noen! Dette er kvaliteter man, spør du meg, allerede skal ha med seg når man involverer seg med en partner og disse kvalitetene er like viktige, og sansyneligvis like dårlige, på andre områder i forholdet som ikke innebærer sex... En annen ting, er at den dagen man møter noen man blir glad i, så er ikke tanken på at dama di, etter noen få timer med prat og en spandert drink, har latt flere av byens lokale helter daske løs på seg eller for den saks skyld har pult på flere av kompisene din før deg! Jeg, personlig, foretrekker litt mer integritet! Endret 18. april 2007 av LiamH Lenke til kommentar
Supremacy Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg har lyst til å spørre damen selv jeg, men det kommer da ikke noe godt ut av det. :/ Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Kan aldri huske å ha spurt noen av de jeg har vært sammen emd om det, men jeg vet jo hvem, hvor og hvor mange om alle x'ene mine. Tror nesten de bare har fortalt det. Selv har jeg fått spørsmålet en del ganger. Syns ikke det er kjempegøy å svare på egentlig (har gjort en del dumt). Lenke til kommentar
Iril Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg er enig med det han sier, at de som har hatt sex med kanskje 20+ har lettere for å ligge med noen andre mens man har et forhold. Eller, ihvertfall så virker det slik for meg. har du gjort det flere ganger, er det lettere å gjøre det igjen. 8417215[/snapback] Det er jo helt feil! Hvorfor skal antall partnere si noe om du er i stand til å være utro? Det jo ikke logisk i det hele tatt! Beklager men det du sier er bare bull! Du kan ha hatt 100 forskjellige partnere og fremdeles være trofast i et forhold. Det har ingenting med hverrandre å gjøre! LiamH: Jeg skjønner hva du mener, selv om jeg syns du overdriver noe veldig. Men hvis en dame du skulle komme borti være så "løs" som du sier, så vet du det nok fra før av.. Eller noen du kjenner vet det som advarer deg. Slike personer er godt kjendt. Et sånt spørsmål er aldri lurt å stille uten at dere dere kommer inn på det i en samtale. Eller det beste er hvis hun vil fortelle deg selv. Dere har egentlig ingen rett til å få vite sånt. Noen ting er private, og akkurat slike ting er det veldig mange som vil holde får seg selv. Noe jeg skjønner veldig godt. Er ikke alt "alle" andre trenger å vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå