Gå til innhold

LØST av Shadows0 -Gjesteboka svømmer over av spam.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget en enkel gjestebok til en webside, som nå i det siste har begynt å svømme over av spam og tullete postinger. Da jeg har liten peil på denne type programmering søker jeg derfor hjelp her hos dere.

webside

Hva gjør jeg for å unngå all denne postinga?

Skal jeg få lagt inn en captcha?

Jeg har ihvertfall prøvd å legge inn en slik selv, men det ble bare tull. Ingen ting gikk som det skulle og jeg måtte innse at dette ikke er helt mitt felt.

Det jeg nå håper, er at jeg her kan komme i kontakt med noen som kan gjøre dette for meg mot en en liten slump penger.

Endret av mse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du har bildegenrererings bibliotek på serveren:

enkelt:

lag et dynamisk bilde med tall og/eller bokstaver, som brukeren må fylle inn for å kunne poste.

avansert:

gjør det samme men bruk også transformasjoner som gjør det vanskelig for et program å analysere, men enkelt nok for et menneske å lese.

har du ikke bildegenerering tilgjengelig kan du forsøke å finne en slik tjeneste på nettet.

en annen ting du kan gjøre er å leke litt med inputs. lag for eksempel en rekke små inputs hvor du forklarer brukeren hvordan han skal fylle inn. gjør det enkelt nok til at det ikke er tidkrevende, og vanskelig nok så en bot ikke kan enkelt "prøve å feile"

Lenke til kommentar
Som du ser gjorde Ilpostino det, men ettersom en del BOT-er har lært seg dette trikset, skjulte han en via HTML/CSS også.

<input type='text' name='gender' size='30' maxlength="30" VALUE="" style="display:none; visibility:hidden;">

Ville bytta ut med:

<div id="hidden"> <!-- som har visibility: hidden; i CSS -->
Ikke fyll i dette feltet!
<input type='text' name='gender' size='30' maxlength="30" VALUE=""">
</div>

av 2 grunner:

1. Da slepper du at bot-ene sjekker visibility like lett.

2. Om man av en eller annen grunn ikke surfer med CSS, så vil feltet vises og man fyller kanskje noe i det (gutt/jente/mann/kvinne eller noe), mens nå, om CSS er deaktivert, så dukker teksten som sier at man ikke skal fylle i feltet opp ;)

8334201[/snapback]

Denne er enklets, og brukerene merker den ikke.

Jeg anbefaler den fra traden mariyo linket til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...