kjetil02 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 "Religion is not destructive. People are destructive8464147[/snapback] Guns don't kill people. People kill people. Samme ræva logikken. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 :!: Det samme kan kanskje sies om religion? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 (endret) Hehe, nettopp! Som Steve Weinberg sa det: "With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." Edit: Blaise Pascal: "Men never do evil so completely and cheerfully as when they do it from religious conviction." Endret 24. april 2007 av kjetil02 Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 :!: Det samme kan kanskje sies om religion? 8465137[/snapback] Eddie Izzard er genial. Og ja, man kan nok si det samme om religion. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Vil du ha bevis, så er Koranen det beste fysiske beviset man kan få. Bare så synd at den er full av selvmotsigelser og direkte faktafeil, noe som beviser at islam er en falsk religion. 8466061[/snapback] Jaha? Har du lest den? Har du sett den? Ok fått nok av dette, tolerer ikke at folk slenger dritt om religionen min. se og lær! http://www.youtube.com/watch?v=QfAetjdod6w Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Idiotisk video, ingenting er bevis. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 http://www.youtube.com/watch?v=QfAetjdod6w 8466096[/snapback] Den videoen var så latterlig at den fortjener egentlig ikke en kommentar, men jeg skal komme med en uansett: HAHAHAHAHAHAH! Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 se og lær!8466096[/snapback] Jeg så, men vet ikke hva jeg lærte. Kan du forklare? (hvorfor ble denne posten slettet?) Lenke til kommentar
nilox Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 se og lær! http://www.youtube.com/watch?v=QfAetjdod6w 8466096[/snapback] Er det dette som skal til? Så hvis jeg finner masse mønstre i naturen som med litt fantasi ligner på et kors, konverterer du til kristendommen da? :!: Lenke til kommentar
nilox Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Eller hva med denne? Kanskje katolisismen er religionen for deg? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 "Reports say the shrouded outline of the Virgin Mary has formed on a home-baked cake in eastern Mexico. Fernanda Rivas told television station, Televisa, that she almost fainted when she removed the cake from her oven and saw the image of the madonna. Members of the Catholic community in the village of Bacalar, 650 miles (1,000km) east of Mexico City, congregated at a temporary altar inside Fernanda Rivas' home. Viewing the spectacle amidst a surround of flowers, Bacalar resident, Hermilio Poot, exclaimed "It's really her! No one can possibly doubt this." An astonishing array of Virgin Mary images have been reported during the past 12 months ranging from the dented bumper of a car in northern Mexico, to a sewage stain decorating a subway station in Mexico City." Jeg er overbevist. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Vil du ha bevis, så er Koranen det beste fysiske beviset man kan få. Bare så synd at den er full av selvmotsigelser og direkte faktafeil, noe som beviser at islam er en falsk religion. 8466061[/snapback] Jaha? Har du lest den? Har du sett den? Ok fått nok av dette, tolerer ikke at folk slenger dritt om religionen min. se og lær! http://www.youtube.com/watch?v=QfAetjdod6w 8466096[/snapback] Jeg har lest den. Og den er full av dritt -- akkurat som bibelen. Allah er framstilt som både god og ond; og når noen er både god og ond så er de onde. En morder som ikke lengre dreper er en morder. En ond mann som har skapt lidelse, men som har sluttet -- uten å forandre seg -- er fremdeles ond. Allah har blendet alle ikke-troende fordi han vil brenne oss i flammene -- og er derfor etter mine standarder en tølper og en ond skikkelse. Allah er god: The opening: 1:1 In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful. 1:3 The Beneficent, the Merciful. 