Gå til innhold

Hva om religionene er sanne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om alle religionene er sanne, hadde verden vært en jævla krigsklode.

 

Det er helt umulig at alle religionene er sanne, da noen mener at det ikke fins en gud, og andre gjør det.

 

Selv er jeg ikke en som tror på noe slikt, men på Darwin's lære...

 

Utviklingslæren heter den vel, og er den som jeg mener vi bør forholde oss til.

Da hadde klodens mange problemer vært løst.

 

Men på en annen side, da hadde vi ikke fått alle helligdagene hvor skolen ikke er i bruk, og man får 100% lønn (Dvs. dobbelt av vanlig timeslønn) noe jeg tar god nytte av da jeg kun arbeider på søndager og helligdager. :w00t:

Lenke til kommentar
Om alle religionene er sanne, hadde verden vært en jævla krigsklode.

 

Det er helt umulig at alle religionene er sanne, da noen mener at det ikke fins en gud, og andre gjør det.

 

Selv er jeg ikke en som tror på noe slikt, men på Darwin's lære...

 

Utviklingslæren heter den vel, og er den som jeg mener vi bør forholde oss til.

Da hadde klodens mange problemer vært løst.

 

Men på en annen side, da hadde vi ikke fått alle helligdagene hvor skolen ikke er i bruk, og man får 100% lønn (Dvs. dobbelt av vanlig timeslønn) noe jeg tar god nytte av da jeg kun arbeider på søndager og helligdager. :w00t:

8478192[/snapback]

 

Selvsagt hadde vi hatt ferier og fridager også uten religion!

Lenke til kommentar

Om det faktisk fantes en gud, hadde jeg vært forbauset over at han/hun hadde latt ting forfalle så til de grader her på jorden.

 

Heldigvis opptar ikke trådtittelens tema meg i det hele tatt. Religiøse mennesker må gjerne utøve sin tro til krampa tar dem. Bare så lenge det ikke interfererer med mitt liv på noen måte.

Lenke til kommentar
Hva om religion er sanne? Hva kommer dere til å gjøre, dere får vite at religioner er sanne. Men at det er for sent og endre på det nå.

Det kan bare være en sann religion, så de som tilhører andre religioner har mildt sagt driti på draget da.

8416281[/snapback]

 

Vell hva om flere religioner egentlig stammer fra en og samme hendelse?

Alle har et eget perspektiv på ting.

Men jeg har ikke noe spesiell kunnskap om forskjellige religioner til å dra noen spesielle spekulasjoner. :p

Noen som kan brenne meg på bålet?

Kanskje div. religioner har blitt manipulert gjennom tidene og skrifter har blitt ''redigert''

men skal ikke uttale meg kraftig her heller...

Og hvorfor må noen av religionene være sanne for at det skal finnes en annen form for feks eksistens osv? Eller hva det måtte være..

 

 

Om det faktisk fantes en gud, hadde jeg vært forbauset over at han/hun hadde latt ting forfalle så til de grader her på jorden.

 

Vell,, hvem har mesteparten av skylden for at ting ''som du sier'' forfaller her?

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Hva om religion er sanne? Hva kommer dere til å gjøre, dere får vite at religioner er sanne. Men at det er for sent og endre på det nå.

Det kan bare være en sann religion, så de som tilhører andre religioner har mildt sagt driti på draget da.

8416281[/snapback]

Vell hva om flere religioner egentlig stammer fra en og samme hendelse?

Alle har et eget perspektiv på ting.

De er likevel forskjellige, og Gud takler ikke forskjeller, som de monoteistiske religionene lærer oss. Han er ganske gretten, i grunn, og det skal ikke mye til før han klikker.

 

Om det faktisk fantes en gud, hadde jeg vært forbauset over at han/hun hadde latt ting forfalle så til de grader her på jorden.

Vell,, hvem har mesteparten av skylden for at ting ''som du sier'' forfaller her?

8487626[/snapback]

Hvis Gud eksisterer så er det Gud som har skylden for alt, alltid. Han er nemlig allmektig og allvitende, så han visste nøyaktig hva han gjorde da han skapte alt. Han visste alt som kom til å skje. Men han gjorde det likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...