Gå til innhold

Hva om religionene er sanne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke religioner da? De aller, aller fleste religioner tillater bare at kun den er sann, så det er ikke mulig at de alle er sanne.

Og hva er det som ikke kan endres på?

Dessuten, hvis det viste seg at kristendommen var sann, ville hele ordet og betydningen av ordet "religiøs" forsvinne. Det vil vel ikke finnes "religiøse" personer. Hvis det blir for evig og alltid bevist finnes det ikke lengre "tro". Da blir det snakk om fornuftige mennesker som tilber en gud vs tullingene som ikke tilber og ønsker å brenne.

Lenke til kommentar
Hvilke religioner da? De aller, aller fleste religioner tillater bare at kun den er sann, så det er ikke mulig at de alle er sanne.

Og hva er det som ikke kan endres på?

Dessuten, hvis det viste seg at kristendommen var sann, ville hele ordet og betydningen av ordet "religiøs" forsvinne. Det vil vel ikke finnes "religiøse" personer. Hvis det blir for evig og alltid bevist finnes det ikke lengre "tro". Da blir det snakk om fornuftige mennesker som tilber en gud vs tullingene som ikke tilber og ønsker å brenne.

8414859[/snapback]

Jeg må bare si disse: Jødedommen, Islam og Kristendommen.

Lenke til kommentar
Hva om religion er sanne? Hva kommer dere til å gjøre, dere får vite at religioner er sanne. Men at det er for sent og endre på det nå.

Det kan bare være en sann religion, så de som tilhører andre religioner har mildt sagt driti på draget da.

Lenke til kommentar
Hva om religion er sanne?

8414824[/snapback]

Hva om de ikke er det?

Skulle det bevises, vitenskaplig, forbi enhver tvil at en religion er den sanne skal jeg innrømme at jeg tok feil. Synd ikke de religiøse kan gjøre det samme i dag, hvor bevisene heller en helt annen vei.

Lenke til kommentar
Hva om religion er sanne? Hva kommer dere til å gjøre, dere får vite at religioner er sanne. Men at det er for sent og endre på det nå.

Det kan bare være en sann religion, så de som tilhører andre religioner har mildt sagt driti på draget da.

8416281[/snapback]

Alle de tre religionene sies å være sanne.

Jødedommen kom først, Kristendom er en annen utgave av den, men menneskene begynte å forandre på Bibelen og Toranen. Derfor sendte Gud budskapet om Islam. Koranen har ikke blitt forandret av mennesker i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvis det på en eller annen måte hadde vist seg at de kristne hadde rett, ville jeg selvsagt slengt meg på lasset. Medlemskontigenten er jo ganske så lav - en angrebønn på dødsleiet er nok til evig nytelse.

Hvis jødene har rett er det litt bummer - jeg er ikke jøde og kan ikke bli det heller.

Hvis muslimene har rett får jeg heller skaffe meg et par gode knebeskyttere, et snasent teppe og et kompass, og håpe Allah kan se mellom fingrene med de 23 årene jeg er i manko.

Lenke til kommentar

8414824[/snapback]

Hva om de ikke er det?

Skulle det bevises, vitenskaplig, forbi enhver tvil at en religion er den sanne skal jeg innrømme at jeg tok feil. Synd ikke de religiøse kan gjøre det samme i dag, hvor bevisene heller en helt annen vei.

8416300[/snapback]

Vitenskap og religion passer ikke sammen, vet du!

Lenke til kommentar

Skulle en av religionene vise seg å ha rett vil jeg joine de som har enveisbilett til helvete.

Det er jo snakk om evig liv det også og over tid blir man relativt imun/nummen for smerte.

Etter et par evigheter ville det nok fortont seg som en helt vanlig dag på jobben.

Aldri om jeg blir noen smiskende spyttslikker for overmakta.

Lenke til kommentar

8414824[/snapback]

Hva om de ikke er det?

8416300[/snapback]

Vitenskap og religion passer ikke sammen, vet du!

8416344[/snapback]

Helt korrekt, så lenge det er religion det er snakk om, passer svært lite som kan forbindes med sunn fornuft inn i bildet.

Lenke til kommentar
Alle de tre religionene sies å være sanne.

Jødedommen kom først, Kristendom er en annen utgave av den, men menneskene begynte å forandre på Bibelen og Toranen. Derfor sendte Gud budskapet om Islam. Koranen har ikke blitt forandret av mennesker i det hele tatt.

8416320[/snapback]

Da er det rart at de motsier hverandre på grunnleggende områder. Og både kristendommen og islam sier begge at det kun er gjennom denne ene religionen at du kommer til paradis.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det kan ikke mer enn en religion være rett, noe som betyr at 999 religioner er feil (hvorfor skal det være mer sannsynlig at kristendommen skal være rett bare fordi de har drevet aktiv misjonering og etterhvert blitt stor?), og hvis 999 av 1000 religioner er feil, hvorfor ikke den siste også (da har jo allerede så mange tatt skikkelig feil så hvorfor ikke de siste også)?

Og hvis man sier at flere religioner kan være rett samtidig så ser jeg ikke vitsen med å tilhøre en spesifik religion.

Endret av mariux
Lenke til kommentar

Kristendommen: Alle kristne kommer til himmelen; alle andre til helve... ildsjøen.

(Hvor Jesus, englene og djevlene skal steike de fleste mennesker i all evighet.)

Jødedommen: Følg disse reglene: Ikke bann, ikke motsi dine foreldre osv. eller kom til hel... ildsjøen sammen med ikke-troende. å følge falske profeter er dødsdom; så muslimene og de kristne kommer ikke til himmelen.

Islam: Alle ikketroende er blendet av Allah og kommer til he... ildsjøen.

Alle som ikke aksepterer Mohammed som profet kommer til ildsjøen.

...

Kristendom, Islam og jødedom er alle eksluderende religioner.

Dersom kristendommen er riktig sliter alle ikke-kristne; mesteparten av verdens befolkning.

Dersom islam er riktig sliter alle ikke-muslimer; mesteparten av verdens befolkning.

Dersom jødedommen er riktig sliter alle ikke-jøder; mesteparten av verdens befolkning.

Dersom ingen religion er riktig så sliter ingen, og ingen blir pint i evighet.

Dermed er egentlig "ingen gud" det beste for de fleste...

Lenke til kommentar
Kristendommen: Alle kristne kommer til himmelen; alle andre til helve... ildsjøen.

(Hvor Jesus, englene og djevlene skal steike de fleste mennesker i all evighet.)

Jødedommen: Følg disse reglene: Ikke bann, ikke motsi dine foreldre osv. eller kom til hel... ildsjøen sammen med ikke-troende. å følge falske profeter er dødsdom; så muslimene og de kristne kommer ikke til himmelen.

Islam: Alle ikketroende er blendet av Allah og kommer til he... ildsjøen.

Alle som ikke aksepterer Mohammed som profet kommer til ildsjøen.

...

Kristendom, Islam og jødedom er alle eksluderende religioner.

Dersom kristendommen er riktig sliter alle ikke-kristne; mesteparten av verdens befolkning.

Dersom islam er riktig sliter alle ikke-muslimer; mesteparten av verdens befolkning.

Dersom jødedommen er riktig sliter alle ikke-jøder; mesteparten av verdens befolkning.

Dersom ingen religion er riktig så sliter ingen, og ingen blir pint i evighet.

Dermed er egentlig "ingen gud" det beste for de fleste...

8420989[/snapback]

Men ingen kan vite det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...