2: The Cow: 2:143 Thus We have appointed you a middle nation, that ye may be witnesses against mankind, and that the messenger may be a witness against you. And We appointed the qiblah which ye formerly observed only that We might know him who followeth the messenger, from him who turneth on his heels. In truth it was a hard (test) save for those whom Allah guided. But it was not Allah's purpose that your faith should be in vain, for Allah is Full of Pity, Merciful toward mankind. Allah er ond: The Cow: 2:6 As for the Disbelievers, Whether thou warn them or thou warn them not it is all one for them; they believe not. 2:7 Allah hath sealed their hearing and their hearts, and on their eyes there is a covering. Theirs will be an awful doom. Women: 4:56 Those who disbelieve Our revelations, We shall expose them to the Fire. As often as their skins are consumed We shall exchange them for fresh skins that they may taste the torment. The Table Spread 5:33 The only reward of those who make war upon Allah and His messenger and strive after corruption in the land will be that they will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. Such will be their degradation in the world, and in the Hereafter theirs will be an awful doom. Endret 25. april 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Hva om religion er sanne? Hva kommer dere til å gjøre, dere får vite at religioner er sanne. Men at det er for sent og endre på det nå. Vil dere bli mer religiøse da? 8414824[/snapback] Kun én religion kan være sann. Selvsagt ville jeg blitt religiøs hvis jeg fikk vite at en viss religion er sann! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 (endret) De semittiske religionene i essens (esoteriske delen) er temmelig like, ser intet problem med sannhetsgestalten. Endret 25. april 2007 av Nisje Olm Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 De semittiske religionene i essens (esoteriske delen) er temmelig like, ser intet problem med sannhetsgestalten.8471851[/snapback] Ikke jeg heller. Sannhetsgehalten er der ikke, ergo intet problem. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 De semittiske religionene i essens (esoteriske delen) er temmelig like, ser intet problem med sannhetsgestalten. 8471851[/snapback] Jesus kan ikke være både Guds sønn og samtidig ikke det. Hvis religionene hadde vært helt like, hadde det jo vært samme religion. De har felles utspring, ja. Men hva så? Det faktum at én religion har blitt splittet i flere retninger, og til slutt flere religioner, betyr ikke at det er større sjanse for at guden deres eksisterer. Tvert imot. Vil du ha bevis, så er Koranen det beste fysiske beviset man kan få. Bare så synd at den er full av selvmotsigelser og direkte faktafeil, noe som beviser at islam er en falsk religion. 8466061[/snapback] Jaha? Har du lest den? Har du sett den? Ok fått nok av dette, tolerer ikke at folk slenger dritt om religionen min. se og lær! http://www.youtube.com/watch?v=QfAetjdod6w 8466096[/snapback] Bevis!?!?!? Videoen beviser fint lite. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Sannhetsgehalten er der ikke, ergo intet problem. Om noen finner f.eks Noahs ark, så vil det ikke for min del endre noe. Tro forholder seg mer til hjertet enn hjernen for å si det slik, så lenge en har følelser så er ikke objektet følelsen stammer fra alltid så viktig. Hvis religionene hadde vært helt like, hadde det jo vært samme religion. De har felles utspring, ja. Men hva så? Hva jeg sier er at både sufisme, kabbalisme og gnostisisme har samme mål, da er semantikk ikke så viktig egentlig. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Sannhetsgehalten er der ikke, ergo intet problem. Om noen finner f.eks Noahs ark, så vil det ikke for min del endre noe. Tro forholder seg mer til hjertet enn hjernen for å si det slik, så lenge en har følelser så er ikke objektet følelsen stammer fra alltid så viktig. Heh -- Tro forholder seg til blodpumpen? Du mener følelsene ja... (Det der med at hjertet blir nevnt i trossammenheng er en viktig ting å bli kvitt, da metaforen "hjertet" høres så mye mer pompøst og romantisk ut enn det stammer fra; "følelsene") Tro forholder seg mer til følelsene (glede, sorg, sinne, redsel, apati) enn til fornuften (logikk, resonement, forståelse). Det stemmer nok det. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Om noen finner f.eks Noahs ark, så vil det ikke for min del endre noe. Tro forholder seg mer til hjertet enn hjernen for å si det slik, så lenge en har følelser så er ikke objektet følelsen stammer fra alltid så viktig.8475322[/snapback] Så subjektiv sannhet er viktigere enn objektiv? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Når det gjelder tro, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå