Thor Håkonsen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Har satt opp PC'en med nytt hovedkort og CPU osv.. Men får ICKE lyd i dritten. Hovedkortet skal ha integrert lydkort, dvs den har ihvertfall x-antall jack-plugginntak bak.. (ser forøvrig ut som det er 5.1). Jeg har 2 enkle Creative SBS-260 høyttalere med grønn jack. Stapper da selvsagt denne inn i den grønne ingangen bak på hovedkortet... men intet. (rettelse : det er lydkort 7.1) Når jeg går inn i kontrollpanelet og lydbehandlig står dette : Anyone? Det er forøvrig ett Asus P5B-E hovedkort Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Har du aktivert lydkortet i bios ? Asus har normalt gode brukermanualer der det meste av bios oppsettet er forklart, så ta deg en titt hvis du lurer på hvordan du eventuelt aktiverer kortet. Endret 18. april 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Har du aktivert lydkortet i bios ? Asus har normalt gode brukermanualer der det meste av bios oppsettet er forklart, så ta deg en titt hvis du lurer på hvordan du eventuelt aktiverer kortet. 8414383[/snapback] Trodde ikke det var nødvendig... skal ta en runde og sjekke Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Det kan også være at lydkortet trenger noen drivere, har du husket å installere alle som følgte med på cd-platen ? Har man ikke installert alle drivere pleier windows normalt å gi beskjed om dette Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 (endret) Det kan også være at lydkortet trenger noen drivere, har du husket å installere alle som følgte med på cd-platen ? Har man ikke installert alle drivere pleier windows normalt å gi beskjed om dette 8414455[/snapback] Var nok jeg som ikke hadde vært flink nok med cd'en som fulgte med hovedkortet Problem solved dvs : hadde ikke lagt inn driver for det integrerte lydkortet Endret 18. april 2007 av ThorEH Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 jaja kjekt at du fant utav det iallefall Lenke til kommentar
nassass Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 har samme problemet i dag! får beskjed om at jeg skal innstallere lyd driver. men veit ikke hvordan!? http://i39.photobucket.com/albums/e170/quartu/faen.jpg hjelp meg/oss! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Bruker du et integrert lydkort vil normalt drivere være vedlagt på cd-en som følgte med hovedkortet til maskinen. Om du ikke har en slik cd har de fleste produsenter drivere tilgjengelige fra nettsidene sine. Lenke til kommentar
RamboDan Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 driverene ligger på http://www.asus.com/ Fungerer fint hvis man kjører XP. VISTA derimot :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå