mse Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Hei! Jeg har laget en enkel gjestebok til en webside, som nå i det siste har begynt å svømme over av spam og tullete postinger. Da jeg har liten peil på denne type programmering søker jeg derfor hjelp her hos dere. webside Hva gjør jeg for å unngå all denne postinga? Skal jeg få lagt inn en captcha? Jeg har ihvertfall prøvd å legge inn en slik selv, men det ble bare tull. Ingen ting gikk som det skulle og jeg måtte innse at dette ikke er helt mitt felt. Det jeg nå håper, er at jeg her kan komme i kontakt med noen som kan gjøre dette for meg mot en en liten slump penger. Endret 19. april 2007 av mse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Du får lese litt her: Hvordan sikre gjestebok mot flooding Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 hvis du har bildegenrererings bibliotek på serveren: enkelt: lag et dynamisk bilde med tall og/eller bokstaver, som brukeren må fylle inn for å kunne poste. avansert: gjør det samme men bruk også transformasjoner som gjør det vanskelig for et program å analysere, men enkelt nok for et menneske å lese. har du ikke bildegenerering tilgjengelig kan du forsøke å finne en slik tjeneste på nettet. en annen ting du kan gjøre er å leke litt med inputs. lag for eksempel en rekke små inputs hvor du forklarer brukeren hvordan han skal fylle inn. gjør det enkelt nok til at det ikke er tidkrevende, og vanskelig nok så en bot ikke kan enkelt "prøve å feile" Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Som du ser gjorde Ilpostino det, men ettersom en del BOT-er har lært seg dette trikset, skjulte han en via HTML/CSS også. <input type='text' name='gender' size='30' maxlength="30" VALUE="" style="display:none; visibility:hidden;"> Ville bytta ut med: <div id="hidden"> <!-- som har visibility: hidden; i CSS --> Ikke fyll i dette feltet! <input type='text' name='gender' size='30' maxlength="30" VALUE="""> </div> av 2 grunner: 1. Da slepper du at bot-ene sjekker visibility like lett. 2. Om man av en eller annen grunn ikke surfer med CSS, så vil feltet vises og man fyller kanskje noe i det (gutt/jente/mann/kvinne eller noe), mens nå, om CSS er deaktivert, så dukker teksten som sier at man ikke skal fylle i feltet opp 8334201[/snapback] Denne er enklets, og brukerene merker den ikke. Jeg anbefaler den fra traden mariyo linket til. Lenke til kommentar
mse Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Takk, for gode tips dere! Men er det noen som har lyst til å gjøre dette for meg? Tror det fort blir mange våkenetter hvis jeg skal gjøre det selv. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Eg kan ta på meg jobben med å legge til feltet. Kontakt meg på msn [email protected] Lenke til kommentar
mse Skrevet 19. april 2007 Forfatter Del Skrevet 19. april 2007 Flott! Takk nok en gang, Runar. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) Vi skulle ikke få vite hvordan det ble løst da? Edit: Det var ikke det som sto rett oppå der, var det? Glemte å se over emnet ... Endret 19. april 2007 av Anders-Moen Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ja det var det. Han ville bare ha hjelp med a integrere det i gjesteboken sin. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ahh, ok. Det forklarer hvorfor han ikke postet det etterpå da kanskje Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Jepp, brukte løsningen som er nemnt over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå