Krypt0N Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Jeg har akkurat Klokket min E6600 fra 300 til 320 fsb. Jeg skal ha x9 i multiplier. Hvorfor kommer da dette? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Du må skru av Eist/Speedstep i bios. Prosessoren klokker seg automatisk ned når den idler. Følg med når du belaster den! Lenke til kommentar
Krypt0N Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Du må skru av Eist/Speedstep i bios. Prosessoren klokker seg automatisk ned når den idler. Følg med når du belaster den! 8414653[/snapback] Sitter i biosen nå (er på bærbaren nå) finner ikke det du sa.. Jeg hra Abit ab9 pro hvis det hjalp Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Bare å lete, men jeg gjorde det for deg.... Advanced Bios Features/CPU feature Eist function sett Disabled Lenke til kommentar
Krypt0N Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Bare å lete, men jeg gjorde det for deg....Advanced Bios Features/CPU feature Eist function sett Disabled 8414872[/snapback] Takk for det Ikke så veldig god i dette med bios Skal se nå om det hjelper.. Lenke til kommentar
Krypt0N Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 nå går det opp til x9.. Ligger der i 1 sek å går ned til x6 igjen.. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Prøv å disable C1E på samme plass. Lenke til kommentar
Krypt0N Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Prøv å disable C1E på samme plass. 8415115[/snapback] Fikset Tusen takk for all hjelp<3 Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hvorfor vil du deaktivere speedstep egentlig? Det virker som om de fleste her tror at det er en negativ ting som gjør pcen tregere, men det eneste speedstep gjør er å senke prosessorhastigheten når pcen ikke trenger at prosessoren kjører på fullt. Det resulterer i lavere tempratur og strømforbruk når pcen ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Hvorfor vil du deaktivere speedstep egentlig? Det virker som om de fleste her tror at det er en negativ ting som gjør pcen tregere, men det eneste speedstep gjør er å senke prosessorhastigheten når pcen ikke trenger at prosessoren kjører på fullt. Det resulterer i lavere tempratur og strømforbruk når pcen ikke er i bruk. 8415534[/snapback] Det er veldig små forskjeller, men når cpu skifter mellom 6x og 9x multi, så vil det bli litt ytelsetap. Det skjer i 3dmark og lignende, men i realiteten er det ikke merkbar forskjell. Vis du vil ta et screenshot av cpu-z, så slipper du å opne et stress-test program eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå