SirAmp Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Var litt usikker på akkurat hvor denne skulle, er innom litt forskjellige temaer, så bare tau meg hvis jeg har "feilparkert" Har kjøpt meg ny reciever,som har digitale innganger og muligheter for litt av hvert av dekodiner. Derfor lurer jeg på hvilken måte som er mest hensiktsmessig for tilkobling av denne til pc'n. Jeg har et Asus a8n-Sli premium med integrert lydkort, som har to digitale utganger, en optisk og en som jeg ikke er sikker på navnet på men veit noen bruker "RCA" det er i alle fall den standard pluggen som er til lyd/bilde f.eks ut fra playstation 2. I tillegg har jeg et Creative X-Fi ExtremeMusic, som etter hva jeg leser også har digital ut, men her er jo allt minijack. for å oppsummere lurer jeg på, hvilket kort skal jeg bruke og hva trenger jeg av kabler. det eneste jeg har fra før er minijack til "RCA" Håper noen kan hjelpe, bare spørr hvis noe er uklart Endret 18. april 2007 av SirAmp Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Tviler på at du vil høre forskjell på de to lydkortene når du bruker SPDIF. Samme gjelder optisk/coax(koaksial) - du hører ikke forskjell. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 bruk det med Coax/optisk på , det med jack-> coax virker noe jall i mine øyne . Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Hvorfor det? Er jo digitale signaler - samma søtten hvilken plug som benyttes, skulle en tro. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 vell jack er jo egentlig en analog plugg , mer det jeg tenker på , men nå vet jeg ikke hvordan denne funker i praksis med digital overføring Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Betyr nada - coax brukes jo og til analogt signal. Ref.: http://en.wikipedia.org/wiki/RF_connector Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Jeg kjører SPDIF gjennom en Creative Music LX, et eksternt USB-lydkort. Vil dette "forstyrre" lyden på vei til forsterkeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå